70 mln. litų. Štai tokias investicijas iš JAV fondo „Insight Venture Partners“ pritraukė drabužių mainų portalas „Vinted“, Lietuvoje žinomas manodrabuziai.lt vardu. Šios idėjos autorė M. Mitkutė kalbėdama apie projektą aplankiusią sėkmę išskiria tris dalykus.
„Pirmiausia, kad ir kaip banaliai skambėtų, tai tikėjimas, jog tai, ką darome, iš tiesų keičia pasaulį. Antra, prie labai svarbių sėkmės faktorių priskiriu komandą. Su tokia komanda, kurią dabar turime, galime eiti nors į pasaulio kraštą: tai savo srities profesionalai, ambicingi ir labai užsidegę genialūs žmonės. Trečias dalykas yra pats produktas. Labai tikime, kad geram produktui nereikia reklamos, nes jis pats save reklamuoja. Tą matome jau ir dabar: mūsų narės nuolat pasakoja savo draugėms apie „Vinted“: ką nusipirko, pardavė, išsimainė, ką paskaitė forume, su kuo susidraugavo ir pan. Mūsų vizija yra sukurti tokį produktą, kad jis pats už save kalbėtų“, - patikino M. Mitkutė.
Subūrė 3 mln. merginų
Ji pasakojo, kad idėja sukurti manodrabužiai.lt gimė visai netikėtai, kai kraustėsi iš Kauno į Vilnių ir turėjo visus savo drabužius persigabenti į naują miestą.
Šiuo metu drabužiais per „Vinted“ platformą mainosi merginos ne tik Lietuvoje, bet ir JAV, Vokietijoje, Prancūzijoje bei Čekijoje, o netrukus prisijungs ir anglės iš Didžiosios Britanijos.
„Bendrai sudėjus, esame subūrę daugiau nei 3 milijonų merginų bendruomenę“, - sėkmingu verslu džiaugėsi M. Mitkutė.
Džiaugiasi, kad susikūrė Lietuvoje
Nors verslas sėkmingai vystosi ir užsienyje, M. Mitkutė nelinkusi nuvertinti pirkėjų iš Lietuvos. Į Lietuvą ji žiūri ne kaip į 3 mln. rinką, bet kaip į savo šalį, talentingų žmonių, gebančių dirbti tarptautinėmis rinkomis, kalvę.
„Lietuva yra didžiulių milijardinių Europos ir pasaulio rinkų dalis. Interneto ir technologijų plėtra atvėrė duris ir sukūrė galimybes iš mažos Lietuvos dirbti visam pasauliui. Ko gero, mažos rinkos privalumas yra tas, kad nuo pat pradžių esi priverstas galvoti globaliai ir kurti savo produktą pagal pasaulinius, o ne vietinius standartus“, - patikino M. Mitkutė.
„Jei Lietuvoje, Čekijoje, Lenkijoje merginos, ieškodamos drabužių, renkasi kompiuterį, tai JAV, Vokietijoje, Prancūzijoje jos pirmiausia naudojasi mobiliuoju telefonu“, - pastebėjo M. Mitkutė.
Vos pradėjusi verslą ji su savo kolegomis jautėsi tikrais savo verslo pionieriais. Prieš 7 metus sunku buvo ir pasvajoti apie internetinio verslo srities konsultantus. Todėl jie daug sprendimų priėmė patys tirdami interneto vartotojų auditoriją, analizuodami duomenis ir, neretai, pasitikėdami tik savo nuojauta. Tad dabartiniams verslininkams, besiskundžiantiems, kad Lietuvoje naują verslą steigti sunku ji pataria keisti požiūrį ir rūpintis savais darbuotojais.
„Investuokite į darbuotojus, linksminkitės, ir siekite daugiau nei iš pradžių atrodo, kad įmanoma“, - pradedantiems verslininkams linkėjo M. Mitkutė.