Įmonė „Volvo“ pirmojo visiškai elektra varomo automobilio „XC40 Recharge crossover“ pasirodymą laiko žingsniu link tikslo iki 2025 m. sumažinti savo automobilių anglies dioksido išmetimo rodiklį 40 proc. Tam, kad pasiektų tikslą, įmonė žada hibridinių automobilių savininkams padengti pirmųjų metų baterijos įkrovimo išlaidas.

„Volvo“ elektra varomų automobilių rinkoje pagarsėjo 2017 m., pareiškusi, kad iki 2025 m. atsisakys vien tik iškastiniu kuru varomų automobilių. Pasak generalinio direktoriaus Hakan Samuelsson, kad šį tikslą įgyvendintų, įmonė ketina pradedant nuo „XC SUV“ iki 2025 m. kasmet išleisti po vieną naują elektrinėmis baterijomis varomą modelį. Jie prisidės prie vis augančios hibridinių modelių pasiūlos.

„Manome, kad tvarumas, kaip ir saugumas, turėtų būti neatsiejama mūsų verslo dalis, o ne papildomas aspektas, – duodamas interviu telefonu teigė H. Samuelsson. – Tvarumą laikome savo prekių dalimi.“

Bandymai varžytis su „Model 3“

2021 m. modelio hibridus įsigiję klientai pirmuosius metus galės atgauti elektrai skirtas išlaidas remiantis „Apple“ ir „Android“ išmaniesiems telefonams pritaikytoje „Volvo“ programėlėje sukauptais duomenimis apie energijos suvartojimą. Interviu „Bloomberg“ televizijai H. Samuelsson teigė, kad hibridinių „Volvo“ automobilių savininkai vairuodami elektra naudojasi tik maždaug 40 proc. laiko.

Elektromobilis

Pasak įmonės, Los Andžele pristatytas „Volvo XC40“ modelis įkrovus bateriją JAV galės nuvažiuoti apie 322 km, turės 402 arklio galių variklį, o greito krovimo sistemoje jo baterija iki 80 proc. įsikraus per 40 min. Modelis nedaug atsilieka nuo 386 km galinčio nuvažiuoti „Tesla Inc.“ sedano „Model 3“. H. Samuelsson teigia, kad įmonė pirmuosius elektra varomus automobilius pradės gaminti kitų metų gale, o kainomis stengsis konkuruoti su „Model 3“. Mažiausia „Model 3“ kaina – 39 tūkst. JAV dolerių, tačiau vidutiniškai šis modelis parduodamas už 50 tūkst. JAV dolerių.

Pasak „Volvo“ vyriausiojo technologijų vadovo Henrik Green, jų modelis bus „prieinamas gerokai daugiau vartotojų“ negu daug kainuojantys prabangių prekių ženklų elektra varomi automobiliai. „XC40“ modelis „daug artimesnis 50 tūkst., o ne 100 tūkst. dolerių vertės automobiliui“, – teigė jis.

Elektra varomas „XC40“ modelis taps dar vienu iš daugelio elektra varomų modelių, pristatytų stengiantis laikytis vis griežtesnių šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą reguliuojančių standartų Kinijoje ir Europoje. Nors tokie automobiliai populiarėja lėtai, daugelis gamintojų, tarp jų ir „Volvo AG“ bei „Daimler AG“ siekdami pasivyti „Tesla“ pristatė naujus modelius, pavyzdžiui, „Audi e-tron“ ir „Mercedes EQC“.

Nors „Volvo“ toliau siekia tikslo gaminti elektra varomus automobilius, kitoms įmonėms sekasi nekaip. Kinijoje „Tesla“ varžove norėjusiai tapti „NIO Inc.“ ėmė trūkti lėšų. Elektra varomų automobilių technologijų įmonės „Faraday & Future Inc.“ įkūrėjas Jia Yueting subankrutavo. O dulkių siurbliais išgarsėjusi „Dyson Ltd.“ baterijomis varomų automobilių projekto atsisakė.

Elektromobilis

Svarbiausia – „pelnas įpusėjus“

Pasak H. Samuelsson, „Volvo“ nebūtų pradėjusi gaminti visiškai elektra varomo „XC40“ modelio, jei nebūtų „visiškai įsitikinusi“, kad automobilis bus pelningas.

„Iš pradžių pelno marža gali būti maža, tačiau svarbiausia – pelnas įpusėjus“, – teigė jis.

Į elektra varomus automobilius investuoti įmonė nusprendė sudėtingu laikotarpiu, kai pasaulinių pardavimų mažėja, o dėl tarifų bendros pirmojo pusmečio veiklos pajamos smuko 30 proc. Kad sumažintų išlaidas, įmonė ketina variklio operacijas vykdyti kartu su Kinijos patronuojančiąja įmone „Geely“.

H. Samuelsson teigia norintis padidinti elektra varomų automobilių patrauklumą, kad būtų galima juos pardavinėti be vyriausybės subsidijų ir įvairių paskatinimų (pavyzdžiui, pažadų padengti pirmųjų metų išlaidas elektrai). „Jei norime, kad tokie automobiliai ilgam prisidėtų prie klimato kaitos stabdymo ir padėtų saugoti aplinką, jie turi būti patrauklūs, kad klientai juos pirktų už savo pinigus“, – teigė jis.