Mokinius sužavėjo A. Bumblauskas

„Geriausioje ever pamokų dienoje“, kurią inicijavo „Maxima“, Lietuvoje ir pasaulyje savo sričių lyderiais laikomi žmonės susivienijo tam, kad šalies moksleiviams parodytų, kaip atrodo pati geriausia pamokų diena.

Netradicines pamokas vedė finansininkė Ingrida Šimonytė, ekonomistė Marija Vyšniauskaitė, filosofas ir rašytojas Kristupas Sabolius, atlikėjas Marijonas Mikutavičius, grupės „Bix“ lyderis Saulius Urbonavičius-Samas, dirigentas Vytautas Lukočius, „Maxima“ grupės vadovas Dalius Misiūnas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas, NT plėtros ir statybos įmonių grupės „Eika“ generalinis direktorius Robertas Dargis, lazerių genijus Augustinas Vizbaras.

Po ilgos, tačiau kitokios nei įprastai pamokų dienos, pasikrovę energijos ir įspūdžių, mokiniai grįžo į savo mokyklas. Praėjus savaitei, anot mokytojų, mokyklų koridoriuose vis dar skamba prisiminimai iš Žalgirio arenos.

DELFI kalbintos renginyje dalyvavusios vienuoliktokės Simona ir Austėja tikina, kad labiausiai joms patiko istorijos (vedė prof. A. Bumblauskas) ir muzikos pamokos (vedė atlikėjas M. Mikutavičius, grupės „Bix“ lyderis S. Urbonavičius-Samas, dirigentas V. Lukočius). Merginos juokauja, kad, jeigu ir mokykloje mokytojai vestų tokias muzikas pamokas, kokia buvo Žalgirio arenoje, klasė būtų pilnutėlė.

„Tikrai istorija ir muzika patiko labiausiai. Istorikas A. Bumblauskas puikiai perbėgo per visus Lietuvai aktualius įvykius per tokį trumpą laiką. Kad mokykloje taip greitai mokytumėmės... O muzikos pamokos, jei tokios būtų ir mokykloje, ko gero, klasė būtų sausakimša“, – juokavo merginos.

Renginyje dalyvavusi vyriška auditorija savo balsą atidavė ekonomikos pamokai, kurią vedė ekonomistė M. Vyšniauskaitė ir buvusi Lietuvos finansų ministrė I. Šimonytė. Kalbinti dvyliktokai Tomas ir Marius sakė, kad jau ketverius metus mokosi ekonomikos, tačiau, kaip Lietuvoje paskirstomi mokesčiai, sužinojo tik per „Geriausia ever pamokų diena“ vykusią ekonomikos pamoką.

„Aišku, pamoką vedė profesionalės, daug metų dirbančios finansų srityje. Mokykloje mes mokomės iš vadovėlių, o čia žmonės papasakojo iš savo asmeninės patirties, praktiškai. To labai reikia mokyklose“, – teigė vaikinai.

Ingrida Šimonytė

Kitas abiturientas Rimas aiškino, kad jam labiausiai patiko kūrybiškumo pamoka. Vaikinas sakė supratęs, kad be kūrybiškumo nepasieksi gerų rezultatų nė vienoje profesijoje.

„Gali būti geriausias specialistas, bet jei nebūsi kūrybingas, vis tiek nieko gero nebus. Renginyje mes tai supratome ir tuo pačiu išmokome į viską žiūrėti kūrybingai. Tai yra labai svarbu", - kalbėjo Rimas.

Ką mano mokytojai?

Gerais įspūdžiais apie „Geriausią ever pamokų dieną“ dalijosi ir renginyje dalyvavę mokytojai. Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Laukaitienė pasakojo, kad kartu su ja į Žalgirio areną susirinko gimnazijos 9 – 11 klasių mokiniai. Mokytoja džiaugėsi, kad į renginį suvažiavo tiek daug žingeidžių moksleivių

„Mano įspūdžiai labai geri. Nesitikėjau, kad gali būti tiek mokinių vienoje vietoje, nors tikrai dažnai dideliuose renginiuose dalyvaujame. Tai tikrai labai greitai praėjo tos pamokos ir mano akimis, visos buvo labai tinkamai pateiktos. Vaikams labiausiai patiko muzikos pamoka. Dar vaikams labai A. Bumblauskas patiko“, – tikino R. Laukaitienė.

Pati mokytoja sako liko sužavėta A. Bumblausko istorijos pamoka. Anot jos, tokių pamokų ar renginių turėtų būti kur kas daugiau, nes per jas vaikai gali gauti praktinių žinių ir, kas svarbiausia jaunam žmogui, išsirinkti autoritetą, kurio pėdomis jis galėtų sekti.

Alfredas Bumblauskas

Kauno Jėzuitų gimnazijos atstovė Edita Zarembienė, kartu su vaikais vykusi klausytis pamokų Žalgirio arenoje, sakė, kad jai labiausia patiko istorijos pamoka. Tą patį ji teigė girdėjusi ir iš mokyklos mokinių. Jiems įspūdį paliko ir I. Šimonytės pristatymas.

Anot E. Zarembienės, ir mokyklose pamokos galėtų būti dinamiškesnės, labiau įtraukiančios mokinius. Tokiu atveju būtų galima pasiekti dar geresnių rezultatų.

„Mokymo procesas daugeliui yra atsibodęs, bet reikia galvoti apie tai, kad, norint turėti tam tikrą bagažą žinių, vien tik tokių pamokų nepakaktų. Aišku, būtų labai gerai, kad jos nebūtų sausos. Pavyzdžiui, ta pati istorija: jos įsiminti neužtenka, reikia iškalti, nors šiuolaikinės technologijos leidžia susirasti informaciją labai greitai. Tai istoriko Bublausko pavyzdys buvo puikus, parodantis, kad galima sieti, integruoti istorijos mokslą ir viską lengvai įsiminti. Daugelis mokinių apie tai ir kalba, kad datos, žemynai, šalys, yra perdėtas mokymas, nes viską labai greitai galima rasti internete“, – pasakojo pašnekovė.

Trūksta pagarbos iš visuomenės ir valdžios iniciatyvos

„Geriausia ever pamokų diena“ renginyje buvo priminta ir viena iš 3 Idėjų Lietuvai: mokytojo profesija turi tapti prestižine iki 2025 metų. Žalgirio arenoje pamokų klaususios mokytojos R. Laukaitienės teigimu, įgyvendinant šį tikslą, labiausiai reikia Švietimo ir mokslo ministerijos bei kitų atsakingų institucijų, žmonių iniciatyvos ir rodomo pavyzdžio.

„Turbūt visi mokytojai, kuriems yra užduodamas šis klausimas, pirmiausia atsidūsta. Tikriausiai labiausiai reikia valdžios politikos. Aš, kaip mokytoja, jau daugiau nei 20 metų dirbanti mokykloje, atiduodu savęs labai daug. Ir ryšį su vaikais randu, viskas neblogai sekasi. Ir jokiu būdu negalima sakyti, kad vien tik atlyginimas yra pagrindinis motyvas, kad jau labai nuskriausti tie mokytojai. Aišku, yra mažesnių mokyklų pedagogai, kurie turi mažiau pamokų, jie gauna mažiau, bet problema yra visa sistema. Reikia visos sistemos pertvarkos ir visuomenės požiūrį keisti. Kai ateina jauna mama, kuri pati baigusi vakarinę mokyklą, ir mokytoją moko, kaip reikia mokyti, tai neturi taip būti“, – mano mokytoja.

Renginio akimirkos:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)