Mokymosi stilius – tai pamėgtas galvojimo, informacijos apdorojimo ir supratimo būdas. Pasirinkus tinkamiausias priemones mokymosi sugebėjimai gali pagerėti. Visų pirma, atmintis yra procesas, kurio metu mes gebame įsiminti, sisteminti ir prisiminti informaciją, ja remtis mąstant ar elgiantis tam tikru būdu. Įsisąmoninamą informaciją mes galime suskirstyti į valingą ir nevalingą. Valingai atsimename dalykus tada, kai tikslingai pasirenkame pasitelkti mąstymą, dėmesį, valios pastangas, stengiantis įsiminti įvairius stimulus. Nevalingai įsimename tada, kai neturime tam tikslo ir atmintis atlieka kitas funkcijas. Vis dėlto, motyvacijos stoka ar kiti išoriniai trikdžiai trukdo įsiminti tam tikrą informaciją. Užmiršimas – tai negebėjimas atsiminti to, kas buvo įsiminta ir išmokta.

Informaciją lengviau yra įsiminti tada, kai suteikiame jai prasmę. Mes išgirstą informaciją negalime prisiminti tiksliai žodis į žodį – prisimename tai, kas buvo mums prasminga. Atsiminti konkrečius daiktavardžius padeda ne tik prasmė, bet ir matomas vaizdas. Ryškius vaizdus yra lengviau atsiminti. Trečias dalykas padarantis mokymąsi efektyviu – informacijos sutvarkymas. Tai galime padaryti dviem būdais: susiejant informaciją į prasminius vienetus ir sutvarkant informaciją hierarchiškai. Mes geriau atsimename kai ne tik susiejame informaciją vienetus, bet ir sudarome hierarchiškas struktūras (nuo svarbiausių dalykų iki mažiau svarbių).

Asociatyvi nuotr.

Prieš išsirenkant konkretų mokymosi stilių būtų svarbu aptarti įsiminimą lengvinančias priemones. Vienas iš aspektų – medžiagos kartojimas. Tai yra viena iš pagalbos priemonių, nes kuo daugiau yra mokomasi, tuo geriau pavyksta įsiminti informaciją. Taip pat svarbus laiko paskirstymas, bei pertraukų darymas. Prasmingai besimokančiam medžiaga yra lengviau išmokstama ir ilgiau išlaikoma atmintyje. Geriausiai išmokstama yra ta informacija, kuri buvo pradėta ir baigta mokytis, o vidurinė dalis lengviausiai užmirštama . Pasitikrinti ar informacija įsimintina ypač svarbu. Pavyzdžiui, tuščiame lape galima pabandyti aprašyti svarbias sąvokas ar faktus.

Svarbu pažymėti, kad kiekvieno žmogaus atmintis yra individuali, tad patartina ją pažinti ir pasirinkti mokymosi metodus. Taigi pirmasis mokymosi stilius yra regimasis. Tokio tipo mokiniai mieliau įsimena diagramas, nuotraukas ar žemėlapius. Dominuoja fotografinė atmintis. Mokiniams yra patogu naudoti įvairias spalvas įsiminti informaciją. Toks vaikas greičiau prisimins informaciją pamatęs tam tikrus vaizdus. Vienas iš patarimų – vengti išorinio triukšmo ir mokytis prie stalo vengiant langų ir durų. Taip pat reikėtų pasibraukti svarbias frazes ir pasiryškinti norimas išmokti sąvokas.

Tuo tarpu kiti vaikai geriausiai įsimeną tą informaciją, kuri yra pasakojame. Tokiu būdu dominuojantis mokymosi stilius – klausymosi. Lengviausia vaikui bus mokytis klausant pamokų, dalyvaujant grupinėse diskusijose ar kai jie patys kalbės. Yra produktyvu viską skaityti garsiai. Su vaiku būtų prasminga diskutuoti skaitant tam tikra informaciją. Taip pat yra patartina pasidaryti pamokos balso įrašą ir vėliau tai perklausyti dar kartą.

Asociatyvi nuotr.

Motorinis mokymosi stilius – tai, kai liečiame tam tikrus daiktus, siekiant įsiminti informaciją. Dažnai ši technika yra naudojama kartu su kitais jau minėtais būdais. Pavyzdžiui, mokinys gali prisidaryti daug lapelių su užrašais. Vėliau pasiėmus korteles su užrašai galėtų pabandyti atgaminti informaciją. Taip pat būtų svarbu dažnai keisti mokymosi vietą ar vaikščioti bandant įsiminti svarbius dalykus. Reikėtų nepamiršti emocionaliai reaguoti į matomą medžiagą – šypsotis, piešti šauktukus ar kitus ženklus.

Taip pat tekstą galime įsiminti naudojant tam tikrą planą. Pirmiausia svarbu patikrinti svarbias teksto antraštes ir atsakyti sau į neaiškius klausimus. Vėliau nuosekliai skaityti medžiagą. Po kiekvienos dalies pakartoti perskaitytą informaciją ir pasitikrinti tai, kas buvo įsiminta. Jeigu įmanoma, susikurti pavyzdžių. Suplanuoti mokymosi laiką. Akcentuotis į tas vietas, kuriuose stringa informaciją.

Yra daug skirtingų priemonių padedančių įsisąmoninti informaciją. Skirtingi žmonės renkasi skirtingus būdus. Nėra teisingo ar klaidingo mokymosi stiliaus. Reikia atsižvelgti į kiekvieno vaiko ypatumus ir skirtumus. Atsižvelgti į besimokančiojo poreikius. Taip pat patartina nebijoti eksperimentuoti ir naudoti iš karto keletą mokymosi būdų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)