„Nei viena elektroninė automobilio saugos sistema nepadės, jei ant jūsų automobilio ratų bus sumontuotos blogos – sudilusios, netinkamo gumos mišinio ar tiesiog pasenusios, ilgai sandėlyje gulėjusios – padangos. Automobilis į kelią remiasi itin nedideliu plotu, tad labai svarbu, kad padangos pasižymėtų dideliu efektyvumu ir didžiausiu įmanomu saugumu“, – sakė vienos padangomis bei ratlankiais prekiaujančios įmonės „Melga“ vadovas Erlandas Gintneris.

Ne viskas matuojama pinigais

Be to, padangų gamintojai ne veltui investuoja milijonines sumas, sukuria tūkstančius būsimų padangų prototipų, kol galiausiai rinkai pasiūlomas naujausias ir pažangiausias padangos modelis. Su tuo sutinka ir „Michelin“ koncerno atstovas Lietuvoje Paulius Gaurilčikas.

„Man labai patinka posakis, kad padangos kainą reikia skaičiuoti tada, kai ją nuimi, o ne tuomet, kai uždedi. Neabejoju, kad dažniausiai tiksliai suskaičiavus degalų sąnaudas ir nuvažiuotus kilometrus paaiškėtų, kad su mūsų padangomis bendros išlaidos bus mažesnės, nei su nežinomo gamintojo padangomis. O kur dar gyvybiškai svarbus saugumo faktorius, kai visada žinai, kad esant bet kokiai kelio dangai sustosi laiku“, – teigė specialistas.

Deja, nors jau kelis metus yra privalomas padangų ženklinimas, nurodantis padangos savybes, jis beveik nieko nepasako apie žiemines padangas. Tačiau, pasak P. Gaurilčiko, padangų bandymuose stebuklų nebūna – jei testas atliktas profesionaliai, jame pirmąsias vietas užima vadinamieji „premium“ klasės gamintojai.

Pigios padangos neužtikrina pakankamo saugumo

Su kolegos nuomone sutinka ir įmonės „Goodyear Dunlop Tires Baltic“ Lietuvos filialo vadovas Elmantas Latkauskas. Pasak jo, naujas padangų modelis kuriamas ir bandomas ne vienus metus, tad kiekviena nauja padangų karta yra gerokai pranašesnė už prieš tai buvusią ir pasižymi geresnėmis valdymo bei stabdymo savybėmis, taip pat mažesnėmis degalų sąnaudomis, o padangų bandymuose gerokai lenkia pigius modelius.

„Rinkoje esančios pigios padangos, dažniausiai pagamintos Kinijoje, nepriklausomuose padangų bandymuose įvertinamos itin blogai. O didžiausi skirtumai, palyginti su „premium“ segmento padangomis, yra pačiuose svarbiausiuose – stabdymo, valdymo, taip pat pasipriešinimo akvaplanavimui testuose. Pavyzdžiui, neretai pasitaiko, kad prasčiausiai teste įvertintos padangos turi net trečdaliu ilgesnį stabdymo kelią nei to paties dydžio žinomų gamintojų modeliai“, – sako E. Latkauskas.

„Be to, Kinijos gamintojai kartais sugeba pagaminti vieno išmatavimo kokybišką padangos modelį, tačiau tai nereiškia, kad ir kitos to paties gamintojo padangos pasižymės tokiomis pačiomis savybėmis. Vieno modelio padanga gali užimti aukštą vietą teste, bet kito dydžio ar modelio padanga ir vėl atsiduria tarp blogiausių. Palyginimui galima pasakyti, kad „premium“ segmento gamintojų visų išmatavimų padangos pelno geriausius įvertinimus“.

E. Latkauskas pastebėjo, kad pirkėjas dažnai renkasi padangą pagal jos išvaizdą, protektoriaus raštą, net nesusimąstydamas, kad svarbiausios informacijos apie padangos karkasą, protektoriaus gumos mišinį jis net nežino. Tad tie, kurie giriasi įsigiję pigias, bet gražiai atrodančias padangas, pavojingai klysta ir apgaudinėja save.

20 000 gumos mišinių ir 140 000 padangų bandymų kasmet

Continental“ koncerno eksporto ir marketingo vadovas Baltijos šalims ir Ukrainai Arūnas Kiaušas neabejoja „premium“ klasės padangų pranašumu. Įmonėje kasmet atliekama apie 140 000 naujų padangų testų, užtikrinančių, kad padanga pasižymėtų aukščiausios klasės produkto savybėmis – puikiu stabdymu šlapiame kelyje, tiksliu valdymu, komfortu, minimaliu akvaplanavimu ir mažu pasipriešinimu riedėjimui. Be to, gumos mišiniui naudojami ypač brangūs ir kokybiški komponentai, nes be jų nepavyktų tarpusavyje suderinti konfliktuojančių dinamikos veiksnių.

„Continental“ Plėtros ir technologijų centre kasmet bandoma apie 20 000 skirtingų gumos mišinių, iš kurių tik apie pora dešimčių pasiekia gamybos liniją. O kur dar naujų automobilių gamintojų reikalavimai pateikti padangas ne tik tinkančias ypač galingiems automobiliams, bet ir puikiai „sutariančias“ su aktyviomis ir pasyviomis automobilio elektroninėmis saugos sistemomis“, – iššūkius su kuriais tenka susidurti padangų gamintojams minėjo Arūnas Kiaušas.

Taip pat pasak specialisto, jei aukšto lygio šiuolaikines padangas lygintume su pigių techninių sprendimų produktais, skirtumas siekia net porą dešimtmečių.

„Abejoju ar tai žinodamas pirkėjas ryžtųsi pirkti jo saugumą ir komfortą neužtikrinantį gaminį, kurio nenuspėjamas elgesys kelyje kels pavojų ne vieną sezoną. Atliktų testų metu, kuriuose 100 km/val. greičiu važiavęs automobilis su mūsų padangomis jau buvo sustojęs, automobilis su pigiomis, nekokybiškomis padangomis dar „skriejo“ 27 km/val. greičiu. Jei jis atsitrenktų į kliūtį, smūgio metu vairuotojo kūno masė padidėtų 14,4 karto, tad 75 kg svorio vairuotojas patirtų daugiau nei 1000 kilogramų perkrovą ir pasekmės greičiausiai būtų tragiškos“, – verčiančius susimąstyti skaičius pateikė A. Kiaušas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)