Pagal franšizę veikiančių „Dairy Queen“ restoranų galima užtikti ne tik Šiaurės ir Pietų Amerikos žemynuose, bet ir Afrikoje, Azijoje bei keliose Europos šalyse: Kipre, Ukrainoje. 1940 m. duris Ilinojaus valstijoje (Jungtinės Amerikos Valstijos) atvėręs kaip minkštų, didelio pasisekimo sulaukusių ledų parduotuvėlė, vėliau „Dairy Queen“ tapo tarptautiniu, įvairaus greitojo maisto restoranų tinklu.

„Dairy Queen“ priklauso bendrovei „Berkshire Hathaway“, kurios vadovas – žymus JAV verslininkas, investuotojas, filantropas ir vienas turtingiausių planetos žmonių Warrenas Buffettas.

Ir šiais laikais „Pieno karalienė“ (tą pavadinimas „Dairy Queen“ reiškia anglų kalba) mažus ir didelius vilioja minkštais ledais su įvairiausiais užpilais ir priedais: karamele, riešutų sviestu, ananasais, zefyrais ir pan. Išalkusiems restorane siūlomas platus mėsainių, dešrainių ir sumuštinių pasirinkimas, o norintiems pavalgyti sveikiau – salotos.

Ar užsienio gyventojų ir lietuvių turistų pamėgtas „Dairy Queen“ yra laukiamas Lietuvoje? Tai bus galima sužinoti spalio 20-28 d. DELFI.lt rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“. Joje skaitytojai raginami atiduoti balsą už vieną iš 10-ies garsių prekės ženklų, tarp kurių – ne tik „Dairy Queen“, bet ir „Starbucks“, „Burger King“, „Dunkin‘ Donuts“ bei kiti.

Lapkričio 12 d. dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių vardų, tarp jų ir „Dairy Queen“ atstovų apsilankys Vilniuje vyksiančioje didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“, kur ieškos partnerių verslo plėtrai.

Kokie prekės ženklai labiausiai įsiminė ir įkvepia DELFI.lt skaitytojus, kviečia atskleisti „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikos balsavimas. Joje spalio 20-28 d. DELFI.lt skaitytojai gali balsuoti už savo mėgstamiausią prekės ženklą.

Keičiasi valgymo įpročiai

Į Lietuvą greitojo maisto kultūra įsiveržė maždaug prieš 15 metų. Nors populiarus greito maisto simbolis – „McDonalds“ – Lietuvos rinkoje atsirado dar 1996 m., tikrasis tokio pobūdžio kavinių bumas prasidėjo po kelių metų. Ekonominio sunkmečio laikotarpiu taupantys žmonės vis dažniau užsukdavo tiek į Lietuvoje populiarias kebabines, tiek ir į naujai atsidariusius azijietiško greitojo maisto restoranus ar amerikiečių užkandines KFC („Kentucky Fried Chicken“), picerijas „Pizza Hut“ ar suomių restoranus „Hesburger“. Beje, „McDonalds“, KFC ir „Pizza Hut“ Lietuvoje atsirado franšizės verslo plėtros modelio dėka.

Pastebima, kad per šį laikotarpį lietuvių valgymo įpročiai gerokai pakito: dėl spartėjančio gyvenimo tempo maistui pradėta skirti mažiau laiko, jį žmonės vis dažniau užsisakinėja išsinešimui. Šalyje įsišaknija ir iš užsienio atėjusi mada valgyti pietus ar mėgautis kava gryname ore ant suoliukų parkuose, skveruose.

Daugumos sveiko maisto šalininkų peikti mėsainiai, lietuviams geriausiai pažįstami iš „McDonalds“ ir „Hesburger“ restoranų, po truputį ėmė atsirasti net prabangiausių restoranų meniu ir tapo madingo, išskirtinio, įvairiausius ingredientus savyje galinčio suderinti maisto simboliu.

Patirties įgis nemokamuose renginiuose

Rimtas konkurentas Lietuvoje pamėgtiems mėsainiams – šiemet duris atvėręs „Subway“. 2010 m. „Subway“ tapo daugiausiai restoranų pasaulyje turinčia greitojo maisto franšize. Beveik 40 tūkst. restoranų pasaulyje turintis tinklas prekiauja sumuštiniais ir salotomis. Verslininkai kviečiami susitikti su „Subway“ atstovais parodoje „Franchise Hub Expo 2014“ ir sužinoti apie bendradarbiavimo galimybes.

Ketvirtą kartą organizuojamos parodos metu vyks ir konferencija. Ko reikia, kad verslo plėtra franšizės būdu būtų sėkminga? Ar pakanka vien gero prekės ženklo žinomumo? Ką reiškia būti franšizės gavėju? Atsakymus į šiuos klausimus pateiks patyrę franšizavimo ekspertai, tarp kurių – strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“, teisininkų kontoros „Varul“, „Dairy Queen“ atstovai.

Paroda „Franchise Hub Expo 2014“ Vilniuje vyks lapkričio 12 d. Daugiau informacijos – www.franchisehub.eu.