Nors pastolių prekyba užsiimanti „Layher Baltic“ – maža bendrovė, tačiau randanti resursų paremti ne tik kūdikių namus, dienos centrą, bet ir prisidėti prie vietos bendruomenių renginių, mokyklos sporto komandos sėkmės bei neužmirštanti studentų ugdymo.

Anot vadovo, šiemet iššūkių kupinais pasaulinės pandemijos metais „Layher Baltic“ nenutraukė nei vienos savo socialinės iniciatyvos.

„Visiems visada sakau – yra trys sritys, kurių jokiais būdais neapleisime ir jas remsime: tai – „Misija Sibiras“, „Laisvės piknikas“ ir trys gyvūnų prieglaudos Klaipėdoje, Vilniuje bei Visagine“, – pasakojo V. Voroncovas.

Dar niekada mūsų darbuotojai nedirbo tiek daug. Jie ir anksčiau demonstravo didelį produktyvumą, bet tai, ką jie daro dabar, yra fantastika.
Viktoras Voroncovas, „Layher Baltic“ direktorius

Pasak įmonės vadovo, pandemijos ir karantino metu stabdžių bendrovės veikloje neprireikė.

„Kalbant apie situaciją mūsų įmonėje, nejaučiame jokio pandemijos poveikio. Pirmas dalykas, verslo rizika yra išskaidyta į kelias sritis. Mes dirbame statybų, pramonės, pramogų srityse.

Kai pramogų verslo rinka krito iki nulio, mus tada „traukė“ statybų ir pramonės sritys. Be to, dirbame ne viename regione, ne tik Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje, bet ir Suomijoje, Švedijoje, Norvegijoje. Daug mūsų klientų veiklą vykdo Vokietijoje, Nyderlanduose, Belgijoje.

Dar niekada mūsų darbuotojai nedirbo tiek daug. Jie ir anksčiau demonstravo didelį produktyvumą, bet tai, ką jie daro dabar, yra fantastika. Pardavimai šiemet didesni nei pernai“, – džiaugėsi V. Voroncovas.

Jei darai gerus darbus, anksčiau ar vėliau Lietuvoje visada būsi pastebėtas ir kažkas tau pasakys „Ačiū“. Džiugu, kai tą sako valstybė.
Viktoras Voroncovas, „Layher Baltic“ direktorius
Layher Baltic
Foto: Bendrovės nuotr.

Pernykštis įvertinimas NAVA konkurse, kaip pamena „Layher Baltic“ vadovas, visiškai nenustebino, nes tikrai yra ką papasakoti.

„Žinote, dabar sėdžiu savo kabinete, priešais ant sienos kabo…5, 7, 9 (skaičiuoja)… iš viso 13 padėkos raštų. Kai mes kažkam padedame, niekada neprašome už tai kažko mainais. Ateina pas mane, sako, Viktorai, mes norime tau, tavo komandai padėkoti.

Ką mes galime padaryti, tai tik įteikti padėkos raštą. O aš sakau – tai mums didžiausia motyvacija padėti jums toliau! Tai yra įvertinimas to, ką mes darome. Tad nei aš, nei įmonė nebuvo nustebinta sulaukusi tokio įvertinimo NAVA konkurse.

Jei darai gerus darbus, anksčiau ar vėliau Lietuvoje visada būsi pastebėtas ir kažkas tau pasakys „Ačiū“. Džiugu, kai tą sako valstybė“, – apie praėjusių metų įvertinimą kalbėjo V. Voroncovas. Jo nuomone, šiemet kai kurioms verslo šakoms nėra lengva išlaikyti bei tęsti socialiai atsakingos įmonės kryptį.

„Dalis verslų – ties išgyvenimo riba, jei kalbame apie aptarnavimo, restoranų, apgyvendinimo, turizmo, aviacijos sektorius. Manau, dabar socialinė atsakomybė turėtų būti nukreipta į darbuotojus, į įmonės vidų. Būkime realistais, daugelis šiandien neturi didelių finansinių galimybių žymiai prisidėti prie išorinių iniciatyvų. Dabar svarbu išlaikyti verslą, padėti savo darbuotojams“, – svarstė įmonės vadovas.

Beje, „Layher Baltic“ NAVA konkurse buvo įvertinta ir 2013 metais – už jaunimo iš socialinės rizikos grupių įdarbinimą ir jaunimo emigracijos prevenciją. Šiemet „Layher Baltic“ savo kandidatūros NAVA konkursui, kuriam paraiškas keturiose nominacijose galima teikti iki lapkričio 20 d., neteiks ir sieks motyvuoti kitus.

„Žinia apie konkursą dalinamės su savo partneriais, skatiname juos dalyvauti konkurse, nes tai ne tik formuoja bendrą įmonės įvaizdį, bet ir yra svarbu patiems įmonės darbuotojams. Šiemet nusprendėme konkurse nedalyvauti, tačiau esame jo ambasadoriai“, – kalbėjo V. Voroncovas.

Viktoras Voroncovas
Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Pandemija nepraretino konkurso dalyvių gretų

Šiemet NAVA konkurse varžomasi dėl keturių nominacijų – „Aplinkai draugiškiausios įmonės“, „Metų bendruomeniškiausios įmonės“, „Metų darbovietės“ ir „Įmonės, labiausiai prisidėjusios prie socialinėje atskirtyje esančių asmenų integracijos į darbo rinką“.

Kiekviena iš šių nominacijų skirstoma į tris kategorijas, atskirai apdovanojant labai mažas ir mažas įmones, kuriose dirba ne daugiau kaip 49 darbuotojai, taip pat vidutines, turinčias 50–249 darbuotojų, bei dideles įmones, savo gretose skaičiuojančias daugiau nei 250 darbuotojų.

