Dygliuotų padangų pliusai ir minusai

Anot padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ komercijos direktoriaus Tomo Vaitkevičiaus, didžiausias vairuotojų galvos skausmas susijęs su gumos mišinio pasirinkimu. Ką pasirinkti: kieto ar minkšto mišinio padangas? Intrigos dar daugiau įpučia prekybininkų siūlomos dygliuotos padangos.

„Žieminės padangos būna kelių tipų – minkšto ir kieto gumos mišinio arba dygliuotos. Norint išsirinkti tinkamiausias reikėtų atsižvelgti į vietovės ypatumus (daugiau važiuosite mieste ar už jo ribų). Taip pat reikia įvertinti vairavimo įpročius, automobilio varomus ratus. Neturint pakankamai žinių apie padangas, jų technines savybes, galima išsirinkti visiškai netinkamas padangas. Šiuo atveju primygtinai rekomenduoju pasitarti su padangų specialistais“, - kalbėjo T. Vaitkevičius.

Padangų ekspertas Bronius Samuolis taip pat laikėsi pozicijos, kad padangas rinktis reikia atsižvelgiant į tai, kokiame Lietuvos regione gyvenate.

Jo teigimu, jei kasdien susiduriate su prastai valomais ir apledėjusiais keliais, vertėtų gerai pagalvoti apie dygliuotas padangas. Tokio tipo padangos labiausiai tinka gyvenantiems užmiestyje arba dar atokesniuose regionuose.

Apskritai dygliuotos padangos labiausiai sutviska dažnai važiuojant apledėjusiu keliu. Tuomet jų stabdymo kelias, palyginti su kieto arba minkšto mišinio padangomis, yra trumpiausias. Vadovaujantis optimistiškiausiomis prognozėmis, dygliuotos padangos šiuo aspektu visas kitas gali aplenkti iki dešimties kartų. Be to, dygliai garantuoja geresnį sukibimą posūkiuose.

Kita vertus, yra vienas aspektas, kurį dar reikėtų įvertinti. Jų geriau nepirkti, jei žinote, kad teks važiuoti į užsienį. Yra nemažai valstybių, kuriose eksploatuoti tokias padangas uždrausta. Taip pat jas perkant reikia atkreipti dėmesį į tai, kad jos bus gerokai triukšmingesnės už visas kitas. Be to, tiems, kurie dažnai važiuoja šlapia kelio danga, jų irgi geriau nesirinkti, kadangi tokiomis sąlygomis jų stabdymo efektyvumas sumažėja.

„Jei dažnai būna taip, kad dieną yra pliusinė temperatūra, o nakties metu minusinė, kelias apledėja ir tuomet paprastų minkštų padangų gali neužtekti“, – pasakojo B. Samuolis.

Anot jo, daug lemia ne tik padangų mišinys, bet ir protektoriaus rašto gylis.

„Vienas dalykas, kai žmogus važiuoja iš daugiabučio į miesto centrą. Kitas dalykas, kai gyvena vienkiemyje ir į darbą važiuoja 20 kilometrų neprižiūrimais keliais. Kuo gilesnis protektorius, tuo padanga labiau tinkama ekstremalioms sąlygoms“, - teigė B. Samuolis.

Minkšto mišinio padangos ypač gerai tinka moterims

„Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas atskleidė, kad naujų galingų automobilių savininkai, kuriems prie širdies sportiškas vairavimo stilius, minkšto mišinio padangų dažniausiai neperka.

Minkšto mišinio padangos gerai tinka provincijoje gyventiems žmonėms, kadangi atokesnių vietovių keliuose gali dažniau pasitaikyti ledo. Jeigu svarbu geras sukibimas esant ledui, dažniau važiuojama už miesto, kur rečiau valomi keliai, geriau rinktis minkštą mišinį.

„Taip pat jei vairuotojas žiemos metu važinėja įvairiomis sąlygomis, mieste ir užmiestyje, rekomenduojame minkštas padangas“, – patarė P. Samėnas.

Iš esmės minkšto mišinio padangos, kitaip dar vadinamos skandinaviškojo tipo, geriausiai tinka atšiauresniam klimatui: esant žemesnei nei 10 laipsnių temperatūrai, apsnigtam ir apledėjusiam keliui. Be to, šios padangos patrauklios ir tuo, kad skleidžia mažiausiai triukšmo.

