Jau nuo vasario vidurio portale DELFI visos šalies moksleiviai galės nominuoti mokytojus, kurie, jų nuomone, šiemet verti tapti kiečiausiais mokytojais. Konkursas tęsis iki kovo 15 d., o jo kulminacija taps „Kiečiausio mokytojo“ paskelbimas. Mokytojui atiteks prekybos tinklo „Maxima“ ir DELFI įsteigtas prizas – 1500 eurų pasirinktam edukaciniam projektui įgyvendinti.

Nuolat mokosi


Pernai daugiausia balsų surinko ir konkursą laimėjo anglų kalbos mokytoja Audronė Rupšienė, kuri prisipažįsta, kad visuomet stengiasi galvoti, kaip mokinius kuo labiau sudominti užsienio kalba, bei pati nuolat keistis.



„Be abejo, smagu, kad esi įvertintas, kad buvo toks didelis aktyvumas ne tik Lietuvoje, bet ir iš užsienio lietuvių, – atviravo mokytoja. – Iš pradžių galvojau, kad tai tik vaikų žaidimas, jiems smagu, bet vėliau pradėjau galvoti, kad juk jei būčiau niekam tikusi mokytoja, juk nebūtų vaikai taip aktyviai balsavę“.



Pedagogė pasakojo, kad po pirminio džiaugsmo, kurį patyrė gavusi apdovanojimą, ji kartu pajuto ir įpareigojimą: „Stengiuosi eiti į priekį, mokytis kiekvieną dieną, įveikti šiuolaikines modernias technologijas, keisti darbo metodus. Kartu ir priėjimą prie mokinių, nes jie taip pat keičiasi, auga, ateina nauja karta, kuriai reikia naujų dalykų, naujo požiūrio į informacijos pateikimą. Visa tai ir veda į priekį“.



A. Rupšienė teigė, kad kiekvienas žmogus turi savo stiprybes tam tikroje srityje, panašiai ir mokytojams. Vieniems labai lengva rasti ryšį su mokiniais, kitiems galbūt sunkiau.



„Galima stengtis, keistis, bet, manau, kad yra ir prigimtinių dalykų, kurie leidžia būti geru mokytoju arba neleidžia“, – svarstė pašnekovė. Vis dėlto mokyklose dirbantiems pedagogams anglų kalbos mokytoja patarė į mokinius žiūrėti individualiai, pagarbiai, ne iš aukšto.



Svarbu nustatyti ir ribas



„Taip pat labai svarbu nepamiršti žmogiškųjų veiksnių. Pati esu linkusi tartis su mokiniais: ir dėl krūvio, ir dėl metodų. Svarbu netingėti aiškinti kai kuriuos dalykus daug kartų. Be to, matyti kiekvieną vaiką individualiai. Pavyzdžiui, ar jis neišsimiegojęs, ar blogos nuotaikos. Visi esame žmonės ir visi turime skirtingų problemų, todėl reikia matyti kiekvieną vaiką atskirai. Juk jis gali būti dvi paras gerai neišsimiegojęs ir jam „kalti“ taisykles gali būti ne pagal jo jėgas tuo metu“, – kalbėjo A. Rupšienė.



Audronė Rupšienė

Nors mokytoja įvardijo draugiško santykio svarbą su mokiniais, ji kartu priminė, kad svarbu mokiniams nustatyti ir tam tikras ribas.



„Vis vien mokytojas išlieka mokytoju. Riba turi išlikti, – teigė mokytoja. – Manau, kad vaikai mėgsta griežtumą ir taisyklių laikymąsi. Tiek mokiniai, tiek mokytojai turi laikytis jų. Jei pasakau, kad tam tikrą dieną reikia pristatyti darbą, tai viskas, to ir laikomės“.



A. Rupšienė prisipažino, kad viskam yra savas laikas: pradžioje pamokos galima pajuokauti ar kuriuo metu atsipalaiduoti, bet, jei reikia dirbti, dirbama.



„Laikyčiau save viena iš griežtų mokytojų. Dabar jau pradėjau švelnėti, bet esu iš griežtesnių ir reikalaujančių mokytojų“, – save apibūdino pedagogė.



Moksleiviams įdomu, kas vyksta už Lietuvos ribų



Laimėtas „Kiečiausio mokytojo“ titulas A. Rupšienę privertė ne tik susimąstyti apie mokytojo svarbą ir atsakomybes, bet kartu suteikė galimybę įgyvendinti edukacinius projektus.



