Pandemija padėjo padidinti elektroninės prekybos mažmeninius pardavimus iki virš 210 mlrd. dolerių antrąjį 2020 metų ketvirtį, – per 30 proc. daugiau nei ankstesnį ketvirtį, skelbia Prekybos departamentas. Akivaizdu, kad milijonai pirkėjų puikiai jaučiasi apsipirkinėdami internetu. Vis dėlto tik maždaug pusė Jungtinėse Valstijose veikiančių smulkių verslovių yra susikūrę svetaines, kaip rodo vienos analizės duomenys. Dar mažesnė jų dalis parduoda savo produktus per internetinę erdvę.

Skverbimasis į elektroninės prekybos sferą iš pirmo žvilgsnio baugina, bet ši praktika dabar yra daug paprasčiau įgyvendinama nei anksčiau. Be to, ji gali padėti padengti fizinių parduotuvių nuostolius, patirtus dėl pandemijos. Tokią žinutę siunčia tos fizinės verslovės, kurios jau ryžosi tam šuoliui, ir elektroninės prekybos programinės įrangos kūrėjai. Žemiau pateikiame aspektus, kuriuos būtina apsvarstyti prieš pradedant prekiauti internetu.

1.Nebijokite

Kai muzikantės Abigail Chapin ir jos sesuo Lily perėmė iš savo motinos kelis dešimtmečius veikiančią drabužių parduotuvę 2018 metais, bendrovė nesivertė elektronine prekyba. „Iš tiesų elektroninė prekyba ne mūsų „arkliukas“, bet supratome, kad privalome jos imtis, jei norime išlikti“, – teigia A. Chapin. Moterys pasitelkė į pagalbą elektroninės prekybos programinės įrangos gamintoją „Shopify“, kad įkurtų internetinę parduotuvę, kuri išplėtė jų veiklos sferą už fizinės parduotuvės – „Abigail Rose and Lily Too“, įsikūrusios Pjermonto mieste, Niujorko valstijoje – ribų.

Kai smogė pandemija ir parduotuvę teko laikinai užsidaryti, seserų Chapin padėtis buvo geresnė nei daugelio kitų. Internetiniai pardavimai siekė apie 70 proc. ankstesnių metų fizinių parduotuvių pardavimų. A. Chapin, kuri ruošiasi perkelti parduotuvę į didesnę vietovę greta Najako (Niujorko valstija), tikisi, kad internetiniai pardavimai sudarys 30–40 proc. būsimų pajamų. Ji drąsina savo kolegas verslo savininkus keltis į interneto erdvę. „Be platformos, tokios kaip „Shopify“, faktiškai jums tereikia išmaniojo telefono nuotraukoms daryti, ir visa kita sėkmingai susidėliosite, – sako ji. – Bet kuriam žmogui su elementariais naudojimosi kompiuteriu įgūdžiais neturėtų kilti ypatingų sunkumų.“

2.Skaitmeninė aplinka – kas kita

Paklauskite savęs: kuo išsiskirs jūsų pasiūlymai internetu nuo jūsų konkurentų pasiūlymų? Jūs kursite virtualią bendruomenę ir stengsitės pasiūlyti klientui kiek įmanoma malonesnes patirtis, sako Luigis Boccia, vienas iš siūlų pardavėjos „Brooklyn Tweed“, įsikūrusios Portlande, Oregono valstijoje, savininkų ir operacijų vadovas. „Pandemija neturėtų būti pasiteisinimu dėl prasto aptarnavimo., – sako jis. – Būkite kūrybingi.“ Būkite nusiteikę kalbėtis su klientu virtualioje erdvėje, taip, kaip kad kalbėtumėtės fizinėje parduotuvėje. Taip pat pasidomėkite, kaip dirba kitos elektroninės prekybos bendrovės, kuriomis žavitės, sako L. Boccia. Klauskite jų patarimų.

