Naama Bay rajonas buvo pakankamai arti mūsų viešbučio – šią vietą galėjome pasiekti pėstute, tad laisvą vakarą ten ir patraukėme.

Atsispirti neįmanoma – ką nors būtinai nusipirksite

Naama Bay

Mus pasitiko vaizdas, panašus į tai, ką galima pamatyti vasaros savaitgalį Palangoje esančioje J. Basanavičiaus gatvėje – šalia prekybos centro „Genena City“ plyti didžiulė teritorija, kur mirguliuoja švytinčios neoninės naktinių klubų iškabos, kavinių, restoranų, barų iškabos, vilioja parduotuvių galybė, visur skambanti garsi muzika ir vienas po kito įvairias paslaugas bei pramogas siūlantys egiptiečiai.

Ties kiekvienu žingsniu – pasiūlymas užeiti į barą, restoraną ar klubą, įsigyti turistinių pramogų, užsukti į parduotuvėlę ir ką nors nusipirkti. Patikėkite, atsispirti gali būti sudėtinga – vietiniai žino, kaip nusivilioti turistus ir, žinoma, įsiūlyti ką nors įsigyti.

Tačiau bevaikštinėdami Naama Bay alėjomis ir kantriai atsispirdami siūlomoms paslaugoms ir pramogoms, vis dėlto nusprendėme pasileisti į patirtį: o kas jeigu pabandytume? Vardan sportinio intereso – kad būtų ką papasakoti.

Naama Bay

Ir taip sutapo, kad prie mūsų priėjo stilingai apsirengęs vietinis. Pasiteiravęs iš kur mes atvykome ir pagyręs mūsų pačių aprangą, vyras pasiūlė mums apsilankyti jo parduotuvėje. Jis – egiptietiškų kvepalų prekeivis. „Eikite paskui mane, aš palydėsiu jus į savo kvepalų parduotuvę – galėsite išsirinkti mėgstamiausius kvepalus, o aš jums pasiūlysiu geriausią kainą, nes jūs man labai patinkate“, – iš karto prie reikalo pasuko vyrukas.

Prekeivis mus vedėsi atokiau nuo alėjos šurmulio – pasukę į skersgatvį ir palipėję laipteliais patekome į jo kvepalų, aliejų, suvenyrų ir kitokių egiptietiškų smulkmenų parduotuvę „Pyramyds“ Prekeivis netrukus ėmė pasakoti esąs pusiau Švedijos, pusiau Egipto pilietis ir žino, ko nori vakariečiai turistai ir kad vakariečiams nepatinka, kai kas nors brukama įsigyti.

O mes pasileidome į jo pastangas parduoti kvepalus: iš pradžių nesakęs, kiek tie kvepalai kainuoja, jis vis tikino, kad pirmiau mes turime išsirinkti, o po to jis mums juos parduos už geriausią kainą. Žinodami, kad Egipte reikia derėtis, išpešėme, kad pirmiau pasakytų kvepalų kainą. Anot prekeivio, 100 ml pilstomų aliejinių kvepalų – 400 Egipto svarų, t.y. apie 20 eurų. Apie jų kokybę ką nors pasakyti sunku – juk nei patikrinsi, nei paklausęs tiesą sužinosi.

Naama Bay

Kaip anksčiau mus patikino mūsų gidas – čia dėl visko reikia derėtis, nes kaina yra susigalvota ir bet ką galima įsigyti iki 50-70 proc. pigiau. Tai žinodami ėmėme derėtis. Štai ir užvirė sportinis interesas.

Iš pradžių pasakę, kad už tokią kainą jo kvepalų net nepirksime, netrukus ją sumažino iki 300 Egipto svarų. Pasakę, kad tokia kaina yra vis dar per didelė ir nepirksime, prekeivis ėmė kurti istorijas, kad neva mes esame pirmieji jo klientai po atostogų, tai yra pirma jo darbo diena ir nupirkdami mes jam padarysime šventę, nes būsime pirmieji klientai įsigiję kvepalų, o už tuos pinigus jis galės sau leisti „atšvęsti“ pirmąją darbo dieną su kolega. Po to kainą sumažino iki 250 egiptietiškų svarų. Po kone pusvalandį trukusių eksperimentinių sportinių derybų „švedo-egiptiečio“ parduotuvėje, paskendusioje Egipto kvapų jūroje, išėjome įsigiję pilstomų kvepalų ir „patikėję“ prekeivio istorijomis.

Egiptiečiai – puikūs biznieriai

Pakvietimo užeiti į parduotuvę vėliau sulaukėme ir iš maisto prekių parduotuvės prekeivio. Užsukome. Po derybų įsigijome egiptietiško aliejaus už 200 egiptietiškų svarų, nors kaina iš pradžių siekė 350. O nusiderėjome paprastai – pasakę, kad nepirksime už jo kainą ir pasiūlę savo. Vėliau egiptietis pardavėjas dar pridėjo nemokamai kelias dėžutes datulių šokolade. Tad už 200 – ir aliejus, ir saldumynai.

