Šiuo metu Augustas studijuoja informacines technologijas Vilniaus universitete ir dirba klientų aptarnavimo skyriuje, kibernetinio saugumo ir didžiųjų duomenų sprendimų bendrovėje „Tesonet“. Nuo vaikystės mėgęs kompiuterius, vaikinas ilgai nesvarstęs pasirinko studijas, susijusias su informacinėmis technologijomis.

Nors Augustas svarstė apie darbą užsienyje, sprendimą pasilikti lėmė žinia apie Lietuvoje esantį informacinių technologijų specialistų trūkumą.

„Buvau galvojęs apie užsienį, bet tada supratau, jog galimybių su informacinėmis technologijomis pakanka ir Lietuvoje, tuo labiau jog, manau, šiuo metu jaučiamas IT specialistų trūkumas, nusprendžiau pasilikti čia. Aš jau nuo pat pradžių, vos tik pradėjęs studijuoti, turėjau minčių, kad kažkuriuo metu įsidarbinsiu. Tik dar tiksliai nežinojau, ko noriu. Tai prisitaikiau pagal galimybes“, – sako studentas Augustas.

Anot jo, studijų metu sudaromos galimybės atlikti praktiką jau nuo pirmo kurso, todėl, nieko nelaukęs, jis aplikavo į išmaniąją SMART praktiką įmonėje „Teltonika“.

Augusto praktikos vadovu iš universiteto pusės tapo Vilniaus universiteto karjeros konsultantas, „Sumaniosios praktikos“ vadovas Tadas Karosas. Anot jo, šiose praktikose taikomasi į tarpdiscipliniškumą, darbą komandoje ir bendrų kompetencijų ugdymą skirtingose kompanijose su realiais iššūkiais, kurie sprendžiami pasitelkiant „Design Thinking“ metodiką.

„Mes suburiame Vilniaus universiteto komandą iš skirtingų sričių studijų programų studentų. Tai gali būti 1–4 kurso studentai. Visą tą komandą sudaro 5–7 žmonės, kurie patys pasirenka iššūkį, kurį būname suderinę su kompanijomis, ir ieško būdų, kaip tą iššūkį įveikti“, – aiškina T. Karosas.

Šias komandas sudaro įvairių krypčių studentai – rinkodaros, IT, medicinos, komunikacijos. „Kuo įvairesnis studentų komandos branduolys, tuo daugiau galima pamatyti skirtingų požiūrių, kaip spręsti iššūkius“, – įsitikinęs T. Karosas.
Mokymas ir studijos

Šiuo atveju, įmonės iškelta reali problema, kurią buvo prašoma išspręsti visos Augusto komandos, sudarytos iš 5 skirtingas studijų kryptis pasirinkusių studentų, pasirodė įveikiama.

„Man labai patiko stebėti, kaip tobulėjo komanda, kaip darbų ir funkcijų pasiskirstymas vyko. Patiko matyti juos atsiskleidžiant kaip asmenybes, prisiimant atsakomybes, apsikeičiant kai kuriomis funkcijomis, atrandant savo stiprybes ir vietas, kurias nori patobulinti. Darbas komandoje su skirtingais studentais iš skirtingų studijų programų lavina tavo sugebėjimą teikti savo pastebėjimus, įžvalgas, siūlyti savo idėją, mintį“, – pastebi T. Karosas.

Praktikos privalumus studentams pastebi ir įmonės „Teltonika“ akademijos „B2B Academy“ vadovas Darius Čepulis. Anot jo, tokie projektai naudingi ir pačioms įmonėms, nes tai leidžia užsiauginti ateities specialistus.

„Tai yra investicija į save. Jie (praktikantai – DELFI) įgauna nemažai kompetencijų ir žinių, o mes iš savo pusės matome, kurie labiausiai motyvuoti, labiausiai nori, kuriems tikrai įdomu. Ieškome tų žmonių, lyderių, kuruos galime po praktikos pakviesti prisijungti prie komandos“, – teigia D. Čepulis.

Jo teigimu, dar nebuvo tokios praktikos, po kurios prie įmonės neprisijungtų bent vienas ar keli studentai.

„Paskutinis atvejis – buvo grupelė. Praktiką darome grupelėmis, nes planas sudarytas mokymui grupėmis. Pusė žmonių iš 6 – t. y., 3 žmonės, prisijungė iš paskutinės praktikos. Dabar apskritai yra 90 žmonių per visą laikotarpį iš praktikų prisijungę“, – skaičiuoja D. Čepulis.

Studijų aplinkos modernizavimą ir pritaikymą praktiniam mokymui, rinkos poreikius atitinkančio mokymosi proceso skatinimą, socialinių partnerių įtraukimą į studijų praktikų organizavimą remia ES fondų finansuojamos priemonės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)