DELFI redakcijai parašiusi moteris visų pirma pasipiktino, kad niekur negalėjo palikti atsiliepimo apie rugpjūčio 14 – 18 d. organizuotą kelionę. Ji su „Makaliumi“ vyko į Vieną, Prahą ir Budapeštą.

„Ar kas nors atkreipė dėmesį, kad „Makaliaus“ puslapis neturi atsiliepimų skilties? Jų net feisbuko paskyroje įvertinti negalima. Ir įrašo jokio nepaskelbsi...

Praha, Viena ir Budapeštas su „Makaliumi“ ir tik vienas žodis – „nuviliantis“. Negaliu tiksliai pasakyti, ar čia „false advertising“, ar tiesiog fantastiškai sukurtas, bet dar nuo pjedestalo kartu su mano lūkesčiais nenukritęs „Makaliaus“ vardas, kuris trenkėsi veidu į asfaltą vos po kelių dienų ekskursijos“, – piktinosi ji.

Autobusas ir viešbutis – neatitiko lūkesčių

Moterį, tik prasidėjus kelionei, labai nustebino autobuso būklė. Ji negalėjo patikėti, kad vis dar galima taip nepatogiai važiuoti: „Autobusas: „Baik jau, Laura, šiais laikais autobusai gi tokie patogūs...“ – sako tau žmonės. Ir taip, būdama absoliutus viešojo transporto vaikas, aš tikrai žinau, kad yra fantastiškai patogių, erdvių autobusų su WiFi ir kitokiais pirmojo pasaulio triukais. Ir štai čia atvažiuoja „Makaliaus“ autobusas – persismelkęs tūkstančių ekskursijų maisto kvapu, į užuolaidą įtrinta kramtomąja guma ir leidžiamais rusiškais filmais vienbalsiu įgarsinimu. Need I say more?
Wifi, bet Wifi nėra“.

Jos taip pat netenkino viešbučio Budapešte lokacija, kuri, pasak jos, buvo per toli nuo miesto centro, o dar blogiau, nebuvo įmanoma ir sočiai pavalgyti.

„Kai turėtum gauti pusryčius, bet viešbutis taip nepritaikytas pilnam autobusui turistų, kad vienu metu pusryčiauti gali daugiausiai trečdalis. Kai viešbutis yra „Budapešte“, bet iš tikrųjų tai kažkur tarp laukų ir fabrikų, kur arčiausiai kažką panašaus į maistą gali gauti kolonėlėje. Kai patalynė viešbutyje nuskalbta tūkstančius kartų (pats jau būtum kaži kada išmetęs), o fenas, gautas registratūroje, pučia panašiai stipriai kaip pučiu aš. Aš miegu palapinėse, Venecijoje ant lieptelio, Lenkijos autobusų stotyje ant suoliuko, Kopenhagos oro uoste ant žemės, penkiese dviviečiame furgonėlyje... Noriu pasakyti, „Makaliaus“ kompanijos kartelė tikrai labai žema“, – tikino ji.

Gidė vadino „makaliukais“

Tačiau, keliautojos teigimu, gidės elgesys irgi buvo labai keistas ir kartais net įžeidžiantis.

„Gidas: O dievai, ir ką aš galvojau, pasirašydama ekskursijai su gidu? Na ne, aš iš tikrųjų žinau, ką galvojau. Kažkur ties trisdešimt staiga imi atsigauti nuo paauglystės ekskursijų traumų ir supranti, kad pasiimti gidą naujame mieste ar muziejuje yra viena geriausių investicijų kelionėje.

Šiais laikais yra tokių fantastiškų gidų, kad po to dar mėnesį visiems pasakoji iš jų išgirstas istorijas. Ir štai ateina „Makaliaus“ gidė, kuri papasakos, pasiskaičiusi „Vikipedijoje“, su kokiomis valstybėmis ribojasi Austrija ir kokio ilgio yra jos siena. Ir yra momentų, kai supranti, kad gidė turi savo sritį, kurią absoliučiai valdo (Lietuvos ir Lenkijos kunigaikščių žmonas ir vaikus išvardins vardais ir akių spalvomis, jeigu reikia), bet kelionė tai vis dėlto apie Prahą/Vieną/Budapeštą...

