Šio tyrimo išvados neprieštaravo neseniai atliktų Harvardo universiteto tyrimų išvadoms, kuriose teigiama, kad aktyviai sportuojančių moterų menstruacijų ciklai dažnai buvo nereguliarūs ir treniravimosi periodu joms kildavo sunkumų pastoti.

Papildomi tyrimai parodė, kad moterims, kurios rinkosi kardiotreniruotes (pavyzdžiui, aerobiką ar bėgimą), tikimybė po dirbtinio apvaisinimo pagimdyti sveiką kūdikį sumažejo 30 proc. Pasak mokslininkų, sunkūs pratimai jau patys savaime gali sutrikdyti menstruacijų ciklą bei reprodukcinės sistemos hormonų veiklą.

Ilinojaus vaisingumo klinikų endokrinologė Eve Feinberg sako, kad nors saikinga fizinė veikla padeda moterims išlikti sveikoms ir pasiekti bei išlaikyti pastojimui optimalų svorį, svarbiausia - nepersistengti. “Geriausia užsiimti tokia fizine veikla, kuri neslopina reprodukcinio potencialo, kitaip tariant, rinktis ne didelio, bet mažo intensyvumo treniruotes,” - pridūrė ji.

Ilinojaus vaisingumo klinikų specialistai bendradarbiauja su holistinės medicinos centro “Pulling Down The Moon” ekspertais ir kartu teikia pacientams informaciją apie papildomos terapijos galimybes, rengia seminarus apie sportą, mitybą, organizmo valymą, svorio mažinimą. Vienas tokių seminarų - “Fitnesas vaisingumui”, kur pacientai sužino, kokia fizine veikla užsiimti, kad padidėtų tikimybė pastoti, kokio intensyvumo treniruotes rinktis, kaip dažnai jas lankyti.

Štai jų patarimai:

* Būkite fiziškai aktyvesni; tai reiškia, kad kasdien turite judėti pastebimai daugiau nei anksčiau.

* Rinkitės vidutinio intensyvumo kardiotreniruotes, pavyzdžiui, vaikščiojimą, plaukimą, važinėjimą dviračiu. Venkite didelio intensyvumo treniruočių, tokių kaip aerobika ar bėgimas.

* Atlikite pratimus su pasipriešinimu. Jie formuoja tvirtą liekną kūną ir pagreitina medžiagų apykaitą.

* Rinkitės jogą ir panašius lankstumą gerinančius pratimus. Joga skatina kraujo tekėjimą į reprodukcinius organus, reguliuoja hormonų funkciją ir mažina stresą.

* Atsipalaidavimas. Relaksacinius pratimus ir meditaciją reikėtų vertinti taip pat rimtai kaip kardiotreniruotes, jėgos ir lankstumo pratimus.