Įdėjau skelbimą į skelbiu.lt. Dviratis kaip naujas, 140 eurų. Skelbimą įdėjau penktadienio vakarą. Šeštadienio rytą su manimi susisiekė galimas pirkėjas. Susisiekimas buvo įdomus, nes man parašė į „Viber“ programėlę. Bendravimas vyko tik žinutėmis. Tarkime, kad galime pasitikėti.

Prisistatė vardu – Dainė. Šiek tiek paklausė apie dviračio būklę. Aš patvirtinau, kad viskas yra taip kaip skelbime aprašyta, be jokių užslėptų bėdų. Viskas tiko. Pirkėja pasakė, jog jai patogus būdas atsiimti dviratį būtų per kurjerį, man tiko.

Patvirtino, kad jau yra tokiu būdu pirkusi, viską žino, viskas yra labai paprasta ir greita. Aš dar bandžiau pasiūlyti pigesnius siuntų variantus, tačiau norėjo būtinai per būtent tą siuntų tarnybą (redakcijai siuntų tarnybos pavadinimas žinomas, - Red.).

Kaip ir susitarę dėl siuntos, atsiuntė internetinę nuorodą, kurioje aš pasak jos turėjau suvesti savo banko duomenis, kad man pereitų mokėjimas už dviratį. Pabrėžė, kad ji pavedimą už dviratį jau atliko. Už siuntimą sumokėjo. Ir pakartojo, jog internetinė nuoroda yra su terminu, galiojanti tik trumpą laiką, ir sandorį įvykdyti reikia greitai.

Nuorodos adresas pasirodė įdomus. Atsidarius nuorodą, matosi siuntos pavadinimas, mano vardas, pirkėjos vardas, suma. Prašo manęs suvesti savo banko duomenis. Šovė į galvą mintis, jog parduodant turėtų užtekti tik sąskaitos numerio, bet duomenų reikėjo suvesti daugiau.

Kortelės numerį, vardą, pavardę, kortelės galiojimo datą, cvv kodą. Suvedus šiuos duomenis, sekančius duomenis pateikti reikėjo apie sąskaitos balansą ir visą tai patvirtinti per internetinį banką.

Pasakiau stop. Sustojau pildyti duomenis, nes tikrai, kažkas šitoje situacijoje yra negerai. Kreipiausi į pirkėją dėl jautrių duomenų suvedimo, kodėl manęs jų prašo. Atsiuntė nuotraukos kopija (screenshot) iš siuntų tarnybos tinklapio, būtent šiuo klausimu, kurioje parašyta, kad visų duomenų yra prašoma norint patvirtinti tapatybę, kad sandoris būtų skaidrus ir nei pirkėjas ar pardavėjas neliktų apgauti.

Taip pat atsiuntė internetinę siuntų tarnybos internetinę nuorodą su kontaktiniu numeriu, kuris veikia 24 valandas. Aš per internetinę naršyklę suradau šios siuntų tarnybos bendrąjį konsultacijų numerį, paskambinus telefonu, auto atsakiklis pranešė jog visais einamais klausimais reikia kreiptis artimiausią darbo dieną.

Į pirkėjo atsiųstą numerį skambinti jau net nebandžiau, nes 99% buvau įsitikinęs, jog visa tai yra apgaulė. Šovė mintis patikrinti nuorodos autentiškumą, IP adresas parodė, jog yra iš Rusijos srities. Pasakius apie visą tai pirkėjai, mano žinutės buvo ignoruojamos, o aš buvau toliau spaudžiamas paskubėti suvesti duomenis, nes nuorodos galiojimas baigsis.

Pasakiau, kad jautrių duomenų nesuvedinėsiu, kol nesusisieksiu su siuntų tarnyba dėl patvirtinimo, kad toks sandoris išvis yra galimas. Pabandžius dar kartą atidaryti nuorodą, ji nebegaliojo, o pirkėja daugiau nieko neatrašė.

Labai gaila, kad apie visą tai negaliu pranešti policijai, nes neturiu jokių kontaktinių duomenų kuriuos galėčiau policijai pateikti, yra tik susirašinėjimas per „Viber“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)