Prasidėjus rudeniui prasideda problemos

Šaltą rudenį net ir pats mažiausias automobilio gedimas gali virsti rimta problema. Panevėžio autoservise dirbantis specialistas Ričardas Širvinkas pasakoja, kad šiuo laikotarpiu į remonto dirbtuves patenka 30 - 40 proc. daugiau automobilių.

„Rimtesnės problemos prasideda termometro stulpeliui smuktelėjus iki -10 laipsnių. Pačios skausmingiausios vairuotojams dažniausiai būna pirmosios šalčio dienos. Jei speigas nesitraukia, dėl įvairių gedimų itin aktyviai kreipiamasi ir toliau. Paprastai šis sudėtingasis etapas užtrunka 3 ar 4 savaites. Vėliau žmonės prisitaiko, susitvarko automobilius ir darbo būna mažiau”, - kalbėjo specialistas.

Paklausus, dėl kokių bėdų lietuviai rudenį dažniausiai ryžtasi patikėti savo automobilius profesionalams, R. Širvinskas visų pirma įvardija aušinimo sistemos gedimus: „Aušinimo skysčiai būna neprižiūrėti, laiku nepakeičiami. Kartais žmonės nusiperka naują automobilį ir nepatikrina, koks aušinimo skystis ten buvo įpiltas - universalus ar tinkamas tik šiltąjam sezonui.“

Specialistas pastebi: atsiranda vairuotojų, kurie automobiliui pakenkia naudodami vandenį vietoj aušinimo skysčio: „Vasarą važinėjant būna taip, kad užsidega lemputė rodanti, kad aušinimo skysčio mažai belikę. Negi dabar važiuosi kokio antifrizo pirkti? Paima žmogus ir įpila vandens. Taip padaro vieną kartą, kitą kartą... Jei temperatūra nesiekia - 5 laipsnių, nieko baisaus dėl to neatsitinka, koks vamzdelis gali užšalti ir tiek. Nereikšmingas gedimas. Tuo tarpu jei temperatūra žemesnė, plečiantis vandeniui gali būti tiesiog išdraskomi mechanizmai, išplėšomi radiatoriai. Po to tokias mašinas tenka tiesiog atitempti iki autoserviso.“

R. Širvinskas pasakoja, kad atšalus dažniau kreipiamasi ir dėl neužsivedančių mašinų variklių, problemų su akumuliatoriais.

Kita dažnai pasitaikanti bėda – nebeveikianti langų skysčio purškimo sistema. Pasak R. Širvinsko, nors tokie gedimai nėra itin pavojingi, jie gali sukelti nemažai streso, kai vairuojama esant sudėtingoms oro sąlygoms: „Drėgnas kelias, taškosi purvas, spaudžiam mygtuką ir nieko nevyksta. Žmonės pradeda panikuoti, važiuoja į autoservisą. Dažniausiai kaltas būna užšalęs langų skystis. Tokiu atveju reikia, kad automobilis pabūtų šiltesnėje patalpoje ir viskas atitirptų.“

Pasak specialisto, tokių nemalonių situacijų galima išvengti naudojant šaltajam sezonui pritaikytą langų skystį arba specialų į vasarinį skystį pilamą koncentratą.

Vilniuje įsikūrusio autoserviso direktorius Vaidas Matkus teigia, kad atvėsus orui į meistrus dažniau kreipiamasi ir dėl kitų šalčio padarytų išdaigų. „Kartais žmonės pilasi kurą neaišku iš kur. Atšala ir tuomet pradeda gesti kuro sistemos. Kai kurių atomobilių vairuotojai susiduria su kaitinimo žvakių problemomis. Į autoservisus atvystama ir dėl neveikiančio rankinio stabdžio. Patenka vandens, jis užšala ir tenka paskui su juo vargti“, – vairuotojams iškylančias problemas vardija ekspertas.

Paruošimas kainuoja pigiau nei remontas

R. Širvinsko teigimu, prasidėjus šaltajam sezonui dažniau genda senesni automobiliai. Naujesnių mašinų vairuotojams kyla mažiau problemų, tačiau jų remonto darbai - brangesni ir sudėtingesni.

Norint, kad automobilis nesugestų pačiu netinkamiausiu metu, juo pasirūpinti rekomenduojama dar neprasidėjus pirmiesiems šalčiams. V. Matkaus teiraujamės, į ką reikėtų atkreipti dėmesį?

„Automobiliu geriausia rūpintis kartą per metus atliekant detalesnį patikrinimą. Visų pirmą – pakeisti alyvą, tepalus. Verta atkreipti dėmesį ir į aušinimo, langų valymo skysčius. Ar jie nepasenę? Ar tinkami šaltam orui? Problemų bus mažiau, jei patikrinsime ir akumuliatorių. Geriausia nedelsti ir nelaukti, kol bus per vėlu. Kaip sakoma – roges reikia ruošti vasarą“, – nusijuokia pašnekovas.

Ar lietuviai yra linkę kreiptis į specialistus, kol automobilis nėra rimtai sugedęs?

„Kol mašinos turi garantiją, žmonės dažniausiai kreipiasi į autorizuotus serviso centrus. Jie atlieka visą aptarnavimą, kuris jiems priklauso. Kalbant apie paprastus autoservisus, mažai vairuotojų, kurie reguliariai tas mašinas tikrina ir jomis rūpinasi. Kiti pas meistrus atkeliauja tik atsiradus rimtam gedimui“, – pasakoja V. Matkus.

Specialistas pastebi - nors užsiimti profesionalia gedimų prevencija kai kuriems gali būti sudėtinga dėl itin ribotų finansinių galimybių, atsiranda žmonių, kurie savo automobilio netikrina, net jei ši paslauga siūloma nemokamai.

Problemos kartais kyla ne tik dėl priežiūros stokos, bet ir esamų problemų ignoravimo. V. Matkus pabrėžia – geriausias būdas išvengti šatuoju sezonu atsirandančių gedimų – prevencija ir dėmesingumas.

„Vairuotojai turėtų būti atidūs, neignoruoti apie galimą gedimą juos įspėjančių ženklų: mirksinčių lempučių, neįprastų garsų. Labiau apsimoka laiku paruošti mašiną šalčiams, kartą per metus ją profilaktiškai patikrinti ir atsargiai važiuoti, nei paskui tą automobilį taisyti.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)