Nuvykau į banką, ten darbuotoja liepė sugalvoti du kodus iš skaičių. Natūralu, kad tokius svarbius kodus norėjau užsirašyti. Jokios įrangos, užtikrinančios privatumą, nėra – dedi lapuką ant stalo ir rašai, o darbuotoja „pasitiki“, kad ji tikrai nežiūri.

Deja, maniškė žiūrėjo, tad rašiau skaičius koduotai. Bijau, kad ne visi taip daro... Ir šiaip, kažkoks absurdas su tuo Smart ID – bandau jungtis per „Swedbank“ programėlę, rašo, jog netinka kodai. Bandžiau tiek su pirmuoju, tiek su antruoju kodu jungtis. Draugė sakė, kad ji išvis namie susikūrė Smart ID – man banko darbuotoja sakė, kad kiekvienąkart kuriant Smart ID reikia vykti į banką, t. y. kiekvieną kartą keičiant telefoną...

Pats esu technologijose išprusęs, bet šitas reikalas man labai painus – iš vienur girdžiu vieną, iš kitur kitą. Sunku net įsivaizduoti, ką keturiasdešimtmečiai ar penkiasdešimtmečiai apie tai galvoja. Pensininkų net neminiu... Manau, tai labai sudėtinga sistema.

Komentuoja „Swedbank“ atstovas spaudai Saulius Abraškevičius

Sparčiai keičiantis gyventojų įpročiams ir augant elektroninės bankininkystės naudotojų skaičiui, vis svarbiau tampa užtikrinti, kad klientų identifikavimo priemonės atitiktų aukščiausius saugumo standartus. Todėl „Swedbank“ nusprendė nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. atsisakyti prisijungimui prie internetinės bankininkystės naudojamų kodų kortelių. Papildomą dėmesį šiai sričiai skirti skatina ir kitų metų rugsėjį įsigaliosiantys ES Mokėjimų paslaugų direktyvoje nustatyti aukštesni saugumo reikalavimai.

Patogesnius ir saugesnius prisijungimo būdus banko klientai gali pasirinkti jau šiandien. Vienas jų – praėjusiais metais pristatytas nemokamas išmanusis prisijungimo būdas „Smart-ID“. Juo šiuo metu naudojasi jau daugiau negu 470 tūkst. „Swedbank“ klientų.
Šių metų pavasarį „Swedbank“ užsakymu atlikta reprezentatyvi visuomenės apklausa parodė, kad išmaniaisiais telefonais naudojasi virš 70 proc. banko klientų. Todėl numatoma, kad „Smart-ID“ greitu laiku gali tapti pagrindine prisijungimo prie elektroninės bankininkystės priemone.

Po kodų kortelių atsisakymo prisijungti prie interneto banko ir išmaniosios programėlės ir toliau bus galima naudojantis PIN kodų generatoriumi ar mobiliuoju parašu. Jaunimui, senjorams ir pagrindinės mokėjimo sąskaitos krepšelio turėtojams pasirinkus naudoti PIN kodų generatorius, šis bus suteikiamas nemokamai.

Norint susikurti „Smart-ID“ paskyrą, eiti į banko klientų aptarnavimo padalinį nereikia, viską galima atlikti savarankiškai.
Nusprendus keisti telefoną į banko padalinį eiti klientui taip pat nereikia. Prieš keičiant telefoną, klientas turi susikurti naują „Smart-ID“ paskyrą naudodamasis senajame telefone esančiu „Smart-ID“. Šiuo atveju senajame telefone esantis „Smart-ID“ „atlieka“ kodų kortelės ar PIN kodų generatoriaus vaidmenį. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad klientui neketinant toliau naudotis senuoju telefonu, po „Smart-ID“ paskyros sukūrimo naujajame telefone, iš senojo telefono reikia ištrinti jame esančią „Smart-ID“ paskyrą.

Jei klientams kyla klausimų susikuriant naują „Smart-ID“ paskyrą ar keičiant išmanųjį įrankį, visada rekomenduojame susisiekti su banku trumpuoju numeriu 1884.

Išsamų gidą, kaip žingsnis po žingsnio galima savarankiškai susikurti „Smart-ID“ paskyrą, rasite čia.