– Kodėl nuspręsta imtis šios akcijos ir kokių rezultatų tikimasi?

– Pirmoji priežastis – veiklos efektyvumo didinimas. Pastebime, kad tiekiame daugiau vandens nei deklaruoja gyventojai. Todėl esame priversti tvarkyti daug didesnius nuotekų kiekius nei turėtume.

„Vilniaus vandenys“ neturi papildomo finansavimo šaltinio – už viską moka klientai, sąžiningai atsiskaitantys už paslaugas. Skatiname visus klientus atsakingai ir bendruomeniškai žiūrėti į išteklių naudojimą ir mokėti už teikiamas paslaugas. Dabar už visą infrastruktūros priežiūrą sumoka tie klientai, kurie atsiskaito. Kitaip tariant, jiems tenka išlaikyti ir neteisėtai prie nuotekų tinklo prisijungusius gyventojus.

Vykdydami procesų peržiūrą ir prijungdami naujus klientus, matome, kad dalis jų gali būti pakibę kažkuriuose prisijungimo etapuose dėl įvairiausių priežasčių: kažkur pasimetė ir nepridavė dokumentų ir panašiai. Todėl skatiname kreiptis, užbaigti prisijungimo procesą ir pasirašyti sutartį.

– Kas laikoma savavališku, neteisėtu prisijungimu? Ar visais atvejais gyventojai žino, kad jų prisijungimas nėra teisėtas?

– Neteisėtu prisijungimu laikomi tie atvejai, kai klientai prisijungia ne tik savo nuotekų, bet ir paviršinių (lietaus) nuotekų tinklus, taip pat vidaus vandentiekio tinklus prie mūsų centralizuotų tinklų nedalyvaujant bendrovės atstovams, be jokių sąlygų išdavimo, projektų derinimo.

Klientai gali ir nežinoti, kad jie yra neteisėtai prisijungę. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl mes ir skelbiame šią akciją. Tipiškas pavyzdys – pirkau namą, jame buvo įrengti vandentiekio ir nuotekų tvarkymo tinklai nelabai pasidomėjau, kas čia kaip prijungta ir naudojuosi. Juk ne visi esame įgiję aukštuosius vandentvarkos ir statybos inžinerijos išsilavinimus.

Taigi kaip šiandien kiekvienas galėtų įvertinti, ar jo prisijungimas prie centralizuotų tinklų yra teisėtas? Racionaliausia būtų užduoti sau klausimą: ar aš apmoku sąskaitas už paslaugas, ar ne? Jei naudojiesi paslaugomis ir neturi savo gręžinio ir nuotekų tvarkymo įrenginių, tokiu atveju reikia pasirašyti sutartį ir mokėti už paslaugas.

– Kas laukia gyventojų, kurie nepraneš apie neteisėtą prisijungimą akcijos laikotarpiu?

– Įprastai per mėnesį nustatome kelias dešimtis neteisėtų prisijungimo atvejų ir nuolat ieškome naujų. Aptikus tokį prisijungimą, klientams išrašome sąskaitas. Tai nėra bauda – baudų neišrašinėjame – tai sąskaita už suteiktas, bet neapmokėtas paslaugas.

Suma, kurią tokiu atveju reikia susimokėti, yra apibrėžta Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros naudojimo ir priežiūros taisyklėse. Sumos dydis priklauso nuo vamzdyno diametro ir prisijungimo tipo.

Akcijos metu apie neteisėtą prisijungimą prie tinklų pranešusiems gyventojams šios sumos neskaičiuojame. Klientai, kurių neteisėtas prisijungimas pastebimas mūsų darbuotojų, ne tik turi sumokėti už suteiktas paslaugas, bet ir gali būti baudžiami administracine tvarka. Tai darome ne mes, o Vilniaus rajono arba bet kuri kita savivaldybė, kurios teritorijoje yra fiksuotas pažeidimas.

Kalbant apie nuosavų namų gyventojus, nustačius nelegaliai prijungtus nuotekų tinklus, suma gali siekti ir 7500 Eur, prisijungus prie centralizuoto vandentiekio – 3000 Eur. Jeigu neteisėtai prijungti tinklai ir naudojamasi abiem paslaugomis – gali tekti sumokėti 10 tūkst. eurų.

– Kaip vertintumėte gyventojų aktyvumą dalyvaujant akcijoje?

– Gyventojai kreipiasi, tačiau nepasakyčiau, kad tai daro aktyviai. Turbūt atidėliojimas yra lietuviams būdinga ypatybė. Prisimenate tą pavyzdį, kai visi buvo kviečiami pasikeisti vairuotojo pažymėjimą nauju? Vairuotojai buvo aktyviai raginami, intensyviai vykdyta vieša komunikacija, bet vis tiek visi teises keitėsi paskutinę minutę.

Manau, kad šios akcijos laukia panašus likimas. Vis dėlto, raginame kreiptis dar sausio pradžioje – tada klientams galėsime skirti daugiau dėmesio. Mėnesio pabaigoje įprastai sulaukiame didelio klientų srauto, visi domisi savo mokėjimais, tikslina skaitiklių rodmenis, tad gali tekti palaukti eilėje.

– Kas laukia į akciją atsiliepusių žmonių – kuo jiems reikės pasirūpinti?

– Noriu pabrėžti, kad apie neteisėtus prisijungimo prie nuotekų ir vandentiekio tinklų atvejus galima pranešti ir el. paštu. Juk tikrai ne visiems norisi važiuoti iki klientų aptarnavimo skyrių. Prašymo formą galima rasti „Vilniaus vandenų“ interneto svetainėje, tada užpildyti ir ir atsiųsti el. paštu kartu su kitais dokumentais.

Vėliau su klientu pasirašoma laikina atsiskaitymo už paslaugas sutartis, skirta 12 mėnesių laikotarpiui. Per tą laiką klientas turi atlikti keletą veiksmų ir pateikti reikalingus dokumentus. Pavyzdžiui, labai svarbu pateikti geodezinę vandentiekio nuotrauką – turi būti aišku, kur nutiesti tinklai, jau vien dėl galimų avarijų ir tolimesnės priežiūros. Jei žmogus prisijungęs per privačius tinklus, tai reikalingas tinklų savininko sutikimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (42)