Pasak kritikų, Angela Merkel su automobilių pramone ilgai elgėsi per švelniai, o dabar ją imta kritikuoti dėl menkos pažangos mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Tuo tarpu H. Diess bando įvykdyti brangų pokytį ir pradėti gaminti elektra varomus automobilius plačiajai rinkai, tačiau tuo pačiu nesužlugdyti didžiausios pasaulio automobilių įmonės.

A. Merkel rytinėje Saksonijos žemėje įsikūrusioje gamykloje apsilankė joje pradedant gaminti „Volkswagen ID.3“ – pirmąjį plačiajai rinkai skirtą markės automobilį, pagamintą naudojant tik baterija varomiems automobiliams skirtą technologiją. Nuo to, ar modelis susilauks sėkmės, priklauso, ar atsipirks didžiulė investicija ir nebus prarasta daugybė darbo vietų.

Kanclerė į rytų Vokietiją atvyko praėjus vos kelioms dienoms po to, kai jos valdoma krikščionių demokratų partija kaimyninės Tiuringijos žemės rinkimuose patyrė didžiulę nesėkmę ir vėl imta nerimauti, ar valdančioji koalicija Berlyne stabili. Rinkėjai masiškai traukiasi nuo A. Merkel krikščionių demokratų vadovaujamos koalicijos bei jų partnerės socialdemokratų partijos ir vis labiau remia kraštutines dešiniąsias bei aplinkosaugą palaikančias žaliųjų partijas.

Įmonei „Volkswagen“ naujasis „ID.3“ modelis – tai pirmasis bandymo atsisakyti vidaus degimo variklių (ir per daug nesugadinti įmonės balanso) etapas. To padaryti kol kas nepavyko dar nė vienai automobilių gamintojai.

A. Merkel

Golf“ ir „Passat“ gaminanti „Zwickau“ gamykla taps pirmąja tradicinės automobilių pramonės gamykla, kurioje nuo vidaus degimo variklius turinčių automobilių gamybos iškart pereinama tiesiai prie vien tik elektra varomų automobilių gamybos.

„ID.3“ modelio gamyba „Volkswagen“ reiškia nauja erą – ją galima prilyginti pirmųjų „Beetle“ ir „Golf“ modelių atsiradimui“, – pranešime teigė už elektra varomų automobilių gamybą atsakingas „Volkswagen“ valdybos narys Thomas Ulbrich. Pasak jo, gamykla pereis „nuo 100 proc. vidaus degimo variklių iki 100 proc. elektrinių variklių“.

Ilgos automobilių pramonės tradicijos

Pasak „Volkswagen“, „Zwickau“ gamyklos rekonstrukciją, paversiančia ją didžiausia vien elektra varomus automobilius gaminančia Europos gamykla, planuojama užbaigti iki 2021 m. Užbaigtoje gamykloje bus pagaminama iki 330 tūkst. automobilių per metus – šiek tiek mažiau, negu 2019 m. visame pasaulyje planuoja pristatyti „Tesla Inc.“

Tačiau neaišku, ar ilgą vidaus degimo variklius naudojančių automobilių istoriją turinčios šalies gyventojai norės imti naudotis elektra varomais automobiliais. Krovimo stotelių infrastruktūra Europoje vis dar turi nemažai spragų. Elektra varomi automobiliai įsigali sunkiai, tad A. Merkel iškeltą tikslą į Vokietijos kelius išleisti 1 mln. elektra varomų automobilių teko atidėti dviem metais, iki 2022 m.

Savo tikslui pagaminti daugiausiai elektromobilių visoje automobilių pramonėje, daugiau, negu šiuo metu turi bet kuri kita įmonė, „Volkswagen“ skyrė maždaug 30 mlrd. eurų. „Zwickau“ taps svarbiausia šio plano įgyvendinimo vieta – gamykloje ketinama gaminti 6 skirtingus automobilių modelius įmonių grupės markėms „Volkswagen“, „Audi“ ir „Seat“. Iki 2022 m. įmonė visame pasaulyje turės aštuonias elektromobilius gaminančias gamyklas.

A. Merkel

Berlyne Vokietijos automobilių gamintojų atstovai, automobilių dalių tiekėjai ir profesinės sąjungos susitiko su A. Merkel ir kitais svarbiais regiono vadovais aptarti elektrinių transporto priemonių ir planų gerinti krovimo stotelių infrastruktūrą.

Laidoje apie artėjantį susitikimą kalbėjusi A. Merkel teigė, kad vyriausybė nori remti elektra varomus automobilius, tačiau neatmestų ir galimybės naudoti vandenilio technologijas. Pasak jos, vyriausybė nori, kad iki 2030 m. būtų pastatyta 1 mln. krovimo stotelių.

A. Merkel pridūrė, kad vartotojus paraginti įsigyti elektra varomą automobilį svarstoma suteikiant vadinamuosius „Aplinkosaugos priedus“, kuriuos finansuotų vyriausybė ir automobilių gamintojos.