Ir šiaip aš, aišku, ne gidė ir, oi, tikrai nenorėčiau būti. Darbas alinantis, o turistai dažniausiai elgiasi kaip viščiukai be galvų (taip stipriai, kad net stebina – aš pati visus aprengčiau šviečiančiomis liemenėmis kaip darželinukus), bet visgi jeigu jau pasirinkai tokią dalią:

1. Suaugusių žmonių grupės vaikymas juos šaukiant „makaliukais“ truputį žemina. Gal čia tik man...

2. Jeigu būdama gide pameti žmogų ir jis Dunojumi praplaukia ne tuo laivu kaip likusi grupė – tai nėra ok. Ir nors visi išlipame į krantą tuo pačiu metu ir iš to tiesiog pasijuokiam (all‘s well, that ends well), visgi turėtum lįsti po lapais kaip gidė, o ne juoktis kartu, nes tikrai „jau tie makaliukai...“

3. Kai tavęs paklausia, ar šalia viešbučio yra parduotuvė ir iki kelių dirba, atsakymas „fig znajet, iki kada nori, iki tada ir dirba“ – nėra visai tai, ko aš tikiuosi.

4. Jeigu apgyvendini žmones 10 km nuo Budapešto centro, kur per kilometrų atstumą yra tik „Shell“ degalinė – būtų neblogai tą faktelį paminėti iš anksto, nes aš valgau ir po šešių...

5. Rekomenduoti Vienoje gerti kavą „tą su negriuku“ nėra gerai XXI amžiuje (turėta omeny Julius Meinl).

6. Jeigu jau vietines ekskursijas turi vesti rusakalbiai gidai, o tu verti sinchronu į lietuvių kalbą – rūkymas ir sinchroninis vertimas tuo pačiu metu neveikia. Just saying.

7. Aiškinti visiems, kad Čekijoje viešbutyje reikės palikti savo asmens dokumentus, nes ten nėra tokių asmens apsaugos taisyklių kaip Lietuvoje ir nereiktų čia su savo įstatymais atvažiavus kelti bangų... Čia jau gal profesinė kančia mane ištinka, bet na... ČIA EUROPOS SĄJUNGOS REGLAMENTAS! ČEKIJOJE JIS GALIOJA!“, – stebėjosi DELFI skaitytoja Laura.

Padarė penkias išvadas

Visą šią patirtį moteris apibendrino priėjusi prie penkių išvadų.

„Išvada Nr. 1: Praha, Viena ir Budapeštas fantastiški miestai, galima rasti įdomiausių vietelių. Jas parekomenduos draugai ir tripadvisor.

Išvada Nr. 2: Tas faktas, kad „Makaliaus“ puslapyje negalima palikti komentarų gali ir nebūti atsitiktinumas...

Išvada Nr. 3: Kaina (219 eurų) gal ir atitinka kokybę, bet ta praraja tarp „Makaliaus“ prekės ženklo sukeltų lūkesčių ir skaudžios realybės užmuša.

Išvada Nr. 4: Po tokių kelionių supranti, kodėl žmonės sako, kad nemėgsta keliauti.

Išvada Nr. 5: Ai, gal aš tiesiog pasiliksiu prie individualių kelionių“, – teigė ji.

Kiekvienas keliautojo atsiliepimas – labai svarbus

DELFI paprašė pakomentuoti šiuos klientės įspūdžius „Makaliaus“ vadovą Rimvydą Širvinską. Jis tikino, kad kiekvienas keliautojo atsiliepimas apie jų organizuojamas išvykas yra labai svarbus.

