Net jei į Klaipėdą atvykote pirmą kartą ir norite išnaršyti ją taip, kaip mato vietos gyventojai, „Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas Gintaras Neniškis pataria: pigiau bus įsigyti elektroninio bilieto kortelę, kurią galima papildyti mobiliojo telefono pagalba.

„Jeigu atvažiavote kelioms dienoms, praktiška nusipirkti e.bilieto kortelę ir pasipildyti ją pinigais. Kortelė atsiperka jau nuo penktosios kelionės. Kortelės kaina – 2 eurai, popierinis bilietas pas vairuotoją – 1 euras, elektroninis bilietas kainuoja 58 centus. Be to, su kortele būsite laisvas rinktis transporto rūšį. Elektroninio bilieto kortele galima mokėti ir už bendrakeleivius („draugo bilietas“). O jeigu kuri diena Klaipėdoje jums nusimato labai judri – nebūtina pirkti dienos bilieto: sistema automatiškai perskaičiuoja ketvirtąją ir vėlesnes tos dienos keliones į dienos bilietą („dienos kelionių optimizatorius“). Kitaip tariant, po ketvirtosios kelionės visos kitos tos dienos kelionės jums bus nemokamos, – dėsto G. Neniškis ir priduria, kad viešojo transporto krypčių išties daug, o e.bilietu naudotis galima ne tik autobusuose.

Ta pačia kortele galima atsiskaityti už kelionę mieste maršrutiniu taksi. Elektroninis bilietas šiai viešojo transporto rūšiai kainuoja 95 centus. Popierinis – vieną eurą. Popierinius bilietus vis dar rasite spaudos kioskuose, juos parduoda ir autobuso vairuotojai. Tačiau G. Neniškis sako, kad technologijos leidžia nemažai sutaupyti. Be to, tiek „dienos kelionių optimizatorius“, tiek „draugo bilietas“ galioja ir maršrutiniame taksi, tad jeigu dieną keliausite šia transporto rūšimi, ir atsiskaitysite iš kortelės sąskaitos.

„Kortelės privalumas ir tai, kad ja galima atsiskaityti už kelionę Klaipėdos organizuojamais maršrutiniais taksi į Palangą ir Kretingą. Ta pačia kortele galima atsiskaityti už kelionę į priemiestį (II ir III tarifinėse zonose). Tereikia priglausti kortelę įlipus ir prieš išlipant prie specialaus skaitytuvo prisiregistravimo/išsiregistravimo tvarka (check in/check out), kai mokama už kelionę iki konkrečios maršruto stotelės“, – sako G. Neniškis.

Vietos gyventojams nuo balandžio 1-osios į Laisvąją ekonominę zoną nutiesti du nauji maršrutai iš pietinės ir iš šiaurinės Klaipėdos dalies.

„Dabar vietoje to maršruto bus du, 22 ir 22B, atitinkamai iš pietinės ir šiaurinės dalies, jų trasos nutiestos per gyvenamuosius kvartalus, daugumai viešuoju transportu besinaudojančių LEZ dirbančiųjų kasdienėms kelionėms persėdimai nebebus būtini. Kaip ir senasis žiedinis, naujieji maršrutai, planuojame, bus nuostolingi. Dalį nuostolių užbaigus finansinius metus ketina kompensuoti savivaldybė, – sako G. Neniškis.

Poilsiautojai gali viešuoju transportu surengti sau pažintines ekskursijas į priemiesčius. Maršrutų aprašus rasite ČIA.

Pašnekovas pasidalijo ir visiems naudinga žinia: šiemet dar bus keturios dienos, kuriomis kelionės miesto autobusais visiems bus nemokamos: per Jūros šventę, liepos 26-28 dienomis, bei Dienos be automobilio proga ir rugsėjo 20 dieną.
„Made in Klaipėda“ nuotr.

Klaipėdos savivaldybės atstovai sako, kad permainų jau yra ne tik viešojo transporto sektoriuje, taip pat daugėja dviračių takų ir atlikti sprendimai eismo saugumui gerinti. Kaip, pavyzdžiui, LED žibintai ant grindinio prie perėjų, kuriuos Izraelis neseniai įsidiegė savo šalyje ir pavadino amžiaus išradimu. Šis išradimas skirtas drausminti į telefonus įnikusius pėsčiuosius, kurie kartais pamiršta pakelti galvą laiku ir pažiūrėti į šviesoforą.

