Pasak jo, manevruojama tarp juostų. O kodėl manevravimas tarp vyksta juostų, instruktorius nepagalvojo? Gal dėl to, kad kažkas antra juosta važiuoja lėčiau nei kiti važiuojantys? Gal dėl to, kad nesilaiko KET ir nesitraukia arčiau dešiniojo krašto? Antra, atstumo nesilaikymas. Įsivaizduokite, kokia būtų spūstis, jei visi laikysis atstumo, kokį rekomenduoja KET. Gerai, kad tik rekomenduoja, o ne privaloma. Kur greitis ribojamas 50, kiekvienas automobilis paliktų maždaug penkių automobilių tarpą tarp savęs ir kito automobilio. Spūstis ne tik per visą Vilnių tokiu atveju būtų, bet ir už jo ribų. Arba Geležinio Vilko gatvėje, kur greitis vietomis yra 80km/h, reiktų laikytis 40 m rekomenduojamo atstumo ir turėtume maždaug 8 automobilių tarpą...

Stovint spūstyse bjaurus kvapas erzina labiausiai

Ir taip dabar rytais, piko metu, spūstys yra beveik nuo sankryžos su Mokslininkų g. Jei būtų laikomasi atstumo – jos siektų ir Molėtus.

Atstumas visada yra palaikomas, bet ir su šiuolaikinėmis technologijomis (automobilio stabdymu) ir intensyvumu gatvėse šis atstumas yra maždaug 3 m. Pasižiūrėkite, kokias miegantys vairuotojai spūstis sukelia. Vietoj to, kad per sankryžą pravažiuotų 15 automobilių, pravažiuoja maždaug 5, atstumas nuo vieno iki kito, kol pajuda, yra ~2-3 mašinos. Su kiekvienu tokiu žaliu signalu susidaro papildoma 50 m eilė, kuri galėjo pravažiuoti, jei nieks prie vairo nemiegotų.

Ir ponas instruktorius nori pasakyti, kad tai nieko tokio? Kad tokie vairuotojai ne tik apie save galvoja? Aš manau, kad dėl tokių vairuotojų atsiranda veiksniai, kurie ir skatina kartais pažeidinėti taisykles.

Policija taip pat nereaguoja į tokius pažeidėjus, nors bauda tokia pati, kaip ir greičio viršijimas 20-30km/h. Bet tokiems vairuotojams greičio matuoklių nepakanka, tai turbūt daugiau darbo ir neįdomu? Čia būtų ir atsakymas, kodėl aš tokius pažeidėjus viešinu. Ne todėl, kad neturiu ką veikti ir man geriau „ant dūšios“, o todėl, kad tokių nieks nebaudžia ir nekreipia dėmesio. Aš baudas už greičio viršijimą susimoku, tad pikta, kad dėl tokių, dėl kurių ir būna greitis viršijamas, nebaudžia. Kuo vienas KET pažeidimas yra geresnis už kitą? Jeigu net atsakomybė (bauda) už juos identiška (vairuotojams, kurie veža keleivius ir nesilaiko šios taisyklės, bauda tris kartus didesnė su galimybe prarasti vairuotojo pažymėjimą).

Daug kas sako, kad 1 juosta yra duobėta, nesutvarkyta, jūsų automobilis labai kenčia... Važiuokite jūs antra juosta, bet pasitraukite, jei iš galo kas nors važiuoja greičiau.

Dabar diegiama vis daugiau atkarpų, kur matuojamas vidutinis greitis. Greitis visur vienodas, praktiškai be nusukimų ir jokių pavojingų vietų (nes tikrai nesustatytas avaringiausiose atkarpose, o ten, kur galimybės leidžia važiuoti greičiau). Vėlgi, baudžiami bus tik tie, kurie viršijo vidutinį greitį, bet gal reiktų bausti ir tuos, kurių greitis buvo 20 km/h mažesnis? Jie sudaro spūstis ir tuomet prasideda lenkimai ir kartais ne patys saugiausi, bet nesivilksi visą kelią 70 km/h, kai gali važiuot 90 arba 100 km/h (greičio viršijimas iki 10km/h – tik įspėjimas. Be jokių galimų finansinių nuostolių. Nesvarbu, vieną kartą ar penkiasdešimt kartų tai padarysi).