„Organizuotoms kelionėms nepaprastai daug ruošiamės kartu su visa komanda, todėl svarbu išgirsti tiek teigiamus, tiek neigiamus įvertinimus ir atkreipti didesnį dėmesį į tai, ką dar galime padaryti, siekiant kuo aiškiau pateikti informaciją ar išvengti nesklandumų kelionės metu.

Keliones autobusu pradėjau organizuoti 2014 metais, kai „Makaliaus“ projektas gavo leidimą vykdyti savo keliones ir tapo kelionių organizatoriumi. Per penkerius metus išaugome – nuo šimto keleivių šios veiklos pradžioje iki net trijų tūkstančių keliautojų autobusu per mėnesį, kurie turi galimybę nebrangiai susipažinti su Europos valstybėmis.

Apgailestauju, kad mūsų keliautoja Laura, kuri taip pat susilaukė teigiamų atsiliepimų iš draugų apie šią „Makaliaus“ išvyką, nusivylė organizuojama kelione į tris Europos sostines – Prahą, Vieną ir Budapeštą. Nuoširdžiai atsiprašau, jeigu tai nutiko dėl mūsų kaltės.

Visuomet stengiamės kuo aiškiau pateikti kiekvienos organizuojamos kelionės aprašymą tam, kad mūsų būsimų keliautojų lūkesčiai atitiktų gaunamą produktą. Taip buvo ir šiuo atveju – dar prieš įsigijant pasiūlymą, jame nurodėme, kad autobusas yra turistinės klasės, interneto paslaugos autobuse nežadėjome, todėl negalėjome sukelti ir lūkesčių jam. Esame sudarę sutartis su trimis didžiausiais Lietuvoje vežėjais, kurie gali patenkinti mūsų poreikį, todėl jų autobusus kartu su vairuotojų komanda nuomojamės mūsų vykdomoms kelionėms. Būtent į šią vykome tvarkingu, 2008 metų gamybos „Mercedes Benz Tourismo“ autobusu (prisegu ir nuotraukas).

Siekiame atitikti kiekvieno keliautojo pageidavimus, todėl norintiems didesnio komforto ir aukštos klasės, savo pasiūloje turime ir kelionių autobusais su internetu, nemokamais karštais gėrimais, elektros lizdais ir asmeniniais monitoriais filmų peržiūrai, muzikos klausymui ar naršymui internete, nakvynėmis prabangiuose 5* viešbučiuose su prabangiais pusryčiais grojant arfai – ir visa tai už mažiau, nei 150 eurų.

Mūsų kelionės vadovė pradžiugino keliautojus rodydama kelionės tematiką atitinkantį Milošo Formano filmą „Amadeus“, kuris buvo filmuotas Prahoje. Filme atpasakojama Wolfgango Amadeus Mozarto ir Antonio Salierio istorija. Rodant filmus, mūsų gidai visuomet pasiteirauja, kokia kalba keliautojai nori žiūrėti šį filmą. Pasirinkimai buvo du: anglų arba rusų. Keliaujant didelėmis grupėmis visuomet stengiamės prisiderinti prie daugumos. Šiuo atveju dauguma autobuse suprato rusiškai, buvo tokių, kurie galėjo žiūrėti abiem kalbom, bet nemažai ir tokių, kurie nesuprato angliškai. Todėl pasirinkome žiūrėti rusų kalba, kadangi tai atitiko daugelio keliautojų pageidavimą.

Turistinių kelionių metu aprašyme visuomet nurodome viešbučių apytikslę lokaciją bei kategoriją. Šios kelionės aprašyme nurodoma, jog gyvensime 3* viešbučiuose miesto pakraštyje. Siunčiant informaciją keliautojams, taip pat nurodome ir konkrečius viešbučius kiekvienos nakvynės metu su nuoroda į viešbučio puslapį. Minėtame viešbutyje Budapešte savo keliautojus apgyvendiname jau trejus metus, nusiskundimų nebuvome gavę, apie viešbutį teigiamai atsiliepia tiek keliautojai pasaulinėse viešbučio rezervacijų sistemose, tiek „Tripadvisor“ – populiariausios atsiliepimų apie viešbučius sistemos – nariai. Viešbutis Budapešte vertinamas 4 balais iš 5 galimų. Deja, praktiškai neįmanoma nuspėti, ar tuo pat metu pusryčiaujant nebus ir daugiau keliautojų iš kitų kelionių organizatorių, dėl ko ir buvo susidariusi eilė.