Laimėto piniginio prizo lėšos pirmiausiai buvo panaudotos žygiui dviračiais.



„Siekdama mokinius padrąsinti, įgalinti gyvai naudoti anglų kalbą, pavasarį organizavau dešimtokų žygį dviračiais po Rietavo apylinkes, kurio metu sutarėme kalbėti angliškai ir taip tobulinome buitinę anglų kalbą: apsistojome kaimo turizmo sodyboje, gaminome lietuviškus patiekalus, žaidėme, bendravome, tobulinome diskusijų kultūrą bei socialinius įgūdžius komandose“, – pasakojo mokytoja.



Kiečiausios mokytojos projektai

Žygio metu taip pat buvo įvykdytas dar vienas tikslas – aptarti ir nusimatyti gaires dėl dalyvavimo tarptautinėje programoje „Euroweek 2018“. A. Rupšienė yra viena iš dalyvavimo šioje veikloje organizatorių.



„Gimnazija turėjo pakvietimą rudenį dalyvauti tarptautinėje programoje „Euroweek“, jungiančioje Europos Sąjungos šalių mokyklas, kurių mokiniai kasmetiniuose savaitės susitikimuose ugdosi ir puoselėja tokias vertybes, kaip tolerancija, identitetas ir atvirumas kitokioms kultūroms. Išvykos metu aptarėme rudenį vyksiančios kelionės į Belgiją atrankos kriterijus, galimybes“, – tęsė mokytoja.



Pernai rudenį mokytoja su kolege ir aštuoniais mokiniais išvyko į minėtą renginį Belgijoje.



„Mokinių ir mokytojų vykimas į šį projektą nėra finansuojamas jokio fondo lėšomis, todėl mano dalinė parama buvo reikšminga“, – prisipažino A. Rupšienė. Renginyje dalyvavo atstovai iš 22 Europos Sąjungos šalių. O per aštuonias dienas vyko diskusijos įvairiausiais aktualiais klausimais: gamtos tarša, klimato atšilimas, aplinkos saugojimas, darnus pasaulio vystymasis.

Kiečiausios mokytojos projektai

„Grįžę iš projektinės savaitės Belgijoje, dalijomės įspūdžiais gimnazijoje, kaimyninio rajono ir vietinėje spaudoje. Kelionės atgarsiai sukėlė didžiulį susidomėjimą tarptautinės veiklos galimybėmis. Pakvietėme lektorę Daivą Jackūnienę, turinčią didelę tarptautinio projektinio darbo patirtį, plačiau papasakoti apie galimybes mokiniams dalyvauti mobilumo programose, studijuoti, savanoriauti, keliauti užsienyje, – prisiminė pašnekovė. – Aptardama su mokiniais įspūdžius, pastebėjau, kad tai jaunimui labai aktualios tarptautinio bendravimo ir mobilumo veiklos, todėl inicijavau gimnazijos administraciją įsteigti projektų vadovo etatą. Šiuo metu jis jau yra, kuo labai džiaugiuosi, ketinu prisidėti prie tarptautinių veiklų plėtojimo“.



Platforma pagerbti ir parodyti dėmesį mokytojams



Savo projektų idėjas įgyvendinti galės ir šiemet projekto „Geriausia ever pamokų diena“ metu išrinktas „Kiečiausias mokytojas“. Kaip jau minėta, daugiausiai balsų surinkusiam mokytojui bus skirtas 1500 eurų prizas.



„Jau antrus metus, pristatydami projektą „Geriausia ever pamokų diena“, visos Lietuvos moksleiviams ir jų mokytojams dovanojame įspūdžių ir žinių kupiną patirtį, kuri, galbūt, suteiks įkvėpimo, sužadins norą pažinti neatrastas sritis ar net paskatins pasirinkti profesiją“, – teigė kartu su DELFI prizą įsteigusios „Maximos“ generalinė direktorė Kristina Meidė.



Prekybos tinklo vadovė taip pat teigė vertinanti tai, kad šis projektas skatina ir tampa platforma pagerbti ir parodyti dėmesį mokytojams – tiems, kurie kiekvieną dieną nepamatuojamą vertę kuriančiu darbu ugdo Lietuvos moksleivių asmenybes.



„Dėl to su džiaugsmu kviečiame moksleivius nominuoti, o vėliau balsuoti už savo herojus. Mokytojus, kurie įkvepia. Mokytojus, kurie žengia ekstra mylią siekdami perduoti žinias savo mokiniams ir taip kuria Lietuvos ateitį“, – ragino K. Meidė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)