Palyginus dviejų didžiųjų šalies bankų - „Swedbank“ ir SEB - bankomatuose paliekamų kortelių statistiką, paaiškėjo, jog daugiau bankomatuose „sulaikytų“ kortelių randa „Swedbank“ - vidutiniškai po 1,2 proc. visų išduotų kortelių kiekio. SEB šis rodiklis sudaro apie 1 proc. Tad galima daryti prielaidą, jog kortelės paliekamos bankomatuose rečiau, kai vartotojui pirmiausiai atiduodami pinigai ir tik vėliau kortelė.

Tačiau „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius teigia, jog banko statistika rodo ką kitą: „remdamiesi klientų elgsena, įsitikinome, jog klientas naudodamasis pinigus išduodančių bankomatu dėmesį sutelkia į pinigus – jų gavimą. Siekiant sumažinti tikimybę, jog klientas gali pamiršti pasiimti kortelę, visuose „Swedbank“ bankomatuose naudojame vienodą veiksmų seką – pirma gražinama kliento mokėjimo kortelė, ir tik po to išduodama pasirinkta pinigų suma.“

Žinoma, atskirti, kada kortelės yra „sulaikomos“ dėl to, kad žmogus pamiršo ją paimti, o kada dėl netinkamai surinkto slaptažodžio ar techninių nesklandumų – sudėtinga, todėl bankai skaičiuoja tik bendrą bankomatuose rastų kortelių kiekį.

„Priežastys, dėl kurių sulaikomos kortelės bankomatuose, yra įvairios. Kartais tai nutinka dėl techninių sutrikimų, tačiau tokie atvejai yra reti. Dažniau klientų korteles bankomate sulaiko jiems pamiršus kortelę pasiimti, kai gauna grynuosius pinigus. Taip pat pasitaiko ir tokių situacijų, kai klientai, pavyzdžiui, užsikalba telefonu, atlikdami operaciją bankomate, ir bankomatas po tam tikro laiko kortelę sulaiko“, - dėsto SEB Mokėjimo kortelių departamento direktorė Monika Rimkūnaitė-Bložė.

„Atskirti, dėl kokių priežasčių kortelė buvo sulaikyta – žmogiškojo faktoriaus ar techninio trikdžio – neturime galimybių. Taip pat nepastebėjome jokių dėsningumų, susijusių su įrenginio tipu, naujumu, vieta - ar jis įrengtas gatvėje, ar pastato viduje. Tai yra, palyginus šiuos požymius, nei pagal vieną iš jų mokėjimo kortelių nebuvo sulaikoma daugiau ar mažiau. Darome prielaidą, kad techninė priežastis nėra lemiantis veiksnys sulaikant kortelę“, - pasakoja S. Abraškevičius.

2012 balandžio pabaigoje SEB bankas buvo išdavęs 991 tūkst. vienetų kortelių verslo ir privatiems klientams, o „Swedbank“ - 1,8 mln. Atitinkamai, SEB bankomatuose per metus vidutiniškai sulaikoma arba paliekama apie 10 tūkst. mokėjimo kortelių, o „Swedbank“ - apie 22 tūkst. kortelių per metus.

Pamiršus kortelę gali tekti susimokėti

Palikus kortelę bankomate, gali tekti susimokėti už jos gamybą, jei bankas neturi galimybės klientui jos grąžinti.

„Vadovaujantis banko įkainiais, debetinės kortelės pakeitimas ją praradus, pametus, sugadinus ar pakeitimas kliento prašymu kainuoja 20 litų, daugumos kredito kortelių atveju įkainis siekia 25 Lt. Tais atvejais, jei mokėjimo kortelė prarandama dėl techninių nesklandumų, susijusių su bankomato veikla, klientams, užpildžiusiems pretenziją, grąžinama atitinkama už naujos kortelės išdavimą sumokėta suma“, - aiškina „Swedbank“ Komunikacijos projektų vadovė Orinta Barkauskaitė.

„Gavę kliento kreipimąsi dėl prarastos kortelės, jam iš karto užsakome pagaminti naują mokėjimo kortelę – naujos kortelės išdavimas klientui nieko nekainuoja. Ši tvarka tiek debetinėms, tiek kreditinėms kortelėms yra bendra“, - sako M. Rimkūnaitė-Bložė.

Paprastai, kai gaminamos naujos kortelės kliento sąskaita lieka ta pati, o jų gamyba užtrunka apie savaitę.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)