Kiekvienos išvykos metu stengiamės nudžiuginti mūsų keliautojus. Šįkart mūsų dovana keliautojams buvo pasiplaukiojimas Dunojumi ir gėrimo taurė plaukimo metu. Prieš kiekvieną pasiplaukiojimą aiškiai supažindiname su jo eiga, atvedame iki laivo. Be kelionių vadovo atsakomybės, prašome ir pačių keliautojų būti atidžiais svetimame mieste, nors ir suprantama, kad atostogų metu visi norime atsipalaiduoti. Minėtas atvejis dėl pasimetimo įvyko pačiai keliautojai išlipus iš laivo (perlipus į kitą), kai į mūsų laivą visi keliautojai jau buvo sulaipinti. Grupę pametusi keliautoja pretenzijų dėl to nereiškė, net pati iš to pasijuokė.

Po kiekvienos kelionės laukiame mūsų keliautojų atsiliepimų, kuriuos visuomet peržiūrime, o kelionių organizatoriaus įmonės rekvizitų puslapyje turime viešą atsiliepimų skiltį, kurioje laukiame įvertinimų. Apie atsiliepimus informuojame gidus ir su jais aptariame, jeigu jų išsireiškimai nebuvo priimtini mūsų keliautojams. Tačiau svarbiausia mums – atvirumas ir bendravimas, problemų išsakymas tiek pačios kelionės metu, tiek pareiškiant pastebėjimus asmeniškai, o jei yra pageidavimas – anonimiškai.

Keliautojų prašome įvertinimo balais kiekvienai kelionės daliai – kainos/kokybės santykiui, kelionės vadovui, apgyvendinimui. Taip pat klausiame, ar mus rekomenduotų kitiems – juk būtent laimingų keliautojų ir rekomendacijų dėka mūsų kelionės išpopuliarėjo, už ką visiems esu nepaprastai dėkingas. Kelionė į Prahą, Vieną ir Budapeštą rugpjūčio 14-18 dienomis tuo pačiu autobusu vykusių keliautojų, įtraukiant ir keliautojos Lauros atsiliepimą, bendrai įvertinta tokiais balais (10 balų sistemoje): kainos ir kokybės santykis 9.33, apgyvendinimas 8.33, gidas 8.67, rekomendacija keliauti – 8.83 balo. Vertinant visus 729 šio sezono ir būtent šio maršruto atsiliepimus, esame įvertinti 9 balais iš 10.

Tačiau skaičiai dar ne viskas – tikrai siekiame dešimtuko. Noriu nuoširdžiai padėkoti p. Laurai už atsiliepimą ir įvertinimą bei atsiprašyti, jei pavadindami „makaliukais“ įžeidėme. Tiesiog norime palaikyti draugišką ryšį su savo keliautojais ir suburti kiekvieną grupę drauge – juk per tas penkias dienas, pažindinantis su nuostabaus grožio Praha, Viena ir Budapeštu, kartu praleidžiame labai daug laiko, o kelionių vadovai net tampa keliautojų draugais ir leidžiasi ne į vieną kelionę kartu. Norėčiau visiems rekomenduoti aplankyti šį auksinį Europos trikampį ir nesvarbu, kokį kelionės būdą pasirinksite – savarankiškai, ar su vienu iš kelionių organizatorių. Tai turininga ir pilna įspūdžių kelionė.“, – komentavo nemalonią situaciją jis.