Kokie padangų trūkumai dažniausi?

Atlikus lengvųjų automobilių techninės apžiūros trūkumų analizę paaiškėjo, kad apžiūra „nepraeinama“ ne tik dėl padidėjusio dūmingumo, pakabos trūkumų ar, pavyzdžiui, netinkamai veikiančių stabdžių, bet ir dėl prastų arba netinkamai pasirinktų padangų.

Įvertinus Centralizuoto techninės apžiūros duomenų banko šių metų balandžio – rugpjūčio mėnesių duomenis, galima teigti, kad padangų trūkumų turėjo 4,5 proc. tikrintų lengvųjų automobilių.
Pagal taikomus Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus į kelias grupes išskyrėme dažniausiai pasitaikančius padangų neatitikimus. Pirmąją vietą trūkumų lentelėje užima per mažas protektoriaus rašto gylis (2,1 proc.).

Toliau rikiuojasi stipriai pažeistos arba įrėžtos (perpjautos) padangos, galinčios kelti grėsmę eismo saugumui (1,4 proc.). Didžiausių problemų sąraše trečią vietą užima ant tos pačios ratų ašies sumontuotos skirtingų tipų padangos (0,8 proc.). Kiek rečiau pasitaikantis trūkumas – netinkamas padangos dydis ir problemos, susijusios su leidžiama apkrova bei greičio kategorija (0,2 proc.). Kiti trūkumai sudaro 0,1 proc.

Kas bus jeigu žiemą naudosite vasarines padangas?

Kaip elgiasi techninės apžiūros kontrolieriai, kai automobilis patikrinimui žiemą atvažiuoja su vasarinėmis padangomis, o vasarą – su dygliuotomis? Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus tikino, kad tokiu atveju į apžiūros stotį teks sugrįžti antrą kartą.

„Jei nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. apžiūrai pateikiami lengvieji automobiliai su vasarinėmis padangomis, apžiūra atliekama, tačiau žymimas trūkumas dėl padangų naudojimo paskirties neatitikimo. Tuomet jie turi būti pateikti pakartotinei apžiūrai su pašalintu trūkumu“, - aiškino jis.

Tiesa, nuo 2012 m. įsigaliojo naujas pakeitimas, numatantis tam tikrą išlygą: jei nuo kovo 15 d. iki kovo 31 d. (esant tinkamiems orams) automobilis apžiūrai pateikiamas su vasarinėmis padangomis, į pakartotinę apžiūrą atvykti nereikia.

O jei nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. į techninės apžiūros stotį atvyksite su dygliuotomis padangomis, apžiūrą kontrolieriai atliks, tačiau vis tiek dar kartą teks sugrįžti, kai pasikeisite padangas.

DELFI pasidomėjo, kokie trūkumai apskritai techninės apžiūros stotyse nustatomi dažniausiai. Statistika rodo, kad problemiškiausių elementų lentelė prasideda nesureguliuotais žibintais ir baigiasi rūko žibintų problemomis:

Nesureguliuoti žibintai ~ 17,4 proc.
Pakabos trūkumai ~ 12,9 proc.
Dūmingumas ~ 7,5 proc.
Skysčių nuotėkis ~ 7,3 proc.
Stabdžių veikimas ~ 6,8 proc.
Stovėjimo stabdžių efektyvumas ~ 5,6 proc.
Vairo traukės ir svirtys ~ 5,5 proc.
Išmetimo sistema ~ 5,3 proc.
Priekiniai žibintų būklė ir veikimas ~ 4,7 proc.
Rūko žibintų būklė ir veikimas ~ 4,4 proc.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)