Džiugina nauja ar atnaujinama infrastruktūra, puikus personalas, bet yra ir didelis šaukštas deguto – parkavimas. Su sunkiu ligoniu atvykti iš tolimesnio miestelio pasirinkimas vienintelis – asmeninis automobilis. Darbo metu rasti vietos automobiliui nėra paprasta, tačiau pavakare laisvų vietų būna visada. Geltonojoje zonoje mokestis renkamas darbo dienomis 08:00-16:00. Valanda kainuoja 0.60 Eur. Taip pat buvo sunkiai, bet įmanoma rasti ir nemokamų stovėjimo vietų.

Deja, prasidėjo stovėjimo aikštelių rekonstrukcija. Pirma rekonstrukcijos pasekmė – nemokamos aikštelės prijungiamos prie mokamų. Antra pasekmė – ženkliai pakeltos kainos... Nors iš pirmo žvilgsnio paliktas tas pats tarifas, tačiau yra keli niuansai: tarifas 0.60 Eur/val. galios kasdien 07:00-20:00, o 20:00-07:00 valanda kainuos 0.20 Eur. Tai tikrai neatitinka geltonosios zonos įkainių – para pabrango nuo 4.80 Eur iki 10 Eur.

Tiesa, yra paminėta, jog para (skaičiavimo metodas nepaaiškintas) kainuos 6 Eur (pabrangimas 25 proc.), tačiau net ir šiuo tarifu savaitės parkavimas pabrango nuo 24 Eur iki 42 Eur. Ar pagal koncesijos sutartį tai yra legalu – gali įvertinti teisininkai. Ar tai yra moralu – palieku spręsti skaitytojui.

Aš puikiai suprantu, jog parkavimo problemas reikia spręsti. Jei valstybė pripažįsta, kad yra nepajėgi suteikti galimybę parkavimui prie didžiųjų Lietuvos sveikatos priežiūros įstaigų – tokiu atveju apmokestinimas yra vienas iš galimų sprendimų. Jis skatina ieškoti alternatyvų automobiliui ir suteikia finansavimą tolimesniam parkavimo infrastruktūros vystymui. Apmokestinimas piko metu yra logiškas, tačiau apmokamų valandų nepagrįstas ilginimas turėtų būti vertinamas kaip pasipinigavimas.

Suprantama, kai verslininkai savo lėšomis įrengia naują stovėjimo aikštelę ar daugiaaukštį parkingą ir renka mokestį už paslaugą – tačiau kai jau įrengtos aikštelės kosmetiškai paremontuojamos ir įrengiami parkomatai (nepamirštant ženkliai pakelti kainas) – tai nėra „investavimas“ ar „rekonstrukcija“, liaudiškai tai įvertinama kaip „lupikavimas“. Juk suprantame, kad nemokama aikštelė yra mokamų aikštelių verslo priešas.

Parkavimas prie Santaros klinikų iš esmės skiriasi nuo parkavimo miesto centre ar oro uoste. Čia žmonės neatvyksta pramogauti ar apsipirkti – jie priversti čia atvykti dėl sveikatos problemų ir parkavimo klausimas turėtų būti sprendžiamas kaip būtinųjų poreikių tenkinimas, o ne kaip perspektyvus verslas. Perspektyvos puikios, nes dalis pacientų jokios alternatyvos neturi.

O alternatyvų galima sugalvoti pakankamai. Tarkim, truputį šiauriau Santaros Klinikų galima įrengti dideles automobilių stovėjimo aikšteles su esamų maršrutų sustojimu ir leisti tuos kelis sustojimus autobusu važiuoti nemokamai. Čia jau kito straipsnio tema, tačiau Vilnius privalo eiti Talino išbandytu keliu ir padaryti nemokamą miesto transportą miestiečiams arba visiems – taip būtų naudojama mažiau asmeninio transporto, mažiau kamščių ir švaresnis oras. Arba galima suteikti galimybę trumpai (15-30 min) išleisti ligonius prie ligoninės, vėliau mašiną pastatant kiek toliau esančioje nemokamoje aikštelėje.

Romos imperatorius Vespasianas, pritrūkęs pinigų, apmokestino viešuosius tualetus ir kritikams atrėžė – „Pecunia non olet“ (lot. pinigai nekvepia). Kadangi Santaros Klinikų parkavimo aikšteles administruojantys verslininkai mano taip pat – ši jų veikla turi būti prižiūrima ir reguliuojama, remiantis ne tik legalumo, bet ir moralumo kriterijais. Tikiuosi – aš prašau ne per daug?

P. S. Žemiau pateikiu kelias nuorodas į straipsnius šia tema, nes įdomu palyginti senesnius planus su dabartine realybe... Viename jų cituojama sveikatos apsaugos ministrė R. Šalaševičiūtė: „Vienas iš siūlymų, kad žmonės galėtų 1-2 valandas aikštelėmis naudotis nemokamai. Arba jei nemokamų vietų nebus, gal pakaktų už valandą imti litą. Tai ir svarstoma, tačiau kokie bus rezultatai, tikrai šiandien negaliu prognozuoti“, – DELFI sakė ministrė.

Kaip buvo sprendžiama ši problema anksčiau galite pasiskaityti ČIA, ČIA, ČIA ir ČIA.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Dėl pakitusių kainų komentuoja Santaros parkavimo paslaugų projektų vadovas Egidijus Aleksa

Suprantame skaitytojo išsakytą rūpestį. Norime patikslinti, jog atnaujinus stovėjimo aikšteles valandinis tarifas nebrango ir liko 0.60 Eur/val. Kaip buvo teisingai pastebėta – vienas iš pakitimų buvo tas, jog keitėsi apmokėjimo laikas. Jis buvo prailgintas, dėl pačių pacientų, jų artimųjų bei darbuotojų patogumo, kurie skųsdavosi dėl to, kad atvykus į Santariškių gydymo įstaigas neįmanoma pasistatyti automobilių.

Prailgintas apmokėjimo laikas yra vienas iš būdų, kuris dalinai padeda spręsti problemą, jog aikštelėse parkuojasi asmenys, kurie ne visada yra įstaigos klientai, o šiuo atveju pirmenybė ir turėtų būti suteikiama pacientams, kuriems reikalinga medicininė pagalba.

Suprantame žmones, kurie sunkiai serga ar slaugo sunkiai sergančius artimuosius, tad jiems yra pritaikytas atskiras įkainis ir abonentas, kurio savaitinis tarifas yra 6 eur., o mėnesinis 18 eur. Tad kviečiame skaitytoją Marių užpildyti šią anketą ir jam taip pat bus pritaikytas palengvintas tarifas, pildyti ČIA.

Mielai atsakysime į papildomus klausimus, o taip pat padėsime kuo galėsime.