Kita vertus, specialistai atkreipia dėmesį į tai, kad jei temperatūra žiemą bus aukštesnė, o kelio danga šlapia arba sausa, transporto priemonė, „apauta“ tokiomis padangomis, bus mažiau stabili. Be to, tokiomis sąlygomis gerokai pailgėja ir stabdymo kelias.

Moterims P. Samėnas patarė rinktis kuo minkštesnio mišinio padangas: „Vairuotojai, tiek vyrai, tiek moterys, yra vienodi. Tačiau dailiosios lyties atstovės yra šiek tiek atsargesnės. Joms aš visą laiką rekomenduoju rinktis minkšto mišinio padangas, kad paprastai užkiltų į kalniukus, lengviau iš kiemų išvažiuotų. Moterys yra neagresyvios vairuotojos, tikrai nevažiuoja dideliu greičiu miesto gatvėmis, dėl to joms kaip tik tinka tokios padangos.“

Kieto mišinio padangos tinka sportiškiems vairuotojams

O kada geriau tinka kieto mišinio padangos? Kaip sako pašnekovai, jas geriausia rinktis tiems, kurie dažniau važinėja neblogai kelininkų prižiūrimomis miesto gatvėmis ir magistraliniais keliais. Kieto mišinio padangos geriausiai tinka važiuojant sausu arba šlapiu keliu.

Be to, jų didelis greičio indeksas, užtikrinantis stabilų važiavimą ir esant didesniam greičiui. Tačiau jei kelio danga apledėjusi, kietu mišiniu geriau pernelyg nepasitikėti, kadangi palyginti su minkšto mišinio ir dygliuotomis padangomis, stabdymo kelias bus ilgesnis.

„Jeigu žmogus vairuoja, kur oro temperatūra nenukrenta žemiau 7 laipsnių, geriau rinktis kieto mišinio padangas. Jos geriau sukimba su šlapia kelio danga, yra stabilesnės esant didesniam greičiui. Jos daugiau yra skirtos sportiškesniems vairuotojams. Automobilis su tokiomis padangomis labiau klauso vairuotojo“, – sakė P. Samėnas.

Kaip dėl universalių padangų?

T. Vaitkevičius išdėstė poziciją, kad vairuotojai daro klaidą rinkdamiesi universalias padangas. Jo teigimu, padangų kaip ir batų universalių nebūna: „Vasarinė padanga tinkama eksploatuoti tik šiltuoju metų laiku ir tampa neefektyvi termometrui pasiekus +6 laipsnių ribą. Tai daro įtaką jūsų bei kitų eismo dalyvių saugumui kelyje. Tad žiemą reikia rinktis primygtinai žiemines padangas.“

Tokios pozicijos laikėsi ir B. Samuolis. Jo teigimu, nereikia manyti, kad universalios padangos padės sutaupyti.

„Padangos, kurios skirtos visiems sezonams, yra skirtos ne mūsų klimatui. Pavyzdžiui, Šiaurinės Amerikos dalyje yra dažnai naudojamos tokios padangos. O po to matome internetinius vaizdo įrašus, kai ten netikėtai pasnigus nuo kalno čiuožia eilės tokių automobilių. Jeigu važinėjate nedaug, apie 10 tūkst. kilometrų per metus, nevairuojate kaimo vietovėmis ir norite sutaupyti, geriau pirkite kietas žiemines padangas. Jos tikrai saugesnės negu visiems sezonams skirtos padangos“, – sakė padangų ekspertas.

T. Vaitkevičiaus teigimu, nereikia laukti lapkričio 10-os, kuomet policijos pareigūnai pradės įdėmiai tikrinti jūsų automobilio apavą. Vasarines padangas į žiemines galima keisti jau dabar. „Laiku nepakeistos vasarinės padangos yra didelė blogybė, nes esant žemai temperatūrai vasarinės padangos sukietėja ir tampa praktiškai nevaldomos, turi labai blogas sukibimo su keliu savybes. O eksploatuojant automobilį nuo lapkričio 10 dienos su vasarinėmis padangomis, gali būti panaikinta jūsų automobilio valstybinė techninė apžiūra, įvykus eismo įvykiui draudimo kompanija gali atsisakyti padengti žalą”, - dėstė pašnekovas.

Galiausiai „Melgos” atstovas rekomendavo šaltuoju metų laiku reguliariai patikrinti padangų slėgį. Tai svarbu, kadangi netinkamas slėgis turi įtakos netolygiam ir priešlaikiniam padangų nusidėvėjimui, didina kuro sąnaudas, taip pat daro neigiamą įtaką saugumui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (166)