Be to, įgyvendinant projektą „Dalyvavimas projekte „Uostamiesčiai: darnaus judumo principų integravimas (PORT-Cities: Integrating Sustainability, PORTIS)“ viena iš įgyvendinamų priemonių yra eismo valdymo sistemos Klaipėdoje modernizavimas Minijos, Pilies ir Naujojo uosto gatvėse.

„Šiuo metu techninis darbo projektas pateiktas bendrajai projekto ekspertizei. Bendra skaičiuojamoji eismo valdymo sistemos modernizavimo kaina yra apie 4 milijonai eurų, techninis darbo projektas suskirstytas į 4 etapus. Numatoma, kad pirmi du etapai bus įgyvendinti iki 2020 m. pabaigos, o likę du, atsižvelgiant į finansavimą iki 2021 m. pabaigos. Pabaigus eismo valdymo sistemos modernizavimą Minijos, Pilies ir Naujojo uosto gatvėse, koordinuota šviesoforų valdymo sistema bus planuojama įdiegti ir kitose pagrindinėse miesto gatvės (Šilutės pl., Taikos pr.). Šviesoforų modernizavimas kitose miesto gatvėse bus įvertintas Klaipėdos miesto savivaldybės 2021-2030 metų strateginio plėtros plano rengimo metu“, – informavo Vitalijus Čiapas, Klaipėdos miesto savivaldybės viešųjų ryšių specialistas.

Ateities planai neliko nepastebėti ir Darnaus judumo forume. Kaip vienas ateities miestų Klaipėda pelnė apdovanojimą už pelnė už ambicingiausią darnaus judumo mieste viziją. Viena jų – uostamiestyje įdiegti tramvajų.

„Tramvajus – tai tik vienas iš galimų variantų, tačiau galimybių studiją rengiantys specialistai po atliktos analizės gali siūlyti ir kitokias alternatyvas, pavyzdžiui, elektrinius autobusus, kombinuotą abiejų transporto rūšių variantą ir taip toliau. Galimybių studijos tikslas – parinkti racionaliausią ir labiausiai miesto poreikius atitinkantį sprendimą, įvertinus Klaipėdos susisiekimo sistemą, gatvių tinklą, pralaidumą ir kitus veiksnius, atlikus transporto bei keleivių srautų modeliavimą, išanalizavus panašiomis sąlygomis užsienyje įgyvendintus projektus, įvertinus vienos ar kitos transporto rūšies naudą, kaštus, atsiperkamumo galimybes. Tolimesni savivaldybės žingsniai priklausys nuo galimybių studijos rezultatų. Studiją rengia savivaldybės skelbtą viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi bendrovė „Civitta“. Kartu su galimybių studija turės būti pateiktas ir investicijų projektas bei dokumentų paketas galimam privačiam partneriui parinkti. Galimybių studija bei jos įgyvendinimui reikalingas dokumentų paketas rengiami įgyvendinant projektą „Elektra varomo viešojo transporto naujų galimybių plėtra (DEPO)“, didžiąją dalį finansavimo skiria Europos investicijų bankas“, – paaiškino V. Čiapas.

Jau dabar dviračių miestu vadinama Klaipėda šio titulo taip pat neketina niekam užleisti, Dviračių takai driekiasi apie 100 kilometrų ir tai dar ne pabaiga. Net atvykus pėsčiomis, šią transporto priemonę ar paspirtuką, lengvai rasite kur išsinuomoti. Net dauguma viešbučių ar poilsiui skirtų butų siūlantys šeimininkai mielai išnuomos, ar patars, kur išsinuomoti dviratį ar taip populiarėjantį paspirtuką. Beje, Klaipėdoje dviračius galite išsinuomoti net kultūros ir turizmo informacijos centre.

Kur keliauti ir ką pamatyti, turizmo informacijos centre taip pat sulauksite patarimų. Čia galite nemokamai įsigyti ir dviračių takų žemėlapį su aprašymais, ką rasite pasukę vienu, ar kitu keliu. Vietos gyventojai pataria būtinai pasivažinėti takai palei Dangės upę iki Botanikos sodo, ar persikelti į Smiltynę, iš kur dviračiu patogu pasiekti įspūdingą molo taką.

Klaipėdos privalumu vietos gyventojai įvardija ir tai, kad iš uostamiesčio puikiai sutvarkytais keliais galima pasukti į rajoną ir pasiekti net Dreverną ar Mingę bei Rusnę. Taip pat, pasukus pro Melnragę ir Karklę, dviračių takai veda iki Latvijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)