Pasak Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos (NRF), Valentino dieną švenčiantys teigia vos šiek tiek daugiau nei pusė amerikiečių – 13 proc. mažiau, negu 2009 m. Tačiau dar ne viskas prarasta.

Daugėja alternatyvių švenčių, pavyzdžiui, pagerbti moterų draugystę skirta „Galentine’s Day“ („Merginų Valentino diena“). Vis didesnė dalis vartotojų pinigus leidžia ne tik savo antrosioms pusėms, bet ir draugams. NRF apklausos duomenimis, draugams išleidžiama suma šiais metais padidės iki 15 dolerių – daugiau kaip dvigubai daugiau negu 2017 m.

Daug kas „nori pasidžiaugti ne tik savo antrąja puse, bet ir visais jiems svarbiais žmonėmis“, – teigė NRF pramonės ir įžvalgų į vartotojų elgesį skyriaus vyriausioji direktorė Katherine Cullen.

„Merginų Valentino dienos“ idėja sugalvota prieš dešimtmetį kanale NBC rodytame komediniame seriale „Parks and Recreation“. Aktorės Amy Poehler vaidinta veikėja sugalvotą šventę atšventė su draugėmis prieš Valentino dieną, (vasario 13 d.) ir įteikė joms maišelius su įvairiomis dovanomis, pavyzdžiui, iš sutraiškytų jų mėgstamiausių dietinio limonado buteliukų padarytą portretą.

Tuo naudotis ir kurti gudrias reklamas iškart ėmė ir mažmeninės prekybos atstovai. „Amazon“ ir „Etsy“ tinklalapiuose galima rasti „Merginų Valentino dienos“ vadovus, siūlančius įsigyti tokių prekių kaip lipdukai su užrašu „Ovaries before Broveries“. Tinklalapyje „Etsy“ įvedus paieškos žodį „Galentine“ pateikiama 22 000 rezultatų, tarp jų ir atvirukų su kvietimu priešpiečiams bei balionų.
„Hallmark“ taip pat parduoda keliolika skirtingų „Merginų Valentino dienos“ atvirukų bei daugiau kaip 50 atvirukų, skirtų ne romantiškiems santykiams. Šiais metais Valentino dienos reklaminė kampanija skirta draugystės temai – išleistoje televizijos reklamoje rodoma paauglė mergaitė, kuri patiria patyčias internete, tačiau pradžiunga gavusi atvirutę iš geriausios draugės.

Pasak „Eventbrite“ (internetinės platformos, suteikiančios galimybę kurti, organizuoti ir reklamuoti renginius), kai kurie prekės ženklai ir mažmeninės prekybos įmonės, pavyzdžiui, kosmetikos įmonė „Jill Stuart“ ir bėgimo batelių gamintoja „Brooks“, ketina atidaryti laikinus prekystalius ir rengti vakarėlius pirkėjams, tikėdamosi pritraukti naujų klientų.

Galimybe pagerinti pardavimus naudojasi ne tik mažmeninės prekybos įmonės. Čikagos restoranai „Eden“ teikia specialius vasario 13 d. priešpiečių ir vakarienės pasiūlymus, skirtus „merginoms, norinčioms pasidžiaugti merginomis“. Moterų sveikatą remianti organizacija „Chicago Period Project“ jau trečią kartą rengia „Merginų Valentino dienos“ renginį vietiniame bare, kuriame galima pasimėgauti išskirtiniais gėrimais, pažaisti žaidimų automatais, nusifotografuoti nuotraukų kabinose ir įsigyti vietinių verslų prekių.

Pasak „Eventbrite“, šiais metais platformoje rengta daugiau kaip 1 300 „Merginų Valentino dienos“ renginių – maždaug 50 proc. daugiau, negu praeitais metais. Tarp jų buvo ir rankdarbių dirbtuvių, komikų pasirodymų bei labdaringų renginių.

„Žmonės, nenorintys per šią šventę likti vieni, nuolat ieško būdų susirinkti ir pabūti su kitais, – teigia internetinių kuponų tiekėjos „RetailMeNot“ pirkimo ir pirkėjų tendencijų specialistė Sara Skirboll. – O dažniausiai tai reiškia, kad reikia išleisti pinigų.“

Šioje tendencijoje pirmauja 45‑erių nesulaukę amerikiečiai. Pasak NRF, daugiausiai išleidžia 35–44 metų amžiaus pirkėjai, kurie vidutiniškai šventei skiria po 33,33 JAV dolerius. Yra ir 18–34 m. amžiaus pirkėjų grupė – iš jų draugams pirkti dovanas ketina trečdalis.

Tačiau ši tendencija priimtina ne visiems. Savo antrajai pusei neleisti pinigų nusprendę žmonės neketina staiga imti pirkti dovanų draugams, teigia NRF atstovė K. Cullen.

„Kai kam šventė nerūpi, jie nenori su ja turėti nieko bendro“, – paaiškino ji.

Tačiau mažmeninės prekybos atstovai bando prisivilioti net ir šią grupę – jai kuriami „anti‑Valentino dienos“ atvirukai ir dovanos. Vienas tinklalapyje „Etsy“ parduodamas bestseleris – atvirukas su užrašu: „Linksmos vartotojiškumo ir paviršutiniško meilės supratimo dienos“.