Įrenginėjamos sankryžos, šviesoforai... Ir taip bandoma sumažinti spūstis? Vakare gal bent „smart“ šviesoforai turėtų veikti? Nes stovi naktį prie didžiulės sankryžos vienas ir lauki, kol žalia užsidegs (kai kur veikia „smart“ sistema, bet tikrai palyginus labai mažai kur), nors Europoje spūstys sprendžiamos įrenginėjant žiedines sankryžas, kas Lietuvoje labai daug kur tikrai padėtų judėti praktiškai be sustojimo, jei, žinoma, bus normaliai važiuojama.

Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)

Piktinasi kai kurie, kad ne iš tos juostos įvažiuojama į žiedą. Negerai, galimai avaringa situacija, bet lygiai taip pat erzina, kai koks nors (pavadinkime, atsargesnis vairuotojas), laukia prie žiedo, kol į jį įvažiuot galės, bet jam turi nebūti automobilių bent 80 m iki jo, nes kitaip jis nevažiuoja. Baisu, nors 3-4 automobiliai galėjo įvažiuot į žiedą, kol jis dvejojo.

Nuo 2022 m. planuojami privalomi automobiliams ribojimai pagal kelio ženklus. Gal reiktų ir juos geriau peržvelgti? Pvz.: kelias iš/į Vilnių nuo Nemenčinės. Anksčiau buvo siauras vingiuotas keliukas per miškelį ir greitis buvo 90km/h vietomis ribojamas iki 70 km/h. Dabar naujas tiesus kelias po 2 juostas į abi kryptis ir tas pats greičio ribojimas 70 km/h ir tik trumpa atkarpa jau likus keliems km iki Nemenčinės – 90 km/h. Jūs juokaujate? Ir tokių kelių daug.

Taip pat aplinkkelis... Kas kelis šimtus metrų nuo 90 km/h ribojimas iki 70 km/h. Taip, yra įvažiavimai ir išvažiavimai iš aplinkkelio, bet tas aktualu tik pirmajai juostai. Kodėl negalite riboti greičio tik važiuojantiems pirmąja? Visur Europoje taip yra, o pas mus visos juostos tą atkarpą be jokio pagrindo pagal ženklus turėtų važiuoti lėčiau. Nors aplinkkelyje greitis laisvai galėtų būti padidintas iki 110-120 km/h. Tunelis turbūt irgi yra nesuvokiamas baisumas, nes greitis per jį norint pravažiuoti, taip pat ribojamas 70km/h greičiu.

Dėl naujų KET pakeitimų:

1. Gal yra statistika kiek atsidūrė už grotų, pripūtusių daugiau nei 1,5 promilės? Kiek tokių susimokėjo baudas? Kiek baudų sumokėjo, kurie pagauti neblaivūs, be vairuotojo pažymėjimo ir jau kokius 7-8 kartus? Kiek baudų sumokėjo nusikaltėliai, teisti 20-30 kartų? Kodėl kalėjime mes juos išlaikome, bet jie nedirba net paprastų viešųjų visuomenei reikalingų darbų?

0,4-1,5 promilės vidutinis girtumas. Ar jums nejuokingas toks skirtumas? Ar yra statistika, kiek avarijų padarė pripūtę 0,4-0,8 ir kiek 0,9-1,5 promilės? Koks sumokėtų baudų santykis? Manau, nuo 0,4 iki 0,8 apskritai turėtų būti tik bauda, be teisės vairuoti ir transporto priemonės atėmimo, nes į šią ribą dažniausiai pakliūna normalūs, dirbantys piliečiai, kurie moka mokesčius...

Žodžiu, daug betvarkės, ne tik kas susiję su KET, bet ir, deja, visomis kitomis sferomis.

Labai norėčiau, kad būtų sprendžiamos problemos nuo pamatų, o ne namo statymas nuo stogo, kaip dabar yra daroma su visais pakeitimais, diegiamomis išmaniomis saugumo priemonėmis ir t. t.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!