Apie 40 proc. „Brooklyn Tweed“ pardavimų realizuojama per jos svetainę, likusieji per didmeninius pardavimus maždaug šimtui nepriklausomų parduotuvių, kaupiančių jos siūlų atsargas. Šiandien visos jos turi svetaines, nors prieš dešimtmetį jas turėjo vos saujelė, sako L. Boccia. „Didelė jų dalis dėl pandemijos perėjo vien prie internetinių pardavimų“, – sako jis.

3.Išnagrinėkite elektroninės prekybos priemones

Galite savarankiškai susikurti svetainę, naudodamiesi tokiomis platformomis kaip „Squarespace“, „Wix“ ar „WooCommerce“, arba pasisamdykite svetainių kūrėją. „Šios platformos – lengvai suprantamos, beveik nereikalaujančios jokių techninių įgūdžių, – sako Laura Behrens Wu, viena iš „Shippo“ – transportavimo programinės įrangos įmonės San Fransiske, aptarnaujančios apie 40 000 verslovių, nuo čiužinių pardavėjų iki sporto salės įrangos platintojų, – įkūrėjų ir generalinė direktorė.

Kai kurios platformos gali pasiūlyti beveik viską, ko jums reikia elektroninei prekybai, įskaitant mokėjimų tvarkymą, transporto etiketes ir pardavimo mokesčių surinkimą. Taip pat įmanoma integruoti jau naudojamą programinę įrangą – pavyzdžiui, „QuickBooks“.

Pridėti internetinę parduotuvę į jau egzistuojančią svetainę – paprasta. Be to, yra platformų, kurios specializuojasi vieno ar kito tipo pramonėje; pavyzdžiui, „Barn2door“ skirta ūkininkams, žvejams, pašarininkams ir fermų savininkams.

4.Papasakokite istoriją – kuo daugiau dalinsitės, tuo geriau

Atsižvelgiant į tai, kaip paprasta ir nebrangu šiandien susikurti svetainę, jums reikės pasistengti, kad svetainė „patrauktų kliento dėmesį ir užmegztų asmeninį ryšį“, sako L. Boccia. Nepakanka tiesiog turėti gerą produktą. „Visada sakau savo žmonėms: spręskite apie svetainę iš puslapio „istorijos“. Stenkitės pristatyti savo komandą, pabrėždami, kas juos išskiria iš kitų, aprašykite savo verslo vertybes ir misiją, pasidalinkite istorija, kaip ir kodėl susikūrė šis verslas, sako L. Boccia. „Taip tikrai sudomintumėte mane kaip klientą.“

5. Įvaldykite transportavimo bei grąžinimo niuansus

Kai žmonės apsiperka internetu, jie paprastai esti reiklūs, sako L. Behrens Wu. „Amazon Prime“ įpratino visus klientus tikėtis nemokamo ir greito prekės atsiuntimo.

Jeigu jūs siunčiate tik 10 siuntinių per dieną, vežėjai nesuteiks jums tos pačios nulaidos, kokia paprastai suteikiama tokioms milžinėms kaip „Amazon“, sako L. Behrens Wu. Jos verslovė, „Shippo“, ir kitos siūlo nuolaidas, nes gali sujungti siuntinius į vieną bendrą siuntą. Be to, jų programinė įranga, be kitų užduočių, gali sulyginti transportavimo tarifus, įvertinti vežimo trukmę ir perspėti apie galimus vėlavimus.

Daugiau nei 90 proc. „Shippo“ klientų-smulkių verslovių naudojasi Jungtinių Valstijų pašto tarnyba (angl. United States Postal Service, USPS), nes jos paslaugos jiems labiausiai įperkamos, sako L. Behrens Wu. USPS naudojasi ir „FedEx“, „United Parcel Service“ ir kiti privatūs tiekėjai „paskutinio kilometro“ logistikoje, – todėl USPS vėlavimai kelia didesnių problemų nei atrodo. „Jeigu USPS padidintų kainas arba jeigu paslaugos kokybė suprastėtų, smulkios bei vidutinio dydžio bendrovės nukentėtų labiausiai“, – sako ji.

