1. Nusiųsk padėkos laišką

Tam, kurį myli ar gerbi – tebūnie tai šeimos narys, antroji pusė ar pradinių klasių mokytoja – parašyk laišką (popierinį, elektroninį ar paprasčiausią trumpąją žinutę). Laiške išdėstyk dalykus, už kuriuos esi tam žmogui dėkingas – petį, ant kurio išsiverkei, pokalbius iki paryčių, įskiepytas vertybes arba tą komplimentą, kuris pradžiugino, kai buvo labai liūdna. Geriau pasukus galvą, sąrašas gautųsi begalinis.

Dėkingumo jausmas primena, kad gyvenimas nėra jau toks beviltiškas – kol yra, kam dėkoti, tol, vadinasi, yra žmonių, kuriems tu rūpi, kurie dėl tavęs nuverstų kalnus ar bent jau būtų šalia, kai reikia.

Kent'o universiteto (JAV) psichologai paskaičiavo, kad vos vienas laiškas per savaitę ženkliai pagerino jų pacientų emocinę būseną, savivertę bei pasitikėjimą savimi. Dar daugiau – stebėtiems 219 žmonių sumažėjo depresijos požymiai.

Kalifornijos universiteto profesorius Robert Emmons savo knygoje „Ačiū!“ rašo, kad dėkingumo įtaką nuotaikai galima išmatuoti. Jo teigimu, „tie, kurie dažnai pagalvoja apie tai, už ką jie galėtų padėkoti aplinkiniams, tapo 25 proc. laimingesni, nei buvo iki tol“. Profesorius pabrėžė, kad padeda net neišsiųsta žinutė.

„Kasdien ant priklijuojamų lapukų surašykite po kelis atvejus, už kuriuos jaučiatės dėkingi, ir tai klijuokite ant šaldytuvo ar sienos prie lovos. Vis augantis lapelių skaičius kasdien primins, kodėl reikėtų nusišypsoti“, – rašė R. Emmons.

2. Pagalvok apie 3 gerus dalykus

Pozityvus žmogus gali nuversti kalnus. Net jei atrodo, kad ši diena prasčiausia jūsų gyvenime ir blogiau jau būti negali – turime nuliūdinti, gali būti ir blogiau. Tam, kad gebėtumėte pakelti visus gyvenimo metamus iššūkius, privalote išlikti nusiteikęs optimistiškai. Galbūt skamba banaliai ar net neįmanomai, tačiau išeitis yra.

Sustok akimirkai ir pagalvok apie tris gerus dalykus, kurie tau nutiko šiandien. Jei nesiseka, pradėk nuo didžių įvykių – šiltai miegojai, turėjai stogą virš galvos ir tavęs tėvai neatidavė į prieglaudą, tačiau rūpinosi, išleido į mokslus. Tada pereik ir prie smulkesnių. Galbūt ryte nusišypsojo nepažįstamas žmogus, troleibuse paauglys užleido vietą ar priešpiečiams suvalgėte patį skaniausią sumuštinį. O gal mylimas žmogus pakirdo penkiomis minutėmis anksčiau už Jus ir ant stalo jau radote garuojančios kavos puodelį? Gal kolega pagyrė jūsų rūbą ar perskaitėte labai įdomų straipsnį, kuris privertė susimąstyti?

Kiekviena diena sudaryta iš begalės mažų puzlės dalių, kurios vienos tamsesnės, kitos šviesesnės ir pasistengus, tikrai galima rasti dėl ko džiaugtis. Įpraskite tai daryti kasdien, tuo pačiu metu. Pavyzdžiui, per pietų pertrauką, rymant prie kavos puodelio. Jei šio metodo laikysitės reguliariai, tai taps įpročiu. Įpročiu džiaugtis mažomis, džiugiomis smulkmenomis, pastebėti gyvenimo grožį.

3. Išleiskite pinigų kitam žmogui

Taip, nesakykite, visi tai žino – pinigų niekada neužtenka. Ypač dabartinės ekonomikos laikais. Smagu, jei koks geradaris sugalvotų išspręsti visas jūsų finansines problemas. Tačiau iš psichologinės pusės, didesnį džiaugsmą jausite, jei jūsų pinigai bus skirti kažkam kitam, o ne jums.

