DELFI nusprendė pasidomėti, kokius pasiūlymus teikia didieji Lietuvos operatoriai, tiems, kurie linkę sudaryti sutartis.

Laisvė ir kvietimas sugrįžti

Bitė Lietuva“ rinkodaros direktoriaus Prano Kuisio teigimu, „Bitės” klientai naudojasi neterminuotomis paslaugų sutartimis ir naujausiais bei geriausias pasiūlymais „Bitėje“ galima pasinaudoti iš karto, kai jie pasirodo, o ne tada, kai baigiasi sutartis. Tokia tvarka galioja nuo 2010-ųjų metų.

Tuo tarpu „Omnitel“ žada parinkti pasiūlymą pagal kliento poreikius - atsižvelgdami, kiek ir kaip bendrauja, kokiomis paslaugomis daugiausia naudojasi. Pagal tai „Omnitel“ stengiasi klientui optimizuoti mokėjimo planą ir naudingiausias taupymo bei papildomas paslaugas, ir telefoną, planšetinį ar nešiojamąjį kompiuterį.

„Žinoma, lojalūs „Omnitel“ klientai visada gauna dar geresnį pasiūlymą: sidabriniams klientams „Omnitel“ suteikia 10 proc. daugiau minučių su mokėjimo planais „Mano“, 10 proc. daugiau mobiliųjų duomenų ir 10 proc. didesnę nuolaidą telefonui, o auksiniams, kurie jau 10 metų ir ilgiau yra „Omnitel“ klientai – 20 proc. daugiau minučių su mokėjimo planais „Mano“, 20 proc. daugiau mobiliųjų duomenų ir 20 proc. didesnę nuolaidą telefonui.“ - pasakoja „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė, - „ Beje, nuo rugsėjo 9 dienos kiekvienas buvęs „Omnitel“ klientas, nusprendęs vėl naudotis bendrovės paslaugomis ir sugrįžęs į „Omnitel“, atgauna turėtą lojalumo statusą ir lojalumo privilegijas - lygiai tokias pat, kokias turėjo iki sutarties nutraukimo“.

Lygybė ir savarankiški skaičiavimai

Tuo tarpu „Tele 2“ vienodas sąlygas siūlo tiek esamiems, tiek naujiems klientams. „Diferencijuoti klientus ir siūlyti skirtingas sąlygas nebūtų teisinga. Mobiliojo ryšio ir interneto kainos visą laiką mažėja ir visi klientai gali rinktis naujausius mokėjimo planus bei papildomas sutaupyti leidžiančias paslaugas.“ - įmonės politiką aiškina „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.

„Tele2” klientams paslaugų sutartys yra neterminuotos jau nuo 2001 m. ir klientai gali laisvai jas keisti ir pasigerinti turimus mokėjimo planus. Terminuotas sutartis sudaro tiktai klientai, kurie nori kartu pirkti mobilųjį telefoną su nuolaida.

„Kai savo turimas sąlygas nori peržiūrėti esamas „Tele2” klientas, jam stengiamasi pateikti geriausią pasiūlymą rinkoje, kaip ir kitiems mobiliojo ryšio vartotojams. Tokios „Tele2” politikos dėka rinkoje turime konkurencinę aplinką ir kainos visą laiką mažėja.“ - pasakoja A. Baranauskas.

„Tele 2“ pastebi, kad privatūs vartotojai dažniausiai pasidomi visų operatorių pasiūlymais, žino, kur gaus gerus tarifus ir jiems reikalingų paslaugų kokybę.

„Verslo bendrovės ir viešojo sektoriaus organizacijos konkursus skelbia ne visada, todėl jas raginame visada padaryti kainų apklausas ir rinktis pasvertai. Juk pasitaiko, kad gaunamos standartinės sąlygos bus geresnės nei kitur žadamos su lojalaus kliento statusu.“ - verslininkams pataria „Tele 2“ komunikacijos direktorius.

„Apskritai, klientams nėra svarbu, kad turimos sąlygos būtų būtinai geresnės nei žmonių, kurie keičia operatorių“, - mano A. Baranauskas, - „Žmonės mąsto labai racionaliai ir žiūri, kiek moka patys ir kokios kokybės paslaugas gauna. Jei klientas žino, kad gauna gerą kokybę už mažą kainą, jis bus patenkintas, o operatorius turės lojalų klientą“.

Sutartis galima nutraukti

Sutartis – skamba įpareigojančiai ir baugiai. Ir dalis klientų, intertiškai pratęsiančių sutartį, neatkreipia dėmesio, kad šios jau kurį laiką nebėra terminuotos, o net ir pasirinkus įrangos pirkimą išsimokėtinai, sutartį vis tiek galima nutraukti anksčiau numatyto laiko.