Naama Bay

Įsitikinome, kad patekus į Naama Bay, atsispirti ko nors neįsigijus yra labai sunku, o prekybos meną įvaldę egiptiečiai yra puikūs biznieriai – parduos bet ką ir, žinoma, už „geriausią kainą“. Savo vizitą Naama Bay užbaigėme rankose jau turėdami maišelį su prekėmis, kuris leido lengviau išsisukti nuo paslaugas ir prekes siūlančių kitų prekeivių.

Čia pabuvojus supranti, kad niekas kitas taip gerai neparduota prekių ir paslaugų, kaip egiptiečiai. Net kilo mintis! Idėja Lietuvai – po vieną egiptietį pasikviesti dirbti į kiekvienos lietuviškos įmonės pardavimų skyrių ir Lietuva bus geriau nei Beniliukso šalys!

Ir nors galėtų pasirodyti, kad tokioje įtraukioje Naama Bay aplinkoje turėtumėte jaustis nejaukiai, nieko panašaus čia nebuvo – visa Naama Bay teritorija yra švari ir tvarkinga, o miestą saugo budintys ginkluoti policininkai. Tad galite būti ramūs – čia saugu. Ir net iš Naama Bay po vidurnakčio į už kiek daugiau nei kilometro esantį viešbutį grįžome pėstute – naktį miestas ramus ir saugus.

Naama Bay

Kitą dieną buvome suplanavę apsilankymą Senajame Šarm aš Šeicho turguje.

Ryte mūsų jau laukė gidas Walidas ir vairuotojas Adelis-Schumacheris. Prisipažinome, kad buvome Naama Bay ir net šio bei to nusipirkome. „O ne! Kodėl ten buvote ir pirkote? Ten viskas gerokai brangiau nei Senajame turguje, net jei ir nusiderėjote“, – ir su apmaudu, ir su šypsena veide į mūsų vizitą Naama Bay sureagavo Walidas. „Aš jus palydėsiu į senąjį turgų. Geriau jau tai, ko norite, pirkite Senajame turguje“, – pridūrė jis.

Mes nuraminome Walidą, kad į Naama Bay ėjome specialiai – patekinti smalsumą ir įspūdžių susirinkti.

Senasis turgus – kitas pasaulis

Pakeliui į Senąjį turgų apsilankėme keliose istorinėse Šarm aš Šeicho vietose – tai „Taikos skulptūra“, „Taikos konferencijos monumentas“ ir lėktuvų katastrofoms, įvykusioms 2004 ir 2015 metais, skirta atminimo vieta.

Šarm aš Šeichas

Kaip mums pasakojo gidas Walidas, Egiptas yra draugiška valstybė visų religijų žmonėms ir visi čia yra gerbiami. Tai simbolizuoja ir dveji maldos namai Šarm aš Šeiche, esantys vienas šalia kito – Mustafa mečetė ir Dieviškoji katedra.

Old Market

Vakarėjant pasukome į Senąjį turgų, esantį pietinėje Šarm aš Šeicho dalyje. Čia, leidžiantis keliu nuo slėnio, atsiveria nuostabūs Senojo turgaus rajono vaizdai, kurio viduryje į dangų stiebiasi didžiulės mečetės bokštai.

Priešingai negu Naama Bay, Senajame turguje prekeiviai įkyriai savo produkcijos ir paslaugų nesiūlo, o ir kainos – arčiau realybės, tad ir derėtis prireikia mažiau. „Pagrindinis skirtumas nuo Naama Bay – paslaugos ir produkcija čia nebrukamos įkyriai, o ir kainos geresnės“, – pridūrė Walidas.

Vėliau įsitikinome, kad tas pats aliejus, kurį Naama Bay pirkome už 200 Egipto svarų, Senajame turguje kainuoja... 60 Egipto svarų. Tik priminsiu, kad pirminė jo kaina Naama Bay buvo 350 Egipto svarų. Toks jau tas apsipirkimas Egipte, negali pykti.

Old Market

Aplinka Senajame turguje tvarkinga, įrengtos apžvalgos aikštelės, čia ošia lyg kriokliai suformuoti fontanai, aplink – jaukios kavinės ir restoranai. Čia galima įsigyti įvairiausių tradicinių egiptietiškų skanumynų, šviežių vaisių ir daržovių, taip pat ir kvepalų, medvilnės audinių, vazų ir vazelių, papuošalų, ir, žinoma, aliejų.

Apsilankymą Senajame turguje užbaigėme geriausios kavos Šarm aš Šeiche degustacija. Mus lydėjęs gidas Walidas tarė: „Kviečiu jus išgerti geriausios kavos mieste. Jūsų sutikimas – tai draugystės ženklas man“. Ir mes mielai sutikome.

Iš tiesų, tradicinė egiptietiška kava, pagardinta kardamonu, buvo ypatingai skani.

Šarm aš Šeichas

Kavinę rasite Senajame turguje, esančią Malek al Bahrein gatvėje.