Druskos atsargomis pradėta rūpintis dar liepą

Už transporto ir mechanizmų bei miesto tvarkymo organizavimą ir procesų koordinavimą atsakingas UAB „Grinda“ gamybos tarnybos vadovas Dalius Kuliešius tikina, kad nepasiruošusių kelininkų žiema nebeužklumpa.

Žiemai darbuotojai pradeda ruoštis dar vasarą. Štai, pirmieji druskos vagonai į bendrovės „Grinda“ sandėlius pradėjo riedėti liepą. Žiema kelininkams prasideda ne tada, kai kalendoriaus lapelis atsiduria ties gruodžio 1 d., o tada, kai keičiasi oro sąlygos. Mūsų darbuotojai nuolat stebi kelis hidrometeorologų puslapius, lygina duomenis ir stebi realią situaciją lauke“, – aiškina jis.

Šiomis dienomis, kai tik buvo pranešta apie galimą snygį, Vilniaus mieste buvo įjungtas „budėjimo režimas“ – taip D. Kuliešius vadina būseną, kuomet technika yra paruošta išvykimui, o vairuotojai žino, kad bet kada gali prireikti išvykti į gatves jų valyti.

„Ypatingai sniegingomis dienomis kelininkai juokauja, kad su jais žmonos nekalba, nes jų tiesiog nemato. Tokiomis dienomis per pamainą kiekvienas barstytuvas išvažiuoja į 2-3 reisus, o kelininkai nuvažiuoja apie 10 tūkst. kilometrų“, – skaičiuoja gamybos tarnybos vadovas.

Paaiškino, kokiomis priemonėmis valys gatves

Žiemą Vilniaus mieste bus barstomos ir valomos 539 gatvės, jas prižiūrės apie 50 specialiųjų transporto priemonių, ant kurių pagal poreikį gali būti montuojama skirtinga sniego valymo įranga. Šiemet automobilių parkas papildytas keliais lengvaisiais sunkvežimiais, pritaikytais važiuoti siauromis ar automobiliais užstatytomis gatvėms.

Gatvių tvarkymui naudojamos trejopos medžiagos, kurios skiriasi atsižvelgiant į gatvių intensyvumą.

Įvertinus meteorologines prognozes, gatvės sostinėje barstomos dar prieš pradedant snigti. Nustojus snigti, Vilniuje gatvės, įtrauktos į minėtą sąrašą, visiškai nuvalomos ir pabarstomos per 8 val. Gyvenamųjų namų kiemus ir išvažiavimus iš jų privalo valytis patys gyventojai arba namus administruojančios įmonės.

Atsižvelgs ir į gyventojų pranešimus

D. Kuliešiaus teigimu, paprastai pirmieji ir paskutiniai žiemos sezono darbai vyksta ant viadukų ir tiltų. Termometro stulpeliui kritus žemiau nulio, net jeigu nėra jokių kritulių, ant viadukų ir tiltų gali susidaryti juodasis ledas, kuris plika akimi nematomas, tačiau vairuotojams sudaro itin daug problemų ir avarinių situacijų. Esant juodajam ledui, mažėja sukibimas su kelio danga ir ilgėja stabdymo kelias.

„Pirmiausia kelininkai privalo nuvalyti magistralines gatves ir gatves, kuriomis vyksta tranzitinis ir viešojo transporto eismas. Atsižvelgiant į gyventojų pranešimus dėl slidžių gatvių, kurios nėra įtrauktos į barstomų gatvių sąrašus, jos pabarstomos smėlio ir druskos mišiniu. Prireikus barstomos gatvės, kuriose yra stačios įkalnės, nuokalnės, staigūs posūkiai. Šios gatvės, gausiai pasnigus, valomos autogreideriais, ratiniais buldozeriais ir kita sniegą valančia technika“, – aiškina D. Kuliešius.

Sostinės gatvės turi būti nuvalytos ir pabarstytos per 8 val. nuo to laiko, kai nustoja snigti, o eismo nutrūkimas leidžiamas ne ilgesniam nei 4 val. laikotarpiui.

Apie situaciją Vilniaus miesto gatvėse ir nenuvalytas gatves galima pranešti UAB „Grinda“ dispečerinei tarnybai, kuri dirba visą parą tel. 1355, Vilniaus miesto savivaldybei tel. 1664 arba Miesto ūkio ir transporto departamentui tel. 211 2118.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)