„Mes įsitikinę, kad ilgalaikės sutartys - tai spąstai klientams, nes paslaugų kainos nuolat mažėja.“ - teigia „Bitės“ atstovė ryšiams su visuomene Laura Bielskė, - „todėl „Bitėje“ kiekvienas, kada jam patogu, gali rinktis naujausią pasiūlymą, mokėjimo planą, nesvarbu, jis didesnis ar mažesnis. O jeigu klientas išsirenka telefoną ar kitą įrangą ir už jį nori mokėti ne iš karto, o po nedidelę sumą kiekvieną mėnesį, nusprendęs nutraukti įrangos sutartį, tiesiog kito mėnesio sąskaitoje rastų eilutę, kurioje nurodyta likutinė telefono vertė. Jokių baudų, jokių paslėptų mokesčių ar būtinybės sumokėti už nesuteiktas paslaugas“.

Tą patį teigia ir „Omnitel“: „Nuo 2011 metų lapkričio visos naujai sudaromos ar pratęsiamos „Omnitel“ privačių vartotojų telekomunikacijų paslaugų sutartys yra be ilgalaikių įsipareigojimų paslaugoms. Klientai jas gali nutraukti bet kada, mes netaikome netesybų už paslaugas.“ - pasakoja „Omnitel“ atstovė ryšiams su visuomene Daiva Selickaitė, - „Vartotojui įsigijus telefoną ir norint nutraukti sutartį anksčiau, susigrąžiname sąnaudas, kurios susijusios su suteikta įranga“.

„Sutartį nutraukti nėra sudėtinga. Jei žmogus turi tiktai paslaugų sutartį ir nėra gavęs nuolaidų, ji bus neterminuota, o tokią galima bet kada nutraukti atėjus į „Tele2” saloną arba per savitarnos sistemą. Tokiu atveju reikia apmokėti tiktai einamojo mėnesio sąskaitą bei ankstesnius įsiskolinimus, jei tokių buvo.“ - aiškina „Tele2“ prekės ženklo vadovė Daiva Matukienė, - „Tele2” klientams paslaugų sutartys yra neterminuotos jau nuo 2001 m. ir klientai gali jas laisvai keisti bei pasigerinti turimus mokėjimo planus. Terminuotos sutarties mokėjimo planą taip pat galima keisti pagal sutartyje aptartas sąlygas“.

„Tele 2“ klientai gali pasirinkti sudaryti terminuotas sutartis kelias atvejais: kai už telefoną atsiskaitoma mokant mėnesio įmokas; įsigyjant telefoną su nuolaida, kuri suteikiama už naudojimąsi paslaugomis; pasirinkus akcijinį mokėjimo planą su nuolaida paslaugoms, kuri galioja sutarties galiojimo laikotarpi – 12 mėn.

„Terminuotas sutartis taip pat galima bet kada nutraukti. Nutraukiant sutartį reiktų apmokėti tiktai einamojo mėnesio sąskaitą ir ankstesnes, jei dar nebuvo sumokėta, atsiskaityti už telefoną, ir grąžinti suteiktas nuolaidas paslaugoms ar telefonui, jei tokių buvo“, - „Tele2“ politiką pristato D. Matukienė.

O jei vis dėlto kada išgirstumėte reikalavimą apmokėti netesybas, galite pasiremti Civilinio kodekso straipsniu 6.721 - „Vienašalis paslaugų sutarties nutraukimas“: klientas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį, nepaisydamas to, kad paslaugų teikėjas jau pradėjo ją vykdyti. Šiuo atveju klientas privalo sumokėti paslaugų teikėjui kainos dalį, proporcingą suteiktoms paslaugoms, ir atlyginti kitas protingas išlaidas, kurias paslaugų teikėjas, norėdamas įvykdyti sutartį, padarė iki pranešimo apie sutarties nutraukimą gavimo iš kliento momento.

Ryšių reguliavimo tarnyba kliento teisę atsisakyti bet kuriuo momentu nuo teikiamų paslaugų aiškina tuo, kad paslaugos gali būti teikiamos tik esant kliento sutikimui. Klientui išreiškus valią atsisakyti paslaugų, jų teikėjas turi nutraukti tokių paslaugų teikimą.

RRT taip pat atkreipia dėmesį, kad elektroninių ryšių paslaugų teikėjui įvedus naujus mokesčius, pagal Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių 12 punktą elektroninių ryšių paslaugų teikėjui kyla pareiga apie tai iš anksto, ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, pranešti elektroninių ryšių paslaugų gavėjams ir kartu pranešti apie jų teisę be jokių netesybų dėl priešlaikinio sutarties nutraukimo nutraukti sutartį, jei naujosios sutarties sąlygos ar paslaugų kainos jam nepriimtinos.

Išvados

Tad galutinis patarimas vartotojui – gerai išanalizuoti savo poreikius ir pačiam pasidomėti visų operatorių teikiamais pasiūlymais. O tai, žinoma, reikalauja asmeninių pastangų ir darbo, bet finansiškai labiausiai apsimoka.

O net jei ir neliksite patenkinti pasirinkimu, pasitaisyti vis dėlto įmanoma – sutartys šiais laikais jau nebe terminuotos ir jokių netesybų iš pasitraukiančio kliento nebereikalaujama – bet susimokėti už suteiktas nuolaidas ir įrangą, žinoma, reikės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (78)