Man ir tikiu, ne tik man tai – realybė. Aišku, kova dėl vietos automobiliui prie daugiabučių – sena, o aikštelėse statomos svetimos mašinos – jokia naujiena. Bet ką daryti, jei kažkas numeta savo laužą, jį ten palieka ir dingsta? Jei tas „grabas“ stovi nuo pavasario, kaip apokaliptiniam filmui marinuojamas reliktas.

Vilniaus savivaldybė jums nusišypsos plačia mero šypsena, pasakys „smagu“ ir patars arba naudotis viešuoju transportu (tais vėluojančiais, vasarą nevėdinamais, žiemą nešildomais, asocialių asmenų apšlapintais ir, nepaisant atnaujinamo autoparko, kuriuo taip mėgsta girtis valdininkai, dažnai vis dar senais, prigrūstais autobusais ir troleibusais), arba naudotis išmaniąja programėle „Tvarkau Vilnių“.

Pasinaudojau pastarąja: kartą suveikė, o štai pastarąjį pusmetį neveikia. Stovi senutėlė „Audi“, visa aplipusi rūdimis, vasaros liepžiedžių, rudens lapų, varnų kakučių ir kitų gamtos dovanėlių koloritu. Stovi ir niekur niekada nejuda. Techninę apžiūrą toks automobilis praeitų tik pas ūsuotą aklą bebrą. Ir tai vargu.

Registruoju galimą pažeidimą „Tvarkau Vilnius“. Per vieną dieną sulaukiu atsakymo. Vo (y). Man padėkoja už iniciatyvą „sprendžiant Vilniaus miesto problemas“. Na, ačiū. Tai gal jau dabar patrauksit tą laužą? Juo labiau, kad patvirtina – transporto priemonė išties neeksploatuojama, „savininkui išsiųstas raštiškas Vilniaus miesto savivaldybės perspėjimas per nustatytą terminą“ pasirūpinti tuo laužu.

Ar kas pasikeičia? Žinoma, ne. Gal aš kažko nesupratau, o gal savininką ištiko bėda, gal jis emigravo ir paskutinis išjungė šviesą? O gal „nustatytas terminas“ – dešimt darbo dešimtmečių? Nežinau aš to. Informuoju dar kartą – gavę antrą tokį pranešimą valdininkai tikrai sureaguos, atkreips dėmesį.

Aha, naivuoliai. Vėl ta pati istorija. Ačiū už iniciatyvą, bus informuotas ir t. t. Yra nurodytas telefono numeris. Skambinu aiškintis: atsiliepia, išklauso ir štai problema: pasirodo, laužo, atsiprašau – automobilio savininkas išties informuotas ir net pažadėjo patraukti mašiną. Dar vasarą. Dabar jau spalis. Ką gali savivaldybė?

Nieko. Išskyrus registruotų laiškų siuntinėjimą. Siunčia laišką – gavėjas nereaguoja. Siunčia kitą – vėl tas pats. Ir taip – iki begalybės, nes savininkas, pasirodo, gyvena ne Vilniuje.
Ir todėl savivaldybė nieko negali padaryti. Nubausti vilniečius – prašom, o jei atvažiavai iš Omanvienodiškių, Manerūpiškėlio, Okąjusmaninkų, tai gali čia kad ir visą savo „golfukų“ sąvartyną suvežt – žaisi nuotolinį laiškų žaidimą. Viešosios tvarkos skyriaus budėtojas sako, kad tokia tvarka – yra teisės aktų pakeitimai, kad tokiais atvejais tiesiog atvažiuotų, nutemptų, bet jie nepriimti.

Tai aišku, matyt, yra gi svarbesnių teisės aktų ir šiaip darbų – kažką uždraust, kokią komisiją įsteigt. Ne iki laužų – savivaldybė gi, anava, kilometrus dviračių takų ir šiaip asfalto tiesia, ko jūs čia dar norit? Suprantu, nesiginčiju – menka ta mano problema. Bet vis tiek problema ir kažkas kažkaip ją turi spręsti.

