Senstančiam T. Yanai vis dažniau užduodamas klausimas, kas perims jo įmonę, kurią verslininkas iš tėvo atidarytos siuvyklos pavertė pasauliniu prekės ženklu. Viena galima kandidatė – praeitais metais pelningiausiam „Uniqlo“ Japonijos padaliniui vadovauti paskirta Maki Akaida. T. Yanai teigia norintis taip padidinti moterų vadovių skaičių, kad šios užimtų daugiau kaip pusę vyriausių vadovų pozicijų. Praeitais metais „Fast Retailing“ pasiektas tikslas užtikrinti, kad moterys užimtų daugiau kaip 30 proc. vadovų pozicijų, todėl šiuo metu vyriausių vadovų pareigas eina šešios moterys.

Japonijai jau anksčiau priekaištauta dėl to, kad aukščiausiose vadovų pozicijose vyrauja didelė lyčių nelygybė – šiuo metu šalies akcinėse bendrovėse moterys eina tik 4,1 proc. vyriausių vadovų pareigų. Šis skaičius atrodo labai menkas palyginus su tokiomis valstybėmis kaip JAV, kur, daugelio tyrimų duomenimis, moterys užima maždaug ketvirtį aukščiausių vadovų pozicijų.

Paklaustas, ar M. Akaida galėtų tapti jo įpėdine, T. Yanai atsakė: „Svarstau tokią galimybę.“ 40‑metė M. Akaida įmonėje dirbti pradėjo 2001 m. ir vadovavo „Uniqlo“ parduotuvėms Kinijoje ir Japonijoje bei dirbo pardavimų ir žmogiškųjų išteklių skyriuose.

„Fast Retailing Co.“

Plėtra į užjūrį

Kad ir kas juo taptų, T. Yanai įpėdinis perims vieną geriausiai atpažįstamų pasaulinių Japonijos prekės ženklų, įsiveržusių į priekį, kai „Fast Retailing“ išvengė namų rinkos stagnacijos ir išplėtė „Uniqlo“ parduotuvių tinklą užsienyje. Nuo tada įmonės pajamos stabiliai augo, o 2018 m. peržengė 2 trln. jenų (17,1 mlrd. eurų) ribą, daugiausiai dėl pajamų, gaunamų iš naujų parduotuvių užsienio rinkose, apimančiose daugybę šalių nuo Kinijos iki JAV.

Japonijos ministras pirmininkas Shinzo Abe siekia skatinti moterų dalyvavimą darbo rinkoje ir taip sumažinti dėl senstančios ir mažėjančios populiacijos kylantį darbo jėgos trūkumą. Pasak Nacionalinio populiacijos ir socialinio saugumo tyrimų instituto, dėl mažėjančio gimstamumo Japonijos gyventojų skaičius iki 2060 m. sumažės beveik trečdaliu, o apie 40 proc. gyventojų tada bus 65‑erių ar vyresni.

„Mūsų verslas – pardavinėti drabužius, todėl negerai, kad esame seni“, – teigė T. Yanai.

Kad nustatytų įmonės vertę, investuotojai dažnai atsižvelgia ir į vyriausių vadovų pareigas einančių moterų skaičių. Pasak maždaug 30 mlrd. JAV dolerių valdančios San Fransisko investicijų įmonės „Matthews Asia“ analitikės Kathlyn Collins, taip ypač dažnai nutinka vertinant tiesiogiai klientams prekes parduodančias įmones, kurioms svarbu turėti į pagrindinę klientų grupę panašių ir ją atitinkančių vadovų.

„Fast Retailing Co.“

Reikalingi vadovai, atitinkantys klientų demografinę grupę

„Norėtume, kad įmonei vadovaujančių žmonių tarpe būtų užtektinai asmenų, turinčių patirties su klientų demografine grupe ir galbūt geriau suprantančių jos poreikius, norus ir troškimus“, – teigia K. Collins.

T. Yanai teigia, kad vis svarbesne „Fast Retailing“ verslo dalimi tampa Pietų Azijos regionas. Įmonė pasižadėjo paskirti 1,8 mln. JAV dolerių ir kartu su Jungtinėms Tautoms priklausančia Tarptautine Darbo Organizacija paremti Indonezijos gamyklų darbuotojus. Be to, TDO atliks tyrimus šalyse, kuriose „Fast Retailing“ bendradarbiauja su pagal kontraktus dirbančiomis gamyklomis, ir ieškos būdų, kaip ateityje pagerinti socialinę darbuotojų apsaugą.

T. Yanai teigia, kad tokios investicijos padeda ne tik gerinti pasaulį, bet ir siekti verslo tikslų, nes „Fast Retailing“ pardavimus ateityje greičiausiai didins besivystančiose šalyse geresnį gyvenimo lygį pasiekę klientai.

„Jei plėtrą vykdysime šalyse, kur neauga atlyginimai, drabužių neparduosime“, – teigė generalinis direktorius.