Tiesioginio srauto žaidimai per „Twitch“ ir „YouTube“, leidžiantys žaidėjams žaisti priešais auditoriją ir užmegzti ryšį su fanais, šiais metais sprogte sprogo. Į pramonę plūsta neregėti reklamos ir rėmimo pinigai. Tokios kompanijos kaip „Activision Blizzard Inc.“ vis dažniau pasijunta šios eros medijų gigantais – o žaidėjai yra naujosios kino žvaigždės.

Per mažiau nei dešimtmetį vaizdo žaidimai iš pomėgio, siejamo su tingiais paaugliais, pavirto visaverte pramone, kuri, analitikų vertinimu, jau raško milijardo dolerių pelną. Tai būtų maždaug pusė visų „Major League Baseball“ komandų atlyginimų kartu sudėjus.

O dabar „Covid-19“ pandemija šiai profesijai suteikė papildomą postūmį. Nors pasibaigus karantino apribojimams srautinių žaidimų bumas ėmė mažėti, žaidėjai savo naujai atrastą impulsą ketina paversti pelninga ateitimi.

„Per pastaruosius porą metų srautinės peržiūros pastoviai augo, tačiau pandemija – ir reikalavimas sėdėti namuose – kilstelėjo pramonę į kur kas aukštesnį lygį, – teigia srautinių paslaugų teikėjo „StreamElements“ generalinis direktorius Doronas Niras. – Pasitikime srautinių influencerių erą.“

Platesnį žaidimų pakilimą atspindi kompanija „Activision“ ir jos konkurentų akcijų kainos. „Activision“, kuri šiuo metu turi daugiau nei 400 milijonų vartotojų, šiemet išaugo 41 proc. „Electronic Arts“ pakilo 32 proc., o „Take-Two Interactive Software Inc.“ – 41 proc. „Zynga Inc.“, kuriai prireikė ne vienerių metų atsitiesti po „FarmVille“ nesėkmės, padidėjo 50 proc. ir pradėjo įsigijimų seriją.

Esporto lygos, kuriose žaidėjų komandos rungtyniauja viena prieš kitą, sugebėjo ir toliau žaisti pandemijos metu – net jei „Covid-19“ pakenkė asmeninėms varžyboms ir pramonės parodoms.

Praėjusiais metais 10 daugiausiai uždirbančių žaidėjų kartu sudėjus uždirbo daugiau kaip 120 milijonų dolerių, teigia „Forbes“. Dalis šio turto atėjo iš varžybų prizų, tačiau, kaip ir tradiciniams profesionaliems sportininkams, dideles sumas „srautininkams“ atnešė reklama ir partnerystės su prekių ženklais. Esporto žaidėjai taip pat gali užsidirbti per „Prime Gaming“, „Amazon.com Inc.“ priklausančio „Twitch“ „premium“ prenumeratos paslaugą. Gerbėjai moka mėnesinį mokestį už prieigą prie platformos „premium“ turinio, o žaidėjai, užmezgę partnerystę su „Twitch“, gauna dalį šių pinigų.

Tačiau srautinių žaidimų populiarėjimas taip pat reiškia, kad žaidėjų sėkmė matuojama ne tuo, kiek turnyrų jie laimi, bet tuo, kaip jiems pavyksta suburti auditoriją. O tai dažnai reiškia ilgas valandas, praleistas tobulinant savo, kaip minios linksmintojo, įgūdžius.
Žaidėjai kelias valandas per dieną praleidžia prie kompiuterio – pliekdami žaidimus ir transliuodami juos internetu. Žiūrovai susirašinėja su jais per pokalbių programėles, dažnai taip pat rodomas ekrane. Sėkmingi srautininkai paprastai daug dėmesio skiria taktikai ir žaidimo analizei – tuo pačiu dalindamiesi atsitiktiniais pastebėjimais apie visus gyvenimo aspektus.