6.Nusiteikite galimam kainų augimui ir aptarnavimo nesėkmėms

„FedEx“ ir UPS planuoja didinti kainas, siekdamos pagerinti pelningumą ir kartu tinkamai suvaldyti didžiulius gyventojų užsakymų srautus, užgriuvusius pandemijos laikotarpiu, praneša „Bloomberg News“. Jungtinių Valstijų Pašto tarnyba taip pat planuoja didinti kainas.

Nuo maždaug birželio pabaigos USPS teikiamų paslaugų mastas pastebimai sumažėjo, daug labiau nei tikėtasi pandemijos pradžioje, praneša „Bloomberg News“ remdamasi vidiniais „Postal Service“ duomenimis. Generalinio pašto viršininko Louiso DeJoy‘aus inicijuotos pertvarkos tapo vienu iš prezidentinių rinkimų diskusijų objektų. Priešistorė yra tokia; pašto tarnyba, kuri negauna jokių mokesčių mokėtojų pinigų ir turi pristatyti siuntas kiekvienu šalies gyventojų ir verslovių adresu, yra kritikuojama ne vieną dešimtmetį. Vienas iš būdų įgyvendinti būtinas pertvarkas yra naudoti siuntimo programinę įrangą, taip sulyginant tarifus ir numatant vėlavimus. Kitas būdas yra prisijungti prie strateginių USPS palaikymo grupių.

7.Visada stenkitės užtikrinti prekės ženklo atpažįstamumą

Pasistenkite informuoti esančius klientus, jog kuriate internetinę parduotuvę. Patalpinkite reklamą parduotuvės vitrinoje, išsiuntinėkite pranešimą elektroniniu paštu, informuokite per „Instagram“ ar kitas socialinių tinklų platformas. „Ilgalaikių klientų palaikymas ir pritarimas yra labai svarbus, – sako L. Boccia. Atraskite virtualias bendruomenes, kurios domisi tuo, ką darote, užmegzkite su jais ryšį ir ugdykite būsimus jūsų produkto gerbėjus, siūlo L. Boccia. Jeigu dar neturite, sukurkite informacinį biuletenį, kuris būtų visiems priimtinas.

Nemažai žmonių galbūt atras jūsų svetainę atsitiktinai, sako A. Chapin. – „Nemažai mūsų prekių internetu įsigyja žmonės, ieškantys konkretaus prekės ženklo, o atradę mūsų parduotuvę, jie pasidomi, ką mes daugiau rekomenduojame, ir galiausiai užpildo užsakymų krepšelį“, – sako ji.

8. Patyrinėkite kitas platformas

Ieškokite perspektyvių naujų klientų parduodami produktus per tokias platformas kaip „eBay“, „Etsy“, „Goldbelly“ ir „Garmentory“. Nemažai žmonių galbūt jus atras, jeigu pardavinėsite kokią nors tuo metu populiarią prekę per kurią nors platformą, sako L. Behrnes Wu. Daugelis elektroninės prekybos rinkos dalyvių pardavinėja prekes per įvairius kanalus.

Tyrinėdami platformas, sužinokite daugiau apie „Amazon“. Šimtai tūkstančių smulkių įmonių pasitelkia šia milžinę į pagalbą, pardavinėdami internetu, bet ši pastaruoju metu sulaukia nemažai kritikos dėl didinamų mokesčių nepriklausomiems pardavėjams. Kaip teigiama pelno nesiekiančios organizacijos „Institute for Local Self-Reliance“ liepos mėnesio ataskaitoje „Amazon’s Monopoly Tollbooth“, „Amazon“ pasilieka sau vidutiniškai 30 proc. nuo kiekvieno nepriklausomų pardavėjų atlikto pardavimo per jų svetainę, – daug daugiau nei prieš penkerius metus (19 proc.). „Dėl aukštų „Amazon“ tarifų pardavėjams išlaikyti pelningą verslą faktiškai tampa misija neįmanoma. Daugeliui nepasiseka“, – teigiama ataskaitoje.

„Amazon“ taip pat planuoja apsunkinti prekiautojams galimybes patiems siųsti produktus, – tai reikštų, kad šie, norėdami išspręsti problemą, greičiausiai bus linkę mokėti bendrovei, rugsėjo pradžioje rašė „Bloomberg News“.