Moksleiviai išgyvenimu rūpinasi savarankiškai

Birželio 4-6 dienomis Alytaus Jotvingių gimnazijos mokiniams išradingos mokytojos jau trečią kartą paruošė unikalią pažinimo stovyklą. Biologijos mokytoja Lina Rutkauskaitė aiškina, jog ši veikla – integruotų lietuvių kalbos, biologijos, geografijos ir ekonomikos modulių baigiamasis užsiėmimas, kurio metu mokomasi gamtoje.

Čia vaikai atlieka tiriamuosius darbus, kurių metu atskiria įvairias augalų ir gyvūnų rūšis, pagal debesis prognozuoja orą, mokosi naudotis įvairiais aplinkos veiksnius fiksuojančiais prietaisais, išbando naujas technikas.

L. Rutkauskaitė juokiasi, kad tokio neįprasto mokymosi idėja gimė jai pačiai atliekant magistrantūros studijų namų darbus universitete. Tuometinius namų darbus, kuriuos palankiai įvertino dėstytojai, šiandien mokytoja yra pavertusi realybe. Nors viskas prasidėjo nuo vienadienių išvykų, netrukus idėja virto trijų dienų ekspedicija.

„Čia mokiniai patys gaminasi valgyti, patys tvarko stovyklavietę, patys eina miške kirpti medžių ir ruoštis malkas. Kai vakar norėjo ilgiau pasėdėti prie laužo, patys pasiruošė daugiau malkų, nes niekas to už juos nepadarys. Gyvename palapinėse, prausiamės ežere“, – apie mokymosi ypatumus gamtoje pasakoja L. Rutkauskaitė.
Moksleivių ekspedicija Metelių regioniniame parke

Anot biologijos mokytojos, dalyvavimas stovykloje nėra privalomas, tačiau moksleiviai į ją veržiasi.

„Būna, kitas nėra labai geras mokinys, bet jis gerai jaučiasi gamtoje ir puikiai atlieka visas užduotis. Tokiu būdu jis paūgėja ir mokomajame dalyke mokykloje“, – pastebi ji.

Ekspedicijos metu išmokstama daugiau nei mokykloje

Nors galėtų atrodyti, kad mokymasis gamtoje papildo tik gamtos mokslų pamokas, vis dėlto, ekspedicijos metu vaikai mokosi net ir lietuvių kalbos. Jotvingių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Rūta Čiuplienė aiškina, kad ekspedicijoje dalyvaujantys moksleiviai turi specialų blogą, kuriame aprašo savo patirtis. Žinoma, mokytoja stebi, kad viskas būtų rašoma be klaidų.

R. Čiuplienė prideda, kad pamokos klasėje ir gamtoje skiriasi kaip diena ir naktis. Ekspedicijos metu moksleiviai ir mokytojai bendrauja laisvai ir betarpiškai, nesijaučia suvaržyti.

„Toks bendravimas yra labai naudingas. Kitą kartą mokinys nė nepagalvoja, kad kažką naujo sužinojo, o iš tikro jis išmoko užkurti laužą, pasidaryti valgyti. Ne tik vabzdį aprašyti, bet ir daug kitų dalykų“, – pastebi lietuvių kalbos mokytoja.

Ekspedicijos metu moksleiviai ir mokytojai kartu turi įveikti įvairius nenumatytus iššūkius, pavyzdžiui, netikėtai užklupusį lietų ar šaltį. Šis išgyvenimo nuotykis komandą dar labiau suartina.

„Girdėjome vaikus skundžiantis, kad šalta, bet jie gal daugiau iš to pasijuokia. Girdėjau sakant – vakar stačiau palapinę, o naktį atėjau ir man nebuvo vietos, kur miegoti. Vėlgi, tai – išgyvenimas. Jei kažko reikia, randame kitur, pas draugus“, – juokiasi ji.

Ką mokiniai veikia stovyklos metu ir kaip jiems sekasi? Visa tai – reportaže iš Metelių regioniniame parke vykstančios ekspedicijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)