Vienas DELFI skaitytojų klausė, kodėl oro kondicionieriai autobusuose veikia skirtingai.

„Norėčiau paprašyti, kad pabandytumėte išsiaiškinti, kodėl VVT vienuose autobusuose kondicionierius veikia taip, kad galima nuo taško A iki taško B peršalti, o kituose išvis išjungti? Autobuse du langiukai atidaryti ir vienas liukas, karštis nepakeliamas. Važiavau su naujais autobusais, vieno autobuso nr. HHU 961 (su juo važiavau 9.15 val.) 1G. Kondicionierius išjungtas, žmonėms matėsi buvo silpna, sunku iškentėti. O ką kalbėti apie vaikus? Geriau tegul ne vandenį dalina, o kondicionierius įjungia arba papildo. Pabandykite pavažinėti patys pilname autobuse“, – liejo pyktį jis.

Kita DELFI skaitytoja Aušra tvirtino, kad per tokius karščius kelionė į darbą buvo nepakenčiama.

„Nesuprantu, ar VVT nori, kad mes masiškai alptume jų transporte? Prakaitas žliaugė upeliais, kondicionierius neveikė, buvo atidaryti trys langeliai, todėl rytas buvo sugadintas“, – pasakojo mergina.

DELFI paprašė pakomentuoti šią situacija VVT viešųjų ryšių specialistės Linos Nuobarienės. Pasak jos, šiuo metu kondicionavimo sistemas Vilniuje turi kas antras autobusas ir kas trečias troleibusas.

„Visuose naujuose sostinės autobusuose ir troleibusuose, kurių Vilniuje važiuoja beveik 300, kondicionieriai įrengti tiek keleivių salone, tiek vairuotojo darbo vietoje. Svarbu paminėti, jog visos naujos viešojo transporto priemonės pagal techninius reikalavimus yra pritaikytos darbui mūsų šalies oro sąlygomis tiek šiltuoju, tiek šaltuoju laikotarpiu.

Senesniuose autobusuose bei troleibusuose kondicionieriai yra įrengti ne visur. Be to, užtikrinti vėsią temperatūrą viešajame transporte itin karštomis dienomis yra sudėtinga dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys, o įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į viešojo transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. Net ir įjungus kondicionierius, lauke esant aukštai oro temperatūrai, vėsus oras ne visada išlaikomas – tokia yra bendra viso viešojo transporto specifika, o senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių jį išlaikyti dar sudėtingiau.

Be to, dalyje senesnių viešojo transporto priemonių oro kondicionierių iš viso nėra – jos vėdinamos per stogo liukus ar orlaides, tačiau, kaip ir minėta, esant aukštai lauko oro temperatūrai ne visada pavyksta išlaikyti vėsią temperatūrą autobuso ar troleibuso viduje. Senesnių viešojo transporto priemonių įranga iš esmės yra pasenusi, todėl pasitaiko ir kondicionierių gedimų, kuriuos mes visuomet stengiamės kuo operatyviau pašalinti“, – komentavo ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (140)