Grupė Amerikos psichologų nusprendė atlikti eksperimentą. Daugiau nei nieko neįtariančių 100 žmonių buvo duota nedidelė pinigų suma – nuo 5 iki 20 dolerių – ir pasiūlyta juos išleisti taip, kaip jie nori – sau, kitiems, maistui ar lažyboms. Po kiek laiko apklausus tuos pačius žmones ir ištyrus jų emocinę būseną paaiškėjo, kad tie, kurie pinigus paaukojo, nupirko kažką vaikams ar antrai pusei, jautėsi geriau, nei tie, kurie, pavyzdžiui, nusipirko kavos ar išleido susimokėdami už taksi, t. y. – sau.

Auka beglobių gyvūnų organizacijai, sumokėjimas už senos moters pirkinius parduotuvėje ar mažos smulkmenos padovanojimas mylimam žmogui grįžta su kaupu – tas, kuris duoda, jaučiasi labiau savimi pasitikintis, o kito žmogaus džiaugsmas jo smegenyse išskiria daugiau laimės hormonų, nei jo paties nauda.

4. Pasiduokite svajonėms

Perfrazuojant vieną išminčių, esame tai, ko labiausiai tikimės. Tam, kad veiksmą atliktumėte labai gerai, turite pirmiausia įsivaizduoti save atliekančius reikiamus judesius. Kiekvienas galite įsivaizduoti ar kurti vaizdinius. Tai įgimtas ir natūralus mūsų sugebėjimas. Nesvarbu, ar suvokiate tai, ar ne, tam naudojate savo kasdieninę energiją. Tas pats ir su svajonėmis, tačiau, pasak 5 Kolorado universiteto mokslininkų, svajonių vizualizacija ne tik padeda greičiau jų pasiekti, tačiau ir nuteikia pozityviai tuo metu, kai apie tai mąstote.

Ateities vizualizacija, pasirodo, sukelia daug stipresnes emocijas nei praeities prisiminimai, kad ir kiek teigiami ar neigiami jie būtų. Vadinasi, mąstymas apie atostogas, kurios jūsų laukia šią vasarą, planų kūrimas joms jus sujaudins labiau, nei prisiminimas apie kalėdinę premiją, kurią jau seniausiai išleidote. Kuo detalesnė svajonė – tuo tikresnis ir stipresnis laimės pojūtis.

Gal ir sunku tuo patikėti, bet mokslininkai tikina galį paskaičiuoti laimės stiprį. Štai, jei malonius ateities planus, svajones aptarinėsime su draugais, jausimės taip gerai, tarsi laimėję dviejų kambarių butą. 

5. Užsiimkite dalykais, kurie jums sekasi geriausiai

Visi kažką darome geriau nei kiti. Vienas kuria poeziją, nuostabiai siuva, kitas geba gaminti burnoje tirpstančius patiekalus ar lengvai nubėga ilgus atstumus, trečias yra komandos siela, nieko nebijo ar turi fenomenalią atmintį.

Tai nebūtinai talentai, o labiau savybės, kurios mus išskiria iš minios. Kalbėdami apie talentus dažniausiai įsivaizduojame šokį, dainavimą, sportą ar grojimą konkrečiu instrumentu. Tačiau nereikia šokti aukščiau bambos – klaidingai suvokiame talentus. 

Juk talentas – tai gabumų visuma, padedanti gauti naują bei originalų, reikšmingą visuomenei rezultatą ar produktą. Kuo rankų darbo mediniai stalo įrankiai nėra jūsų talentas? Ar gebėjimas idealiai prisiparkuoti parduotuvės aikštelėje, kad greta jūsų vietos lieka dar trims automobiliams? Skleisti šypseną – irgi reikšmingas sugebėjimas.

Galiausiai, savo stipriąsias puses paverskite savo hobi – skirkite jiems daugiau laiko, lavinkite. Hobi – tai ne tik laiko praleidimas. Jei tinkamai nustatote, kokia veikla Jums teikia džiaugsmą, reguliarus to praktikavimas vėlgi suteikia pasitikėjimo savimi, it ranka nuima stresą ir pakeičia požiūrį į gyvenimą, parodo, koks Jūs esate svarbus ir nepakeičiamas.

Gražios dienos!