Dabar, sako, gal gali baudą skirti, bet tik po to, kai bus mistiniu būdu nustatyta, kad sykį nutempti savo laužą jau pažadėjęs savininkas „elgiasi piktybiškai“. Gal jis taip tyčia, o gal užmaršus? Reikia laišką siųst ir laukt atsakymo po 30 darbo, kalendorinių, ar Marso dienų – to nepamenu. Žodžiu, reikia laišką savininkui įteikt. Žinom, kaip tai vyksta.

Paštininkė ateis darbo dieną, dienos metu. Aišku, neras savininko, nes, jei galit tuo patikėti, darbo dienos metu kai kurie žmonės gali dirbti. Procedūra žinoma: į pašto dėžutę įmes lapuką, informuojantį, kad pristatytas laiškas ir jį ateikit, prašom, atsiimti į Omanvienodiškių ar už 20 km esančio Manerūpiškėlio pašto skyrių, kuris dirba nuo 10 ryto iki 3 dienos su kavutės, pietų ir sanitarinės valandos pertraukomis bei „aš tik paklaust“ senjorų eilėmis. Žodžiu, dar kažkiek užtruks.

Ateis žiema, tada pavasaris, nutirps sniegas, saulėlė atkopinėdama budins svietą ir rūdydama audinė į metalo puvėką pavirs. Bet nieko – siųs dar vieną laišką. Laibai rimtą ir piktą laišką, panašų į tą, kuriuos Jungtinės Tautos siuntinėdavo savo gyventojus skerdžiantiems diktatoriams. Ir jeigu nepaklausysite, žinokit, mes dar piktesnį laišką parašysime – jūs buvote įspėti!

Ko aš noriu? Nei daug, nei mažai – kad automobilis būtų patrauktas. Menka problema – paprastas sprendimas. Tik panašu, kad užburtas mistinių pataisų, laiškų siuntinėjimo ir pažadų ratas.

Aišku, dar norėčiau, kad keistųsi tvarka, kad tam įžūliam savininkui tiesiog išrašytų baudą, ją nuskaičiuotų nuo sąskaitos (VMI tą puikiai moka, kai nori, ar ne?), automobilį nutemptų ir už nutempimą bei saugojimą išrašytų riebią sąskaitėlę – galbūt netgi pasibaigtų tokie cirkai. Bet norėti ir turėti – skirtingi dalykai. Kol kas laukiu ir svarstau – gal pavasarį rūdžių išėstuose plyšiuose derėtų priberti žemės, pasėt svogūnus – išaugs simboliniai laiškai ir bus smagu – atvažiuos filmuoti „Černobylio“ į mano kiemą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Andžej Dinikis, Vilniaus miesto savivaldybės Saugaus miesto departamento Viešosios tvarkos skyriaus vadovas

Transporto priemonės konfiskavimas galimas tik tuo atveju, kai asmuo per metus padaro pažeidimą pakartotinai ir yra įvykdomi visi kiti, iki baudos paskyrimo, privalomi procesiniai veiksmai. Transporto priemonės konfiskavimas šiuo atveju yra griežčiausia įstatymo numatyta bausmė. Tokią bausmę skirti gali tik teismas. Vilniaus miesto savivaldybės administracija įgaliojimus taikyti sankcijas dėl neeksploatuojamos transporto priemonės laikymo bendro naudojimo teritorijoje gavo palyginus neseniai, t.y. 2017 metų sausį.

Per tą laikotarpį buvo išsiaiškinta su kokiomis problemomis susiduriama įgyvendinant įstatymo reikalavimus, bendrauta su institucijomis, kuriuos vienaip ar kitaip dalyvauja procese (policija, Valstybinė mokesčių inspekcija, notarai ir kiti), pateikti pasiūlymai, leisiantis efektyviau spręsti tokias problemas.

Kalbant apie šį atvejį, automobilio savininkas negyvena Vilniuje. Telefonu paaiškino, kad nepavyko suderinti, kad automobilį nuvežtų, todėl iki spalio 22 pažadėjo pats pasirūpinti. Jeigu pasirūpinta nebus – taikysime kodekse numatytas sankcijas.

Neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose ir po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo nesiėmimas priemonių ja pasirūpinti užtraukia baudą transporto priemonių savininkams nuo septyniasdešimt iki vieno šimto keturiasdešimt eurų. Administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų eurų. Taip pat gali būti skiriamas ir transporto priemonės konfiskavimas.