„Itin aktyviai paraiškas kviečiamos teikti mažos ir vidutinės įmonės, nes socialiai atsakinga gali būti kiekviena to norinti ir siekianti įmonė, nepriklausomai nuo jos dydžio“, – ragina socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė.

Labiausiai pasižymėjusi įmonė, pateikusi paraiškas laimėti visų rūšių nominacijas, bus pagerbta pagrindiniu apdovanojimu – „Metų socialiai atsakinga įmonė“. Šis titulas atiteks tai įmonei, kuri rūpinasi bendruomenėmis, aplinka, savo darbuotojais, taip pat nenusisuka nuo labiausiai pažeidžiamų visuomenės narių ir skatina toleranciją.

Šiemet, kaip ir pernai, visuomenė spręs, kuri įmonė, jos nuomone, verta tapti „Metų bendruomeniškiausia įmone“, rinkdama nugalėtoją „Delfi“ naujienų portale.

Panašu, kad pandemijos fone socialinė atsakomybė įmonėse neliko antrame plane, tą įrodo augančios NAVA konkurso dalyvių gretos. Palyginus su 2019 metais, šių metų NAVA konkursui gauta daugiau paraiškų – per 70 (pernai – 65).

Tikėtina, kad įmonių skaičius konkurse dar šiek tiek ūgtels, nes paraiškos priimamos iki lapkričio 20 d. Paraiškų formas bei daugiau informacijos apie konkursą galima rasti čia.

„Nors verslas susidūrė su sunkumais ir verslo atstovams teko „veržtis diržus“, tačiau yra įmonių, kurios išliko ištikimos socialinės atsakomybės principams net ir tokioje sudėtingoje situacijoje.

Pandemijos iššūkis verslui taip pat tapo ir galimybe įmonėms pasitempti, priimti atsakingus sprendimus dėl savo darbuotojų, kiek tai įmanoma, todėl tokios įmonės turėtų skleisti savo gerąją patirtį. Ji galėtų tapti pavyzdžiu, kaip galima socialiai atsakingai elgtis net ir esant gerokai sudėtingesnėms darbo sąlygoms nei prieš pandemiją“, – pastebėjo E. Radišauskienė.

Eglė Radišauskienė

Pastebima tendencija, kad aktyviausiomis išlieka didelės įmonės, kuriose dirba virš 250 darbuotojų. Iš vidutinių įmonių, turinčių nuo 50 iki 249 darbuotojų, sulaukta 18 paraiškų, iš mažųjų įmonių, skaičiuojančių iki 49 darbuotojų – 11 paraiškų.

Viena iš konkurso nominacijų yra „Įmonė, labiausiai prisidėjusi prie socialinėje atskirtyje esančių asmenų integracijos į darbo rinką“, tačiau kol kas į ją pretenduoja 7 įmonės. Atsižvelgiant į tai, paraiškų teikimo terminas buvo pratęstas iki lapkričio 20 d., kad būtų sulaukta daugiau konkurso dalyvių, ypač iš mažų ir vidutinių įmonių, galinčių pretenduoti į šią nominaciją.

Anot E. Radišauskienės, motyvas dalyvauti šiame konkurse gali būti siejamas ir su prestižu, ir su galimybe garsinti savo įmonę, kad apie ją ir jos atsakingą veiklą sužinotų kiti – socialinė atsakomybė tampa būtinybe įmonėms, kurios siekia įvertinimo ir pripažinimo visuomenėje.

„Tačiau svarbiausias šio konkurso tikslas yra viešinti geruosius pavyzdžius apie įmonių prasmingą veiklą, jų daromus gerus darbus bendruomenėms, darbuotojams, ekologijai, kad jie taptų pavyzdžiu, norma, siekiamybe kitoms įmonėms.

Konkursas skirtas ne tik įvertinti jų veiklas, bet ir sužinoti, kaip keičiasi supratimas apie socialinę atsakomybę ir kaip plečiasi jos sritys.

Savo kasdienėje veikloje taikydamos socialinės atsakomybės principus įmonės ne tik stiprina savo konkurencinį pranašumą, bet ir kuria pasitikėjimo vertą draugystę su visuomene, valdžia bei verslo partneriais“, – teigė E. Radišauskienė.

Viceministrė pastebi, jog šiais laikais, kai tiek daug kalbama apie aplinkosaugą, žiedinę ekonomiką, bendruomenes ir kitus socialinės atsakomybės principus, socialiai atsakingos įmonės statusas pačiai įmonei turėtų būti svarbus kaip įmonės patikimumo rodiklis, nes tai gali padėti ir pritraukti investuotojus, padidinti klientų ir partnerių ratą.

Vertinimas – gruodį, apdovanojimai – sausį


Konkursui pateiktas paraiškas vertins speciali NAVA komisija, sudaryta iš trijų ministerijų – Socialinės apsaugos ir darbo, Ekonomikos ir inovacijų bei Aplinkos ministerijos – atstovų. Tai – ekspertai, kurių veikla susijusi su skirtingomis socialinės atsakomybės sritimis: socialine atsakomybe darbuotojams, aplinkosauga, bendruomenėmis.

Taip pat komisijoje paraiškas vertins profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų nariai. Konkursui pateiktos įmonių paraiškos bus vertinamos gruodžio mėnesį.

Lietuvos įmonėms, nuveikusioms daugiausiai darbų socialinės atsakomybės srityje ir labiausiai prisidėjusioms prie socialinės atsakomybės vertybių puoselėjimo verslo sektoriuje 2020 metais, iškilmingai apdovanojimai bus įteikti 2021 metų sausio 28 d. Valdovų rūmuose.