Prisimena ir buvę mokiniai

Vestai Žukienei moksleiviai dėkojo iniciatyvoje „Ačiū už pamokas“ – nominuota kaip mylima mokytoja, ji sulaukė daugiausia „patinka“. Pati pedagogė teigia, kad apie šiuos rinkimus nė nenutuokė – kad bus apdovanota, sužinojo vos kelios dienos prieš Tarptautinės mokytojų dienos renginį, kuriame įvyko projekto kulminacija.

„Smagiausia dalis yra ta, kad mane įvertino ne tik esami, bet ir buvę mokiniai. Tai priverčia jaustis reikalinga – juk kai kuriems mano mokiniams jau yra 23 metai. Labai malonu, kad jie mane dar prisimena“, – džiaugsmo neslepia pedagogė.

Kelionėms vaikai tauposi patys

Pasakodama apie savo pamokas mokytoja atskleidžia, kad jai labai patinka kelionės – kartu su moksleiviais V. Žukienė keliauja tiek po Lietuvą, tiek į užsienį.

„Mėgstu, kad mokymosi procesas vyktų kitoje aplinkoje. Išvažiuojame su vaikais pakeliauti po Lietuvą, užsienį. Esame buvę Dzūkijoje, Merkinėje, Kuršių Nerijoje, Žiegždrių regioniniame parke ir daugelyje kitų vietų. Kelionių metu aš pamatau visai kitą vaiką – jie atsiskleidžia, būna visai kitokie, drąsesni“, – sako ji.

Vesta Žukienė

Vesta Žukienė priduria, kad kelionės – puiki edukacija, kurių metu vaikai gali išmokti daug naudingų dalykų.

„Dabar mano mokiniai yra antrokai. Pirmose dviejose klasėse kelionių metu aš pati bandau pasakoti ar pasamdyti gidą. Tačiau kai jie pereina į trečią klasę, jie patys tampa gidais – ruošiasi ekskursijoms ir jas veda. Ir jiems tai labai gerai sekasi“, – teigia mokytoja.

Tuo tarpu kelionėms į užsienį mokytoja į vaikus ruošia dar kitaip.

„Jei tik yra galimybių, kartu su vaikais ir keliais tėveliais važiuojame kur nors toliau. Esame buvę Italijoje, Vokietijoje. Kad keliausime, nusprendžiame prieš maždaug metus, tad pradedame jai ruoštis iš anksto. Aišku, kad tą kelionę gali nupirkti tėveliai, bet mes norime skatinti moksleivius ugdyti atsakomybę: vaikai turi kažko atsisakyti ir kelionei susitaupyti patys. Tai labai pasiteisinusi praktika. Vaikai patys ragina vieni kitus taupyti, sako: gal šito nepirk? Geriau įsidėk į taupyklę“, – šypsosi V. Žukienė.

Paklausta, ar nesunku kelionėse sužiūrėti dešimtis vaikų, pašnekovė nedvejodama atsako, kad visai ne. Pasak jos, vaikams užtenka žvilgsnio, kad suprastų, jog kažką daro ne taip.

„Jie ir patys žino, kad viskas turi būti gerai – juk važiuojame ne tik pamatyti, bet ir pailsėti. Mokiniai moka draugui gražiai pasakyti pastabą ar jį pagirti“, – džiaugiasi pradinių klasių mokytoja.

Vesta Žukienė

Prie šių kelionių prisijungę ir jau pradines klases seniau baigę V. Žukienės mokiniai – pedagogė puikiai prisimena keliones, kai kartu dardėjo ir ketvirtokai, ir aštuntokai.

Vaikai padeda vieni kitiems

Ji priduria, kad svarbu su vaiku užmegzti tvirtą, gerą ryšį. O kaip tai padaryti?

„Aš turiu nuostatą, kad nėra nė vieno blogo vaiko. Reikia tik mokėti jį prakalbinti. Man pats geriausias įvertinimas, jei vaikas nenori namo. Jis nori būti mokykloje. Mano vaikai žino, kad gali bet kada ateiti ir manęs bet ko paklausti. Būna, ateina ir sako – gal einame pasikalbėti dviese? Ir mes nueiname į kambariuką, kur kiti vaikai negirdi, ir pasikalbame“, – dalijasi pašnekovė.

Vestos Žukienės teigimu, jos klasėje ugdomas ir bendruomeniškumas, empatija ir supratimas. Pati mokytoja skatina moksleivius ne tik bendrauti, bet ir padėti vieni kitiems.

„Vaikai žino, kad visada gali kreiptis į draugą. Mes tam net skiriame mėnesį – kiekvienas vaikas pasirenka, kurį bendraklasį globoja. Tuomet jis, jei nesupranta kažkokios užduoties ar ko nors kito, gali drąsiai nueiti pas draugą ir paklausti. Jiems ši praktika labai patinka. Daug dalykų pakoregavo karantinas, tačiau su tėveliais buvome sutarę šias draugystes ugdyti ir už klasės ribų – vaikai vieni kitus gali pasikviesti į kiną ar nuvykti į svečius savaitgalį“, – tęsia ji.

Ryšį su vaikais ir tarp vaikų pradinių klasių mokytoja kuria ir šokiu – su buvusia moksleivių laida ji dalyvavo Lietuvos šimtmečio dainų šventėje. V. Žukienė tikisi, kad dainų šventėje galės dalyvauti ir su dabartiniais auklėtiniais.

Naujų ugdymo metodų taikymą, tinkamo emocinio klimato kūrimą, mokytojų kvalifikacijos tobulinimą skatina ES fondų finansuojamos priemonės – „Kokybės krepšelis“, „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“, „Mokytojų ir kitų švietimo sistemos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas“ ir kt.