Lietuvoje karantinas įvestas nuo kovo 16 dienos – nuo to laiko daliai darbuotojų, įskaitant ir grožio paslaugų specialistus, teko stabdyti darbus ir gyventi iš santaupų. Praėjus daugiau nei mėnesiui, grožio salonams leista tęsti veiklą. Delfi kalbina į darbą grįžusius specialistus apie tai, kaip karantinas paveikė jų verslą ir kokios įtakos tai turės paslaugų kainoms.

Klientai negaili arbatpinigių: kol kas specialistai kainų už paslaugas nekelia

Kirpėjas Vilius karantiną vadina ilgomis atostogomis, kurias priverstinai turėjo išgyventi kiekvienas, likęs be darbo.

„Buvo pinigų trūkumas, buvo pagalba iš artimųjų. Klientai palieka po 5 eurus arbatpinigių, bet, manau, kad tikrai galėtų daugiau duot. Realiai, dabar kaip antros Kalėdos – per Kalėdas buvo bumas, o dabar kelioms savaitėms į priekį žmonių eilės. Eina per gatvę, užsuka, paklausia, ar gali apsikirpt. Yra dideli reikalavimai – su kaukėmis dirbti, su pirštinėmis, akiniais, kiekvieną kartą po kliento plauni rankas. Bet realiai, kai plauni galvą, nereikalingos tos pirštinės. Mes ir taip viską nuolat plaunam, patalpos dezinfekuojamos, vėdinamos“, – aiškina kirpėjas.

Kirpykla
Foto: Shutterstock


Tuo metu manikiūro ir pedikiūro meistrė Vaida teigia, kad šiuo metu sulaukia tiek pat užsakymų, kiek ir prieš karantiną.

„Užrašymų tiek pat, kiek ir anksčiau, nes visada turiu daug klienčių, visos grįžo, kuo labai džiaugiuosi. Dar prieš karantiną moterys rašėsi į priekį. Dėl arbatpinigių, taip, palieka daugiau, nei įprastai, labai dėl to džiaugiuosi, kad klientės pasiilgo, vertina ir supranta, kad nedirbau tiek laiko. Pavyzdžiui, tos, kur išvis niekada nepalikdavo, dabar palieka po eurą, kitos palieka po du, draugė išvis 20 eurų norėjo palikti, bet iš jos nesutikau paimt, ginčijomės, ir 5 eurus ji vis tiek paliko. Aš manau, kad čia labiau ne palaikymas, bet kaip ir restorane, jeigu patiko paslauga, aš palieku arbatos atsidėkoti, ne dėl to, kad reikia“, – teigia Vaida.

Nors specialistė pripažįsta, kad karantino laikotarpis jai buvo itin sudėtingas, paslaugų kainų kol kas nežada kelti, nors tokios galimybės neatmeta.

Manikiūras
Foto: Getty images


„Sunkiausia karantino metu, kai neturi santaupų. Taip pat labai sunku psichologiškai, ypač, kai mėgsti savo darbą. Aš pirmas kelias dienas vos ne ištisai verkiau, ką aš veiksiu, bet tada pradėjau megzti. Sunku ir tai, kad salonas toliau reikalavo nuomos, pradžioj netgi nenorėjo taikyti jokios nuolaidos. Tikrai nemažai merginų rašė ir prašė, kad priimčiau į namus, tačiau sveikata šiuo metu buvo daug svarbiau, tai teko kažkaip mandagiai atsakyt joms, kad sėdėtų ramiai namuose. Kol kas kainų nekėliau, nes suprantu, kad dalis klienčių nedirba, dalis mažiau dirba. Vėliau žiūrėsiu, kaip su priemonių kainomis, nes kol kas pirštinės kainuoja labai daug, kaukės irgi – 50 vienetų dėžutė kainuodavo 3,5 euro, dabar – 25 eurus“, – pastebi ji.

Patalpų nuomą sumažino perpus, klientai siūlė pervesti pinigus už ateinantį vizitą

Kirpyklos „Alchemija“ plaukų stilistė Adelė teigia, kad pastarąją savaitę pradėjo grįžti prie įprasto gyvenimo ritmo, nors prisipažįsta, kad jis ne toks ir įprastas, kadangi darbo vietoje reikia imtis papildomų saugumo priemonių.

„Daugiau nei įprastai užsakymų nesulaukiau, kadangi karantino metu bendravau su savo klienčių ratu ir visus užrašymus tiesiog pastūmėjau šešiomis savaitėmis į priekį. Dėl susidariusios situacijos dirbame su apsaugomis, patalpas ir paviršius reikia dezinfekuoti, tarp klientų ilgesni „langai“ patalpų vėdinimui ir sutvarkymui, todėl ir tempas sumažėja. Kas, manau, nėra blogai – gal mažiau skubėsime ir bėgsime, nei anksčiau“, – teigia specialistė.

