Daugelis iš jų greičiausiai nustebtų, sužinoję, kad „Dunkin' Donuts“ įkūrėjas buvo ne tik puikus spurgų žinovas, bet ir vienas iš didžiausią XX a. verslo inovatorių.

Sudėtingiau nei atrodo

Žengti koja kojon su laiku ir besikeičiančiais vartotojų įpročiais – toks daugelio garsiausių prekės ženklų sėkmės garantas. Naujų verslo stiprinimo ir plėtros būdų išradimas – štai šiuo pasiekimu gali pasigirti vos keletas pačių geriausių.

Kuris legendinis prekės ženklas nebijo keistis ir stebina ne tik savo produktais, bet ir indelį į verslo tobulinimą, DELFI.lt lankytojų klausia rubrikos „Laukiamiausias prekės ženklas“ apklausa, vykstanti nuo spalio 20 iki 28 dienos.

Kūrybiškas požiūris ir išradingumas versle – nepamainomos savybės. Tai įrodo ir „Dunkin' Donuts“ istorija. Šiandien šiai kompanijai priklauso daugiau nei 11 tūkst. kavinių visame pasaulyje. Skamba neįtikėtinai, tačiau įmonė, kurios garsiausia prekė yra rožinės spurgos, pradėjo tikrą verslo plėtros revoliuciją.

Žmogus už spurgų imperijos

„Dunkin' Donuts“ įkūrėjas William‘as Rosenberg‘as gimė 1916 m. Aštuntoje klasėje jis buvo priverstas palikti mokyklą, kad galėtų paremti savo šeimą ir dirbo įvairius darbus. Kai 1948 m. atidarė pirmąją savo kavinę, tiksliai žinojo, kad ten pardavinės būtent kavą ir spurgas. Šį derinį jis atrado dirbdamas antroje didžiausioje JAV statybos kompanijoje, kai per pietų pertrauką pastebėjo, ką labiausiai mėgsta valgyti kiti darbininkai.

1955 m. W. Rosenberg‘as atidarė savo šeštą kavinę ir nusprendė, kad geriausias būdas toliau plėsti verslą – franšizavimas. Šis plėtros būdas buvo žinoma dar nuo viduramžių, tačiau iki tol niekas net negalėjo įsivaizduoti, kaip plačiai franšizė gali pasklisti pasaulyje.

1959 m. W. Rosenberg‘as inicijavo tarptautinę parodą, kurios metu subūrė verslininkų, remiančių franšizės idėją, grupę. Po metų iš jos išaugo Tarptautinė franšizės asociacija, o W. Rosenberg‘as tapo vienu iš jos įkūrėjų.

Spurgų tėvynės paslaptys

JAV yra laikoma spurgų tėvyne, tad niekuo nuostabaus, jog dažnai ir amerikietiškuose filmuose bei serialuose matome spurgas, o amerikiečių pop muzikos žvaigždė Madonna prieš išgarsėdama dirbo „Dunkin' Donuts“ kavinėje ir nebijo apie tai viešai pasakoti.

Tačiau didelės dėžės su 6 arba 12 spurgų – ne tik tikros meilės šiam saldumynui įrodymas, bet ir kainodaros rezultatas. „Dunkin' Donuts“ kavinėse labiau apsimoka pirkti daugiau nei vieną ar dvi spurgas.

Įdomu tai, kad šiandien „Dunkin' Donuts“ spurgos sudaro tik 8 proc. įmonių pelno. O daugiausia šis kavinių tinklas parduoda kavos, arbatos, kokteilių bei kitų gaiviųjų gėrimų. Dabar „Dunkin' Donuts“ yra netgi vienas iš pagrindinių „Starbucks“ kavinių konkurentų.

Kaip garsiems prekių ženklams pavyksta išlaikyti savo veidą ir tuo pat metu keistis? Šiuos klausimas tiesiogiai bus galima užduoti garsių prekės ženklų atstovams Vilniuje, kur jie svečiuosis „Franchise Hub Expo 2014“ lapkričio 12 d. Parodos metu garsių vardų atstovai pristatys savo franšizes ir ieškos partnerių verslo plėtrai.

Franchise Hub Expo 2014“ – tai jau ketvirtus metus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys. Jį inicijavo Lietuvos verslo darbdavių konfederacija. Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje.