80-ųjų pabaigoje Lietuvos gatves pasiekė pirmieji „devintukai“ netrukus tapę nusikaltėlių mašinomis. Tamsinti langai, „keisti“ lieti ratlankiai ir baltais dažais nuspalvinti padangų gamintojų pavadinimai – buvo savotiškos „bandžių“ vizitinės kortelės. Jas apeidavo ne tik vagys, itin mėgę vogti tuometines „deviatkes“, bet ir sovietinė milicija.
Kiek vėliau, banditų simboliais tapo „banginiai“ „Mercedesai“, 5 serijos BMW, iš Bavarijos į gatves išriedėjusi maždaug 1987-aisiais, o Lietuvos keliuose – kažkur nuo 1991 metų. Kaina, kurią tuometiniai prestižinių automobilių vairuotojai ir fanatikai klodavo už ją – būdavo lygi Vilniaus senamiesčio buto, tačiau aplinkiniams pateikiamas „statusas“ dažnam būdavo gerokai svarbesnis, nei gyvenimo kokybė ar ateities investicijos.
Legendinės „Vilniaus brigados“ bosas Borisas Dekanidzė savo laiku lakstė 3 serijos M sportiniu geltonu „BMW“ kupė automobiliu, kurį anuomet išvydusios Vilniaus gatvėse merginos žaibiškai maudavo į šoną. Tuo tarpu vėlesni Vilniaus gaujų lyderiai persėdo į „Toyota“ bei „Jeep Grand Cherokee“ džipus, kuriuos galėdavai sutikti prie anuomet veikusių sostinės restoranų. Beje, kuriuos ir stabdyti vengdavo šalies pareigūnai, jei tuomet gatvėse budėdavo vos keliese.