Petražolės turi daug daugiau maistinių medžiagų, nei galime numanyti

„Petražolėje gausu vitamino K, C, A, taip pat yra B grupės vitaminų, geležies, cinko ir kitų svarbių mikroelementų. Be to, jos turi labai mažai kalorijų, tačiau yra sodraus skonio, todėl yra puikus ingredientas gardinti kasdienius patiekalus. 1/2 puodelio (30 gramų) šviežiose, kapotose petražolėse yra 11 kilokalorijų, 2 gramai angliavandenių, 1 gramas baltymų, mažiau nei 0,5 gramo riebalų, 1 gramas skaidulų“, - detalizuoja gydytoja rezidentė V. Polevoda.

Verta žinoti, kad petražolėje vitamino C yra net keturis kartus daugiau nei citrinoje. Gydytoja atkreipia dėmesį, kad petražolės yra puikus vitamino K, kuris reguliuoja kraujo krešėjimą, dalyvauja žaizdų gijime, būtinas kraujagyslių bei kaulų sveikatai palaikyti, šaltinis. Suvalgius 30 gramų petražolių gaunamas įspūdingas vitamino K kiekis - net 547 proc. nuo rekomenduojamos paros normos.

Gali sumažinti riziką susirgti sunkiomis ligomis

„Petražolėse gausu antioksidantų - medžiagų, kurios apsaugo ląsteles nuo žalingo laisvųjų radikalų poveikio, taip palaiko imunitetą, saugo nuo infekcinių ligų, lėtinių susirgimų progresavimo. Įdomu tai, kad džiovintose petražolėse antioksidantų gali būti daugiau nei šviežiose šakelėse“, - pastebi V. Polevoda.

Pasak gydytojos, šioje kvapnioje žolelėje yra ypač daug flavonoidų, iš kurių pagrindiniai yra miricetinas ir apigeninas. Tyrimai rodo, kad subalansuota mityba, kurioje yra pakankamai flavonoidų, gali sumažinti riziką susirgti storosios žarnos vėžiu, 2 tipo cukriniu diabetu bei širdies ir kraujagyslių ligomis.

Petražolių arbatos patariama gerti vyresnio amžiaus vyrams, turintiems šlapimo pūslės ir prostatos negalavimų.

Taip pat šios prieskoninės žolelės pasižymi šlapimą varančiu poveikiu, kas gali būti naudinga tiems žmonėms, kuriems dėl tam tikrų susirgimų organizme kaupiasi skysčiai.

Liuteinas, beta karotenas ir zeaksantinas yra trys petražolėse esantys karotenoidai, kurie naudingi mūsų sveikam regėjimui. Karotenoidai, randami augaluose, pasižymi stipriu antioksidaciniu aktyvumu.

„Petražolės taip pat turi antimikrobinį poveikį, apsaugo burnos gleivinę, puikiai pašalina nemalonų burnos kvapą“, - sako gydytoja.

Įtraukite petražoles į savo racioną

Petražolės yra ypač universalus augalas, kuriuo galima gardinti kasdienius patiekalus. Jos paryškina sriubų, troškinių, makaronų, pomidorų padažų skonį. Petražoles drąsiai derinkite ir su kitomis žolelėmis.

Šviežios petražolės taip pat yra puikus salotų, marinatų, jūros gėrybių receptų priedas. Daugelis žmonių naudoja šviežias šakeles gaminiuose, kurių termiškai apdoroti nereikia, arba prieskoninę žolelę įdeda virimo pabaigoje.

Norėdami pailginti šviežių petražolių gyvenimą, suvyniokite jų kekę į drėgną popierinį rankšluostį ir laikykite uždarame inde šaldytuve.