Kokie prekės ženklai labiausiai įsiminė ir įkvepia DELFI.lt skaitytojus, kviečia atskleisti „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikos balsavimas. Joje spalio 20-28 d. DELFI.lt skaitytojai gali balsuoti už savo mėgstamiausią prekės ženklą.

Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių prekės ženklų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje, didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“. Jos metu šių prekių ženklų atstovai pristatys savo franšizes ir ieškos partnerių verslo plėtrai.

O kol kas pristatome išties pasakišką „Häagen-Dazs“ ledų istoriją.

Ledų pasaulio pelenė, virtusi karalienė

Teatrų kvartele, prestižiniame Lesterio skvere Londone akį iškart patraukia „Häagen-Dazs“ desertų restoranas. Ką ras užėję į šią vietą, geriausiai žino tie, kuriems jau teko paragauti „Häagen-Dazs“ ledų...

pačiame teatre. Mat Anglijoje „Häagen-Dazs“ yra neatsiejami nuo teatro salės šurmulio taip pat, kaip Lietuvoje – karštas šokoladas.

O viskas prasidėjo labai kukliai, vietoje, kurią sunku pavadinti prabangia – prasta reputacija garsėjančiame Niujorko rajone Bronkse.

Čia kartu su žmona Rose „Häagen-Dazs“ kompaniją įkūrė Reuben Mattus. Saldumynų versle Reuben sukosi nuo vaikystės. Drauge su dėde tame pačiame Bronkse jis pardavinėjo šaldytas citrinų sultis ir ledus su šokoladu iš arklių traukiamo vežimo.

Savo ledainę Mattus pora atidarė 1976 m. Greičiausiai, tuo metu jie būtų labai nustebę, jei sužinotų, kad po kelių dešimtmečių franšizė nuskraidins „Häagen-Dazs“ ledus ir desertus ne tik į didmiesčių prekybos centrus, bet ir į garsiausius Europos teatrus.

Sparnuoti desertai

Iš pradžių „Häagen-Dazs“ smaguriams siūlė tik trijų skonių – vanilės, šokolado ir kavos – ledus. Šiandien skonių kur kas daugiau. Tiesą sakant, „Häagen-Dazs“ net garsėja savo įmantrumu. Be to, kompanija gamina ne tik ledus, bet ir ledų tortus, šerbetą, šaldyto jogurto bei kitus desertus, kurių galima paragauti ir „Häagen-Dazs“ ledainėse, ir prekybos centruose.

Karališkieji „Häagen-Dazs“ mėgstami ir dėl savo elegantiško senamadiškumo. Jų gamintojai nieko nenori girdėti apie stabilizatorius, emulsiklius bei kitas medžiagas, padedančias ilgiau išlaikyti ir sustiprinti maisto skonį.

Be to, „Häagen-Dazs“ ledainėse bei parduotuvėse laikomi karališkai ir atskirai, žemesnėje nei įprasta -18 °C temperatūroje. Viskas tam, kad ledai bei kiti „Häagen-Dazs“ šaldyti desertai neprarastų savo kietumo. Šie faktai įrodo, kad „Häagen-Dazs“ neabejotinai turi savo filosofiją, apimančią tiek ledų receptus, tiek jų pardavimo subtilybes. Tačiau tai nesutrukdė šiam prekės ženklui pasklisti po visą pasaulį ir išlaikyti savo aukštus kokybės standartus.

Kaip klonuojamas ledų verslas?

„Häagen-Dazs“ ledai vienodai skanūs Vokietijoje, Čilėje ir Indijoje. Ši kompanija – vienas iš geriausių pavyzdžių, kaip franšizė naudojama perduoti ne tik verslo modelį ir prekės ženklą, bet ir jos esmę. „Häagen-Dazs“ atveju tai – ledų bei kitų desertų receptai.

„Dažnai galvojantiems apie nuosavą verslą kyla klausimas, kodėl verta pirkti franšizę ir mokėti už ją franšizės davėjui. Didžiausias franšizės privalumas tas, kad franšizės gavėjas gauna ne tik išbandytą verslo modelį ir garsų vardą, bet ir sužino verslo subtilybes. Įsigijęs franšizę, jos gavėjas turi laikytis franšizės sutarties sąlygų, standartų ir procedūrų. Jis gauna priėjimą prie jau patikrintų darbo metodų, tiekėjų bei gali konsultuotis su patyrusiais verslininkais kasdieniais verslo valdymo klausimais“, – sako franšizavimo ekspertas, strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas Ilja Malkin. Taip franšizės gavėjas per trumpą laiką perima žinias ir technologijas, kurias franšizės davėjas ir jau esami gavėjai kaupė nuo pat verslo įkūrimo.

Pavyzdžiui, „Häagen-Dazs“ savo franšizės gavėjams yra įkūrusi... universitetą. „Haagen-Dazs University“ – taip vadinasi 9 dienas trunkanti mokymų programa, įsigijusiems šio prekės ženklo franšizę. Mokymų metų 60 valandų skiriama pasisemti teorinių žinių ir dar 16 valandų – praktiniam mokymuisi, kaip gaminti ir parduoti „Häagen-Dazs“ desertus.

Išsamiau apie franšizavimo privalumus bus galima sužinoti „Franchise Hub Expo 2014“ renginiuose Vilniuje, kurie įvyks lapkričio 12 d. 

„Franchise Hub Expo 2014“ – tai jau ketvirtus metus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys.

Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje. Daugiau informacijos - http://www.franchisehub.eu.