Iškilūs žaidėjai turi subūrę šimtus tūkstančių gerbėjų, o prenumeratos yra pagrindinis jų pajamų šaltinis. Pajamas dar papildo reklama ir produktų – dažniausiai kompiuterių ir išorinių įrenginių – rėmimas.
Galimybių prasimušti į srautininkų gretas gerokai padaugėjo šį pavasarį, kai buvo paskelbti visuotiniai nurodymai likti namuose. Per pirmąjį mėnesį po to, kai Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė koronaviruso pandemiją, „Twitch“ transliacija išaugo beveik 50 proc. – iki 1,49 milijardų valandų, rodo „StreamElements“ surinkti duomenys. „Facebook Gaming“ vien per balandžio mėnesį buvo išžiūrėta daugiau kaip 122 milijonai valandų.

Tačiau auditorijos sutelkimas ir toliau reikalauja rimtų pastangų. Dėl apribojimų sušvelninimo vėl sulėtėjus augimui, nauji ambicingi žaidėjai nebegali pasigirti tokia lengva sėkme, kaip jų pirmtakai.

„Manau, tiek srautininkams, tiek profesionaliems žaidėjams įskiepytas klaidingas įsitikinimas, kad tai labai lengva, nes jie juk „tiesiog žaidžia vaizdo žaidimus“, – pastebi žaidėja AnneMunition, turinti daugiau nei pusę milijono „Twitch“ sekėjų.

30-metė iš Kalifornijos pasakoja, kad sykį ištisus tris mėnesius neturėjo nė vienos laisvos dienos. Ji specializuojasi tokiuose šaudymo žaidimuose kaip „Rainbow Six“, tačiau neseniai transliavo, kaip žaidžia „Minecraft“.

„Vienu savo karjeros metu transliavau daugiau kaip aštuonias valandas iš eilės, nedarydama pertraukos net pavalgymui, o paskui dar šešias valandas atsakinėjau į el. laiškus, pasirašinėjau sutartis, redagavau vaizdo įrašus ir atlikau įvairius kitus darbus, kurie neišvengiami transliuojant žaidimus, – pasakoja AnneMunition. – Galiu susidėlioti savo tvarkaraštį ir turėti daug pasirinkimo laisvės. Deja, ta laisvė reiškia ir tai, kad tokia darboholikė kaip aš sunkiai suderina darbą ir asmeninį gyvenimą.“

Kai Jaredas „PiG“ Krenselis bandė paversti transliaciją nuolatine karjera, žaisdamas „Blizzard Entertainment“ sukurtą „StarCraft“, jis tiesiogiai transliuodavo 55 valandas per savaitę. J. Krenselis taip pat kūrė „YouTube“ turinį ir treniravo žaidėjus – ši veikla atimdavo daugiau nei 12 valandų per parą, septynias dienas per savaitę. Dabar, pagaliau išgarsėjęs, jis kiekvieną dieną transliuoja nuo 7 valandos ryto iki pietų.

Nors daugeliui populiarių žaidėjų atstovauja esporto agentūros, kai kurie jų peršoko į Holivudą. Šiemet keli žaidėjai – įskaitant „League of Legends“ žaidėją Jamesą „Dashą“ Pattersoną ir „YouTube Gaming“ grupę „Krew“ – pasirašė sutartis su „Creative Arts Agency“, ta pačia agentūra, kuri atstovauja Beyoncei ir Tomui Cruise’ui. Srautininkas „Ninja“ neseniai dalyvavo „Fox“ šou „The Masked Singer“ ir nusifilmavo Ryano Reynoldo vaizdo žaidimų filme „Laisvas vaikinas“ („Free Guy“), kurį žiūrovams planuojama pristatyti gruodžio mėnesį.

Tokie tinklai kaip „ESPN“ taip pat transliuoja daugiau esporto, ypač susidūrę su tradicinių varžybų trūkumu šiais metais. Tačiau skirtingai nuo ankstesnių garsenybių kartų, daugelis žaidėjų televizijos nesuvokia kaip kopėčių į žvaigždžių padangę.

Fanų televizijoje nesusirinksi, teigia Jamesas „KLRS“ Carrolas, britų kilmės esporto komentatorius, gyvenantis Lenkijoje.

„Niekada net nesusimąstome apie televiziją, – sako jis. – Niekas iš mūsų rato nežiūri televizijos.“