Jie naršo instagramo, tviterio ir kitų socialinių platformų įrašus ir mato, kaip visuomenė mėgaujasi maistu Švedijos slidinėjimo kurortų restoranuose ir koncertais Jungtinėje Karalystėje, o viešasis transportas pilnas prisigrūdęs žmonių, nors vyriausybės ragina laikytis karantino. Jie taip pat nagrinėja eismo srautus ir GPS duomenis, norėdami sužinoti, ar žmonės iš tikrųjų lieka namuose.
Nes jeigu ne, prekybininkams gali tekti pakoreguoti savo portfelius. Mirčių skaičiui visame pasaulyje jau skaičiuojant dešimtimis tūkstančių, infekcijų procentas išlieka vienu svarbiausių stebimų rodiklių, ir rinkos greičiausiai nenurims tol, kol nebus įrodymų, kad virusas jau suvaldytas. Kadangi nėra kaip pamatuoti, kada tai įvyks, investuotojai yra priversti suktis kūrybingai.
„Kaip matome iš instagramo įrašų, žmonės ir toliau socializuojasi, – sako Saedas Abukarshas, vienas iš Dubajuje įsikūrusio rizikos draudimo fondo „Ark Capital Management“ steigėjų. – Jie turėtų izoliuotis, bet to nedaro. Tai rizikinga, nes kuo labiau jie pažeidinės taisykles, tuo didesnė bus užkrato rizika, taigi kils dar daugiau ekonominių problemų, nuo kurių bandome apsisaugoti.“
Vienas iždo valdytojas iš Jungtinių Arabų Emyratų pripažįsta pergalvojęs savo kompanijos gynybinius veiksmus, kai instagramo nuotraukose pamatė, jog žmonės ir toliau malasi po pasaulį – dažnai su prierašu „Laimingų koronatostogų“. Nuo to laiko patvirtintų atvejų skaičius JAE padvigubėjo.
Lėtai imasi veiksmų
Andreas Steno Larsenas, „Nordea Bank Abp“ užsienio valiutų strategas, nagrinėja eismo duomenis, norėdamas sužinoti, ar visuomenė sėdi namuose, ir renka GPS informaciją (pavyzdžiui, iš „TomTom“), tikrindamas, kiek efektyvi yra įvesta komendanto valanda. Anksčiau šį mėnesį eismo srautai Paryžiuje ir Londone smarkiai skyrėsi, tačiau dabar Jungtinės Karalystės sostinėje spūsčių sumažėjo, teigia jis.
Kai kurie prekybininkai teigia, kad žala jau padaryta.
Panaši situacija su Švedijos krona euro atžvilgiu rodo, kad pesimizmas dėl švediškos valiutos yra kone didžiausias per ilgiau nei dešimtmetį.
Naudoti socialinės žiniasklaidos ir kitus netradicinius duomenis yra viena, tačiau daryti tai dideliu mastu – visai kas kita, teigia dirbtinio intelekto firmos „Arkera Inc.“ valiutų ir makro strategas Virajus Patelis.
„Kiek žinau iš patirties, nėra paprasta šiuos duomenis paversti kritiniais ir prasmingais rinkos rodikliais, – sako Londone įsikūręs V. Patelis. – Tačiau pramonėje jie bus naudojami vis dažniau, kai patobulės technologijos.“