Šįkart didžiausias Azijos turtuolis nemokamai dalina televizorius tikėdamasis pripratinti vartotojus internetu žiūrėti filmus ir pramogines laidas. Verslo magnatas bando įsibrauti į itin stiprių varžovų (nuo konkuruojančių mobiliojo ryšio operatorių iki „Netflix Inc.“ bei „Amazon.com Inc.“) pilną rinką.

M. Ambani plačiajuosčio ryšio paslaugos „JioFiber“ Indijoje jau turėtų pradėti veikti. Sumokėję vienkartinį mokestį ir metams paslaugas užsisakę klientai nemokamai gaus aukštos raiškos televizorių ir televizoriaus priedėlį. Verslo magnato telekomunikacijų milžinė „Reliance Jio Infocomm Ltd.“ klientams siūlo aukščiausios kokybės srautinio duomenų siuntimo paslaugų prenumeratą nuo 700 rupijų (apie 9 eurų) per mėnesį.

Įmonė optinio pluošto ryšį teiksianti paskelbė praėjus vos kelioms dienoms po to, kai perėmė pirmąją vietą belaidžio ryšio paslaugų rinkoje. Prisiviliojusi šimtus milijonų klientų nemokamais pokalbiais ir pigiu internetu, „Jio“ užnugaryje paliko į augančias skolas įbridusius konkurentus „Bharti Airtel Ltd.“ ir „Vodafone Idea Ltd.“. Verslo magnato Sunilo Mittalo remiama „Airtel“ bei milijardieriaus Kumaro Mangalamo Birlos „Idea“ taip pat ėmė traukti vartotojus siūlydami prieigą prie televizijos ir filmų.

Indijos namuose

Telekomunikacijų operatoriai visame pasaulyje ima papildomai siūlyti pramoginį turinį norėdami varžytis dėl vartotojų ir pajamų, ypač tose rinkose, kur mobiliojo ryšio prenumeratorių skaičius pasiekė maksimalią ribą. O Indijoje užsakomųjų programų paslaugų augimas neparastai didelis, teigia „Boston Consulting Group“ tyrėjai.

Jų spėjimu, dabar 500 mln. JAV dolerių verta rinka 2023‑aisiais gali išaugti iki 5 mlrd. JAV dolerių. Dėl tokio spartaus augimo Bolivudo kino studijos, mobiliojo ryšio operatoriai ir srautinio duomenų siuntimo paslaugų tiekėjai lenktyniauja norėdami patenkinti televizijos laidų ir filmų paklausą bei pritraukti vartotojų. „Boston Consulting Group“ prognozuoja, kad mokančių prenumeratorių skaičius išaugs iki 50 mln., o pajamomis iš reklamos remiamų užsakomųjų programų skaičius pakils iki 600 mln.

Pasak Mumbajaus konsultacijų įmonės „Ormax Media Pvt.“ įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Shailesho Kapooro, kad įsibrautų į srautinio duomenų siuntimo paslaugų rinką ir pralenktų gerai įsitvirtinusius varžovus, pavyzdžiui, „Netflix“, „Amazon.com“ ir „Walt Disney Co“ priklausančią „Hotstar“, „Jio“ neužteks pasiūlyti pigesnę prieigą užsisakant paslaugų rinkinius.

Telekomunikacijų įmonė turinį paslaugų rinkiniams teikia bendradarbiaudama su televizijos laidų ir filmų gamintojais. Rugpjūčio 12 d. pasakytoje kalboje įmonės planus išdėstęs M. Ambani teigė, kad su „JioFiber“ prenumeratoriai filmus galės žiūrėti tą pačią dieną, kai šie pasirodys kino teatruose. Pasak jo, ši paslauga bus taikoma nuo kitų metų vidurio.

Mukeshas Ambani

Savas turinys

Pasak Sh. Kapooro, „JioFiber“ paslaugos (kurios, M. Ambani teigimu, bus teikiamos „už mažiau nei dešimtadalį vidutinės kainos pasaulyje“) gali smarkiai pakeisti srautinio duomenų siuntimo paslaugų rinką, jei įmonė ims kurti savo turinį ir prisivilios didžiausius talentus.

S. Mittalo mobiliojo ryšio operatorius „Airtel“ nuo „JioFiber“ konkurencijos gali nukentėti labiausiai, nes įskaičiavus mobiliąsias paslaugas ir vaizdo įrašų paketus jį galima laikyti didžiausiu šalies televizijos paslaugų tiekėju. Pasak naujienų agentūros „Bloomberg“ surinktų duomenų, skaitmeninės televizijos segmentas sudarė maždaug 12 proc. kovą pasibaigusiais metais „Airtel“ gautų pajamų.

Indija

Greičiausiai mėgindama aplenkti oficialų „JioFiber“ pristatymą, antradienį „Airtel“ pristatė pagerintą priedėlio ir „Airtel Xstream Stick“ versiją. „Airtel Xstream Stick“ – tai USB atmintukas, leidžiantis per paprastą televiziją prisijungti prie virštinklinių paslaugų (OTT) programų, pavyzdžiui, „Netflix“, „Amazon Prime Video“ ir „YouTube“ bei stebėti originalų „Airtel“ siūlomą turinį.

„Jio“ siūlys optinio pluošto ryšio televizijos, mobiliųjų paslaugų bei nemokamų pokalbių fiksuoto ryšio telefonu paslaugų rinkinius, todėl jos konkurencijos poveikį pajus ir palydovinio ryšio tiekėjai, pavyzdžiui, „Tata Sky Ltd.“ ir „Dish TV India Ltd.“, bei kino teatrų tinklai.

Rugpjūčio 5-osios ryte Mumbajaus akcijų biržoje „Dish TV“ akcijų vertė nukrito 1 proc., o nuo tada, kai M. Ambani atskleidė savo planus, jų vertė iš viso nukrito 12 proc. Be to, S&P BSE SENEX lyginamasis indeksas smuko 2,1 proc. Kino teatrų tinklo „INOX Leisure Ltd.“ akcijų vertė per tą patį laikotarpį smuko 11 proc.