Kirpykla
Foto: Shutterstock


Kaip teigia Adelė, karantino laikotarpis jai neprailgo, o ir norinčių padėti sunkiu metu netrūko.

„Labai pradžiugino ir kirpyklos patalpų savininkai, nusprendę nuomos kainą sumažinti perpus, o ir produktų kompanija, su kuriais dirbome, neleido liūdėti – rengėme įvairius mokymus internetu. Šis laikotarpis tikrai neprailgo, buvo netgi malonus. Poilsis, buvimas su šeima, visiškas atsipalaidavimas. Kainų tikrai neketinu kelti, bet yra labai supratingų žmonių, norinčių atsiskaitant pridėti šiek tiek arbatpinigių, kas taip pat maloniai stebina. Karantino metu buvo netgi tokių, kurie rašė ir siūlė pagalbą pervedant pinigus už ateinantį vizitą. Tas tikrai glosto širdį, be galo myliu savo klientes ir esu labiau nei laiminga jas, tokias geraširdes, šalia savęs turėdama. Be galo smagu grįžti, girdėti juoką ir matyti laimingus veidus“, – įspūdžiais dalijasi kirpėja.

Dėl karantino kainos neišaugo, tačiau galintys prisideda savanoriškai

Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė pastebi, kad grožio specialistams ir kirpėjams, kaip ir visiems šalies gyventojams, karantino metu teko susidurti su sunkumais. Nors kirpėjams, manikiūro ir pedikiūro meistrams jau leidžiama tęsti savo veiklą vykdant saugumo reikalavimus, didelė dalis grožio specialistų vis dar negali vykdyti veiklos.

„Didesnė pusė grožio specialistų, tokių kaip antakių ir blakstienų priauginimo specialistai, kosmetologai, nežinia, kada pradės dirbti. Tikimės, kad kai baigsis karantinas, po gegužės 11 d., galėsime tęsti veiklą. Aišku, jiems labai sudėtinga žiūrėti, kaip mes, kirpėjai, manikiūro ir pedikiūro meistrai, jau dirbame – likusiems yra tokia nuoskauda, jie klausia, kodėl jų dar nepaleido. Situacija kol kas nėra tokia šauni, kaip turėtų būti, bet mes suprantame, kad tai yra visos šalies problema – ne vien grožio specialistų“, – komentuoja J. Mačiulienė.

Kirpykla
Foto: Shutterstock


Anot jos, daliai specialistų leidus tęsti vykdyti veiklą, natūraliai susidarė klientų antplūdis – žmonės, įpratę gauti šias paslaugas kas savaitę ar kas mėnesį, dabar sudaro ilgą eilę. Tačiau šiomis dienomis specialistų darbas atrodo kitaip, nei įprastai.

„Kadangi yra nauji koronaviruso išprovokuoti apribojimai, tenka daug dėmesio skirti dezinfekcijai – reikia vėdinti patalpas po kiekvieno kliento, negalima iškart klientų vieną po kito įleisti, reikalingos dezinfekavimo priemonės, priėmus klientą reikia iš naujo pasiruošti darbo vietą. Aišku, tai užima laiko, o Sveikatos apsaugos ministerijai priėmus nutarimą, kad kiekvienam klientui būtų skiriama 10 metrų, dideliuose salonuose tai pakoregavo dirbančiųjų skaičių. Anksčiau specialistai galėjo dirbti kiekvieną dieną, o dabar tenka dirbti tik kas antrą arba po pusę dienos, kad visi galėtų bent šiek tiek užsidirbti“, – aiškina J. Mačiulienė.

Vis dėlto, Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė tikina, kad karantinas grožio paslaugų kainoms įtakos neturėjo – jos neišaugo, tačiau klientams, galintiems ir norintiems paremti sunkų laikotarpį išgyvenusius specialistus, buvo pasiūlyta palikti arbatpinigių.

„Aš buvau tą mintį pasakiusi, bet žmonės skirtingai į tai reaguoja. Tos kelios dienos pradėjus dirbti parodė, kad kainų tikrai niekas nepakėlė, kaip buvo manyta, bet kiekvienas sąmoningas žmogus, suvokdamas esamą padėtį ir norintis solidarizuotis su savo meistru, savanoriškai tai padaro, nors ir nebuvo jokių primygtinų prašymų. Dabar daug yra žmonių, dirbančių iš namų, kiti tapo bedarbiais – didesnei pusei Lietuvos gyventojų šiandien tikrai reikalinga parama ir pagalba. Kainų niekas neiškėlė, nes visi suvokiam, kad tai – sudėtinga situacija. Kiek įmanoma, laikysimės tvarkos, tikrai negąsdinam ir kainom, norim priimti visus, kiek tik galima, ir dirbti, kiek mums leis sveikata ir galimybės“, – teigia J. Mačiulienė.