Po su trenksmu praėjusios pertraukos, kurios metu savo sugebėjimus demonstravo jaunimo numylėtiniai „Radistai“, į sceną pamokos vesti žengė „Maxima grupė“ vadovas Dalius Misiūnas ir verslumo specialistas Donatas Vasiliauskas.

Svarbiausia veikla yra ta, kuri veža

D. Misiūnas verslumo pamoką pradėjo nuo kalbų apie jaunimo ateitį.

„Aš papasakosiu, kaip nueiti kelią ir pasirinkti tai, kas veža“, – savo kalbą pradėjo pranešėjas.

Pranešėjas paragino įsivaizduoti savo ateitį po dvidešimties metų ir užduoti sau klausimą, kas suteikė daugiausiai džiaugsmo, kokia veikla, nuveikta per dvidešimt metų. D. Misiūnas įvardijo keletą įkvepiančių pavyzdžių. Žmonių, kurie įveikė daug savo gyvenime tam, kad galėtų daryti tai ką, nori: alpinistą, kulinarinių šedevrų autorę, NASA dirbančią specialistę.

„Dabar grįžkime pas jus. Ką jūs galvojate, ką veiksite ateityje, kas jums yra sėkmė ir ką jūs girdite iš aplinkos?“ – sakė pranešėjas.

Pašnekovas akcentavo stereotipus apie pinigus, postus įmonėse, šlovę, kuriuos mums visuomet kartoja mūsų aplinkos žmonės. Tačiau, anot D. Misiūno, svarbiausia yra tai, kas „veža“.

Pats D. Misiūnas įvardijo savo istoriją. Jis pirmuosius dešimt metų skyrė mokslui ir inžinerijai. Tačiau šiandien pranešėjas pakeitė sritį ir jam svarbiausia kurti komandą, bendrauti su žmonėmis.
„Kas mane veža? Galimybė kurti“, – pažymi „Maxima grupės“ vadovas.

Foto: DELFI / Jorigis Jasiūnas

Kaip atrasti tai, kas veža? Pasak D. Misiūno, tai galima padaryti tik judant link trijų dalykų: smalsumo, drąsos (klausti savęs, kas mane „veža“), darbo.

Verslas įmanomas dar mokyklos suole

Verslumo specialistas D. Vasiliauskas pabrėžė, kad gyvenime būtina išbandyti naujų dalykų, pavyzdžiui, mokyklos suole sukurti verslą. Pranešėjas akcentavo, kad verslą galima kurti dar mokykloje ir tai visiškai įmanoma. Tai yra dėl geresnės ateities.

Pranešėjas sakė, kad pomėgį ir verslumą galima sudėti kartu, tačiau sėkmės formulės nėra, kiekvienam reikia jos ieškoti pačiam. Geriausia tai daryti dar mokyklos suole.

Specialistas pristatė kelis moksleivius, kurie dar mokykloje pradėjo kurti verslą. Jis pabrėžia, kad verslumas skatina ir kitas žmogaus savybes, pavyzdžiui, racionalų mąstymą, globalų matymą ir pan. Todėl mokykloje reikia ugdyti jaunų žmonių verslumą.

Donatas Vasiliauskas

Yra pavyzdžių, kai mokiniai, kurdami verslą dar mokyklos suole, vėliau sėkmingai ėmėsi lyderystės ir kitose srityje. Pasak D. Vasiliausko, tai tik įrodo, kad verslumo ugdymas turi įtakos ir jauno žmogaus asmenybės vystymuisi.

Pabaigoje pranešėjas akcentavo, kad jaunimo idėjos dažniausiai yra be galo išradingos, tikrai puikios, todėl būtina nebijoti ir imtis savo idėjas įgyvendinti, ieškoti rėmėjų ir įgyvendinti savo svajones.

Influenceriai dirba sunkiai

Verslumas susijęs su karjera, svajonių profesija šiais laikais. Apie ją renginyje „Geriausia ever pamokų diena“ kalbėjusi socialinių tinklų žvaigždė, influencerė Indrė Stonkuvenė akcentavo, kad buvimas influencere jai yra veikla, kanalas, kuris padeda įgyvendinti kitas veiklas.

„Tai yra asmeninis kanalas, kuris padeda bendrauti su savo sekėjais“, – sakė socialinių tinklų žvaigždė.

I. Stonkuvienė pasakojo, kad jos pirmieji įrašai socialiniuose tinkluose nesulaukdavo daug palaikymo. Tačiau šiandien, anot jos, yra paprasčiau mokytis socialinių tinklų meno, nes yra daugybe lietuvių ir užsienio pavyzdžių, kaip tai daryti.

„Gėdingiausių buvo daug. Bet buvo toks, kai man atrodė, kad yra labai juokinga, bet iš tiesų taip nebuvo. Tai buvo vienas įrašas, kur buvo daug keiksmažodžių, ir man buvo labai gėda, nes šiaip aš mėgstu pozityvą socialiniuose tinkluose“, – į klausimą, koks buvo gėdingiausias socialinių tinklų įrašas, atsakė socialinių tinklų žvaigždė.

Foto: DELFI / Jorigis Jasiūnas

Nors sėkmės recepto, kaip tapti sėkmingu influenceriu, nėra, tačiau tai yra ilgas ir sunkus, kruopštus darbas. Kiekvienas įrašas turi būti apgalvotas. Vieno kadro išgavimas, anot jos, užtrunka. I. Stonkuvienė akcentavo, kad ji turi visą komandą, kuri padeda išgauti puikias nuotraukas.

Rinka dar neužpildyta

Rinkodaros specialistė, Influenceriai.lt vadovė Laura Aleksandravičė sakė, kad influenceriai nėra profesija. Tai yra veikla, į kurią įsitraukia vis daugiau žmonių.

„Vieno recepto nėra, bet nereikia kopijuoti. Kopijos nėra niekam įdomios. Reikia ieškoti savo tipo, kas tavo bendruomenei yra įdomu“, – į klausimą, koks yra gero influencerio portretas, atsakė L. Aleksandravičė.

Foto: DELFI / Jorigis Jasiūnas

Anot pašnekovės, ne viskas priklauso nuo mūsų, o influencerio karjera yra ilgo darbo rezultatas.

„Rinkoje vietų tikrai yra. Pavyzdžiui, interjeras, statybos ir pan. Jauniems žmonėms pasireikšti vietos dar yra“, – teigė pranešėja.

Kiek žmonės gali užsidirbti, vieno atsakymo nėra, tačiau, pasak A. Aleksandravičės, kai kurie influenceriai iš šios veiklos gali išgyventi. Ji akcentavo, kad artimiausius penkerius metus ši veikla dar tikrai bus populiari ir klestės.