Pataria vengti universalių padangų

Pagal Kelių eismo taisykles (KET) dygliuotas padangas privaloma pakeisti iki balandžio 10 dienos. Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio teigimu, toks terminas yra nustatytas remiantis daugelio metų Lietuvos klimato meteorologiniais duomenimis.

„Tai – apgaulingas metas, nes labai dažnai dar kovo pabaigoje būna minusinė oro temperatūra, o dėl jos susiformuoja plikledis. Dėl to žieminės padangos į vasarines keičiamos balandį“, – pasakojo V. Pumputis.

Jis minėjo, kad nemažai yra tokių, kurie ne itin skuba pasikeisti žiemines padangas į vasarines. Jo nuomone, padangų naudojimą reikėtų pasirinkti priklausomai nuo to, kur važinėjama. Jeigu daugiausiai keliaujama užmiesčio keliais, tokiam vairuotojui privalu turėti du komplektus padangų: žieminių ir vasarinių. Jeigu vairuotojas važinėja miesto keliais – pakanka turėti vienas universalias padangas.

„Tai itin populiaru, tačiau mano įsitikinimu, Lietuvos klimato sąlygos verčia įsigyti du komplektus padangų, dėl to, kad pasitaiko žiemos dienų, kai su universaliomis padangomis sunku išsiversti, reikia važiuoti ypač apdairiai ir lėtai. Su dygliuotomis padangomis kelionė būtų žymiai saugesnė“, – patarė V. Pumputis.

Žieminės vasarą labiau slysta

Saugaus eismo vedėjas priminė, kad pagal KET leidžiama vasarą eksploatuoti automobilį su žieminėmis padangomis be dyglių. Tačiau toks pasirinkimas nėra pats tinkamiausias. Vyro teigimu, vairuotojų įpročiai leidžia daryti išvadą, kad jie nuvertina padangų funkcijų reikšmę.

„Tai – svarbi dalis, kuri lemia automobilio su keliu sukibimo santykį. Tinkamai išrinktos padangos padeda saugiai sustabdyti ir suvaldyti automobilį“, – priminė V. Pumputis.

Jam pritarė ir specializuotos padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos vadovas Paulius Samėnas. Jo teigimu, vairuotojai turėtų atminti, kad dėl gumos mišinio žieminės padangos yra minkštesnės, tad esant itin karštai kelio dangos temperatūrai automobilis greičiau slysta.

„Įsivaizduokite du analogiškus automobilius: vieną su vasarinėmis padangomis, kitą – žieminėmis. Jei abu stabdytų prie vienos linijos, tas su žieminėmis čiuožtų apie dešimt metrų daugiau. Tad, esant šlapiai kelio dangai, rizikuojate savo saugumu, gali būti sunku tinkamai suvaldyti savo transporto priemonę“, – kalbėjo P. Samėnas.

Dar vieną vairuotojo ir keleivių saugumui keliančią grėsmę įvardino autoservisų „Kemi“ tinklo vadovas Raimondas Kriaučiūnas. Vyras teigė, kad šiltuoju metų laiku vairuojant automobilį su dygliuotomis padangomis gali įvykti akvaplanavimas, kada dėl į padangos protektorių patekusio vandens galimas ne toks greitas jo pašalinimas. Tai gali lemti, kad automobilis kelyje taps nebevaldomas. Ekspertų teigimu, įtaką šiam reiškiniui gali padaryti ir jau nusidėvėjusios padangos. Jų patarimas – prieš eksploatuojant padangas reikėtų ypač įdėmiai jas apžiūrėti.

Praras techninės apžiūros dokumentus

Vidmantas Pumputis
Susisiekimo ministerijos atstovas V. Pumputis pastebėjo, kad vasarą lietuviai nevažinėja dygliuotomis padangomis ne dėl grėsmės jų ar keleivių saugumui, bet dėl numatytos baudos.

„Jeigu vairuotojas važinės su dygliuotomis padangomis po balandžio dešimtos, jo automobilio techninė apžiūra bus panaikinta. Yra numatyti tokie reikalavimai ir skiriama tokia bauda už to nesilaikymą“, - sakė V. Pumputis.

Jis prisiminė, kad kai praėjusią vasarą įsigaliojo šie reikalavimai, per dvi savaites pastebimai sumažėjo taip besielgiančių vairuotojų.

Pasirinkimą vasarą važinėti žieminėmis padangos su dygliais „Melga“ atstovas vadina nepilietišku. „Automobilio eksploatavimas su žieminėmis padangomis gadina Lietuvos kelius, tai nėra etiška ir pilietiška“, – teigė P. Samėnas.

Ekspertai primena, kad padangos su dygliais yra skirtos važinėti per stipriai supluktą sniegą arba ledą. Vasarą jos greičiau slysta tiek ant sausos, tiek ant šlapios kelio dangos.

Nekeičiantys padangų švaisto pinigus

„Melgos“ prekybos direktoriaus teigimu, laiku padangų nekeičiantys žmonės švaisto pinigus.

„Žieminės padangos vasarą greičiau dyla, tad vairuotojui teks įsigyti naujas daug anksčiau. Taip pat vasarinės padangos yra specialiai pritaikytos sezonui, kietesnės ir geriau rieda keliu, tad ir kuro sąnaudos yra mažesnės už žieminių padangų eksploatavimą“, – pasakojo specialistas.

V. Pumputis atkreipė dėmesį į dar vieną dalyką. Jo teigimu, Vokietijoje vairuotojai linkę padangas naudoti iki šešerių metų, nes pasikeitus gumos struktūrai padangos nebėra tokios saugios.

Lietuvoje tokio reikalavimo apie jų naudojimo terminą nėra, tai paliekama vairuotojo sąmoningumui. Tad, labai norėtųsi, kad vairuotojai nerizikuotų savo saugumu“, – vylėsi V. Pumputis.

Saugaus eismo skyriaus vedėjas patarė prieš montuojant vasarines padangas atkreipti dėmesį į padangų protektoriaus gylį – mažiausia leistina riba yra 1,6 mm. Kitas eksperto patarimas – vizuali padangų apžiūra.

„Patartina, kad tai padarytų specialistai, jie tinkamai įvertins padangų būklę, kad nebūtų gumbų, dėl kurių galimi padangos sprogimai“, – pasakojo V. Pumputis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (91)