„Žaliųjų“ teigimu, labiausiai ekonomiškumo rodikliais manipuliuoja „Mercedes-Benz“ markė. Pabrėžiama, kad automobilio eksploatavimo laikotarpiu vairuotojai degalams išleidžia 5,6 tūkst. eurų daugiau, nei galima planuoti atsižvelgiant į gamintojo nurodomas degalų sąnaudas.

„Transport & Environment“ sako, kad šio tyrimo tikslas buvo parodyti, kad automobilių gamintojai yra abejingi tam, koks yra degalų suvarojimas realiomis sąlygomis, o Europos Sąjungos institucijos esą nieko nedaro, kad užkirstų kelią manipuliacijoms.

„Jeigu jūsų naujas „Mercedes“ „suryja“ 40 proc. daugiau degalų nei parašyta reklaminėje brošiūroje, tai ne dėl jūsų vairavimo stiliaus. Grečiau taip yra dėl „Mercedes“ testų, kuriais laboratorijose nustatomi oficialūs degalų sąnaudų vidurkiai – jie niekaip negali būti pakartoti realiomis sąlygomis“, – pranešime teigia „Transport & Environment“.

Organizacija skaičiuoja, kad dar 2001 m. skirtumas tarp oficialių ir realių sąnaudų vidurkių buvo 8 proc., o o 2013 m. – jau 31 proc. Prognozuojama, kad jeigu niekas nepasikeis, šis skirtumas 2020 m. išaugs iki 50 proc.

„Mercedes“ kompanija jau anksčiau teigė suprantanti bendrą kritiką dėl automobilių bandymų normų.

„Šis skirtumas tikrai egzistuoja, vis dėlto reikia pripažinti, kad bene svarbiausias faktorius yra pats vairuotojas – nepriklausomi tyrimai rodo, kad jis gali nulemti 30 proc. ekonomiškumo, – rugsėjį tvirtino „Mercedes-Benz“ automobilių strategijos ir planavimo vadovas Johannesas Reifenrathas. – Bandymų procedūras nustato ne gamintojai, o įstatymai. Europos Komisija apibrėžia taisykles, kurių turime laikytis. Viena yra aišku: mums, „Mercedes“ kompanijai, yra labai svarbu, kad skirtumas tarp oficialių ir realių sąnaudų vidurkio būtų kaip įmanoma mažesnis“.

Pasirodžius „Transport & Environment“ ataskaitai, „Mercedes“ atstovai pabrėžė, kad kompanija daug investuoja į degalų ekonomijos gerinimą net jei tai ir neturi įtakos Europoje taikomiems automobilių bandymams.

„Vienas iš pavyzdžių – gerinti aerodinamines savybes. „Mercedes-Benz“ šioje srityje pirmauja, tarkime CLA aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas yra 0.22 CD, o S-klasės – 0.23 CD“, – teigė kompanijos atstovas.

„Transport & Environment“ skaičiuoja, kad dėl neteisingai nurodomų degalų sąnaudų vidurkių vairuotojai degalams kasmet išleidžia vidutiniškai 500 eurų daugiau, nei galima tikėtis, o per visą automobilio eksploatavimo laikotarpį ši suma siekia 5600 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (62)