Kariuomenės nebijau, esu atletiškas, nuo mažens sportuoju. Pirmos mintys buvo apie tai, kaip susitvarkysiu finansiškai. Nuvažiavau paskirtu laiku į skyrių, paaiškinau, kad mano išlaidos viršija pajamas, kurias aš gausiu kariuomenėje. Jie pasiūlė man užpildyti prašymą dėl atidėjimo. Reikėjo surinkti pažymas dėl savo įsipareigojimų, kad išlaidos viršija 140 eurų.

Surinkau, pristačiau jiems. Šiandien gavau nuosprendį, kad tarnybos nestabdys, kad prieš imdami kažkokį kreditą, turime pagalvoti, nes esame šaukiamo amžiaus. Manau, tai yra kažkoks absurdas demokratinėje valstybėje. Išeina taip, kad dabar iki 27-erių metų reikia bijoti kažką įsigyti, nes bet kada gali pakviest tarnauti?

Įspraudė žmogų į beviltišką padėtį, eisi tarnaut bus bėdų, prisistatys antstoliai, kad nemoki laiku, nes ne visos įmonės sustabdo devyniems mėnesiams įmokas: butas , komunaliniai mokesčiai ir t. t.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Komentuoja Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos Verbavimo ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Giedrė Kazlauskienė

Kiekvienas Lietuvos pilietis turi konstitucines piliečio teises ir pareigas, tarp jų ir karo prievolę, nepriklausomai nuo jo gyvenamosios vietos. Ir dažnai jaunuoliai žino tik savo teises, bet nežino savo pareigų. LR Karo prievolės įstatymas turi teisinę galią kaip ir bet kuris LR įstatymas ir jo vykdymas nesusijęs su demokratinės valstybės nuostatomis.

Vadovaujantis LR Karo prievolės įstatymo 15 straipsnio 14 dalimi, karo prievolininkas šaukiamas į privalomąją karo tarnybą gali pateikti regioniniam Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos padaliniui prašymą atidėti tarnybą dėl neproporcingai didelės žalos jo asmeniniams ar visuomeniniams interesams, jei mano, jog tokia žala kiltų ir jos būtų galima išvengti, jeigu jis privalomąją karo tarnybą atliktų kitu metu.

Taigi, karo prievolininkas teikdamas tokį prašymą turi įrodyti dvi aplinkybes – jog privalomosios karo tarnybos atlikimas sukels neproporcingai didelę žalą ir įrodyti, jog tarnybą atliekant kitu metu žalos bus išvengta.

Aplinkybių, kurioms esant privalomosios karo tarnybos atlikimas sukeltų neproporcingai didelę žalą, vertinimas priklauso nuo atliekamos tarnybos formos. Pavyzdžiui, teikiant prašymą dėl 9 mėnesius trunkančios nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos atidėjimo, aplinkybės, kurias būtų galima pripažinti pakankamomis tarnybos atidėjimui, galėtų būtų dviejų ar daugiau mažamečių vaikų auginimas, kai karo prievolininkas yra vienintelis darbingas šeimos maitintojas, arba šaukiamas žmonos nėštumo laikotarpiu. Tuo tarpu teikiant prašymą dėl parengtojo rezervo karių mokymų atidėjimo trunkančių 20-30 dienų, aplinkybės, kurioms esant būtų galima konstatuoti neproporcingai didelės žalos atsiradimą turi būti rimtesnės, pavyzdžiui, karo prievolininkas turi ne tik įrodyti, jog augina mažamečius vaikus, tačiau ir pagrįsti, jog atliekant parengtojo rezervo karių mokymus vaikais nebūtų pasirūpinta.

Karo prievolininkų pateikti prašymai dėl privalomosios karo tarnybos atidėjimo yra svarstomi Atrankos komisijos. Jeigu karo prievolininkui tarnyba nebuvo atidėta, vadinasi, sprendimas yra pagrįstas.

Paskola ar kiti finansiniai įsipareigojimai savaime nėra teisinis pagrindas atidėti tarnybą arba nuo jos atleisti. Yra vertinama, ar finansiniai įsipareigojimai prisiimti įvertinus riziką (galimybę būti pašauktam į karo tarnybą).

Paskola galėtų būti tarnybos atidėjimo pagrindu, jei būtų nustatyta, kad dėl tarnybos asmeniui būtų padaryta neproporcingai didelė žala. Tokie atvejai yra vertinami individualiai (tas ir buvo padaryta šiuo minimu atveju), atsižvelgiant į asmens, šeimos pajamas, į tai, ar asmuo turi vaikų, išlaikytinių, ir į kitas aplinkybes.

Karo prievolę atliekančio asmens prašymu kreditą gavusiam asmeniui kredito įmokų mokėjimas gali būti atidedamas pagal būsto kreditavimo sutartyje numatytas sąlygas, o palūkanos asmens pasirinkimu būtų mokamos vienu iš šių būdų – kaip nurodyta būsto kreditavimo sutartyje, palūkanų mokėjimas atidedamas ir visos atidėtos palūkanos sumokamos iš karto pasibaigus nuolatinės privalomosios pradinės karo tarnybos laikotarpiui arba visos atidėtos palūkanos sumokamos pasibaigus tarnybos laikotarpiui pagal iš naujo sudarytą palūkanų mokėjimo grafiką.

Kitų finansinių įsipareigojimų atveju taip pat galima kreiptis į kreditorių dėl asmens įsipareigojimų modifikavimo. Teisiniai asmens kreipimosi į kredito įstaigą pagrindai galėtų būti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatos: 6.204 str. - sutartinių įsipareigojimų vykdymas pasikeitus aplinkybėms, 6.253 str. – civilinės atsakomybės netaikymas ir atleidimas nuo civilinės atsakomybės.