Pamokas siūlote vesti lauke? Temperatūra, jūsų žiniai, siekia taip pat 30 ir daugiau laipsnių, tad čia kažkokios atgaivos taip pat nėra. Jeigu siūlote rinktis kitas vietas, pažintines veiklas, kurias mokytojai taip pat vykdo tik tada, kai abiturientams yra egzaminai ir pamokos mokyklose nevyksta, tai galiu atsakyti, kad kavinėse pasėdėti mes galime ir savo laisvalaikiu ir tai man jokių žinių tikrai neprideda. Į mokyklas buvo išsiųstos rekomendacijos įvairios, už tai giriu ir džiaugiuosi, tačiau ima pyktis, kad ne visų mokyklų administracijos nori tų rekomendacijų laikytis. Ir kai klasėse nebelieka kuo kvėpuoti, atrėžiama „Mokytoja, jeigu koks mokinys nualps, tada jau pabandykite sutrumpinti pamoką“. Rimtai? Gyvename XXI amžiuje, kuriame pilna inovacijų ir naujovių, bet švietimo sistema, kaip stovi vietoje, taip stovi.

Greičiausiai mane dabar užsipuls daugybė piktų tėvelių, kurie dirba darbus (arba ne) ir sakys, kad darbe niekam nėra įdomu, kokios sąlygos ir reikia vis tiek dirbti, bet mano atsakymas ir nuomonė būtų aiški, kad, gerbiami tėveliai, jūs už tai gaunate atlyginimus ir naudą iš to. Aš, būdamas 18 metų jaunuolis, mokykloje dabar negaunu realiai nieko: nei žinių, nei pinigų, tad man yra gaila mano švaistomo laiko, vietoje to, kad galėčiau eiti dirbti ir taip padėti tėvams mane išlaikyti. Darbe galėčiau įgauti daug daugiau praktinės patirties ir žinių, nei bereikalingai trindamas mokyklos suolą.

Sakysite kai kurie, kad tiesiog nebeikite į pamokas? Deja, praleidus pamokas yra baladojama administracijos skambučiais ir raštais tėvams ir klasių auklėtojams, kodėl nelankomos ir praleidžiamos pamokos, tad tokios teisės, deja, mes netenkame. O kai tėvus jau pakviečia į mokyklas, galiu garantuoti, kad ir tėveliai nelabai linkę jau mokyklai aiškinti, kur yra jų vaikas ir kodėl jo nėra pamokose.

Šiuo metu jau yra per vėlu kažką keisti ir trumpinti, kai laiko jau beveik nebeliko, tačiau labai siūlyčiau atsižvelgti į šias kilusias problemas ir ieškoti sprendimo būdų ateičiai, kitiems metams. Norint laikyti mokinius iki birželio vidurio reiktų pagalvoti tada apie tų pačių sąlygų aprūpinimą, mokymosi programas, kad mokantis dar tą mėnesį, būtų konkrečiai ką mokytis ir laikas nebūtų švaistomas veltui.

Pateikiau vaizdo įrašą kokiose erdvėse yra „vedamos“ pamokos. Mokyklos rūsys (rūbinė), vėsiausia vieta pastate. Mokytoja, dirbanti 32-ejus metus, sako, jog to nėra dar niekada buvę.

Tad kyla klausimas, ar visa tai, tokia švietimo padėtis, dabar iš tikrųjų, eina į priekį ar mes tik stovime vietoje ir pamažu dedame žingsnelius atgal?

Žmonėms, kurie mane ir besiskundžiančius mokinius išvadinsite verksniais ir išlepintais, vakarėlių ir linksmybių ištroškusiais jaunuoliais, galiu atsakyti, kad mes nebegyvename sovietmetyje ir kiekvienas turime pilną teisę išsakyti savo nuomonę ir kovoti už savo gerovę, gauti atsakymus, o jeigu jūs pripratote gyventi pagal tai, kaip nustatė kažkas kitas, tai man labai jūsų gaila jūsų ir linkėčiau keisti savo gyvenimo būdą, ir visur turėti savo nuomonę ir užsispyrimą.

Ačiū, kas skaitėte ir būtų malonu gauti atsakymų.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.


DELFI susisiekė su Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinės gimnazijos direktore Asta Burbiene ir prašė pakomentuoti sprendimą vesti pamokas mokyklos rūbinėje. Pasak jos, mokytojai patys galėjo apsispręsti, kur jiems patogiau tai daryti.

„Kadangi buvo koreguotas ugdymo planas, tai mokytojams buvo suteikta teisė pasirinkti erdves, kur jiems būtų tai patogiau padaryti. Gali eiti į lauką, jeigu lauke karšta, gali rinktis biblioteką, aktų salę. Tiesiog ieškoti jiems patogių patalpų, kur galėtų per tas trisdešimt minučių pravesti pamoką“, – sakė ji.

Taip pat paklausta, ar jų mokykloje buvo dėl neįprastai karšto oro sutrumpintos pamokos, patvirtino šią informaciją, tačiau ugdymo proceso visiškai nutraukti dar neplanuoja.

„Mūsų mokykla yra gimnazija, vyksta egzaminai, kiti mokytojai tikrina darbus, ugdymo programos irgi ne visos užbaigtos. Tiesa, tas visas procesas yra koreguojamas. Turbūt visose mokyklose taip, tiesiog susiklostė toks metas“, – pasakojo direktorė.