Rašau viešai, nes nebeturiu kantrybės nesibaigiančiais laiškais namo pardavėjui kariauti dėl statybininkų palikto broko. Gal toks perspėjimas padės ir šiuo metu būsto ieškantiems žmonėms taip lengvai neapsigauti.

Prieš prasidedant krizei statybininkų ir pardavėjų buvo labai daug, niekas nežinojo jų pavadinimų ir niekas netikrindavo iš ko perka savo būsimus namus. Nepasidomėjau visiškai negirdėta man įmone ir aš. Dabar suprantu, kad tai ir buvo didžioji mano klaida.

Dar nesibaigus statyboms pastebėjau, kad langai mano bute kažkokie netvarkingi, purvini, nenauji, rėmai lyg apdeginti cigaretėmis. Kai paprašiau pakeisti langus, darbininkai juos šiek tiek pašveitė, pavalė, padažė – problema lyg ir išnyko.

Bet iš tiesų niekur ji nedingo. Sulaukus pirmos žiemos naujuose namuose supratau, kad patekau į bėdą: šildymo sąskaitos augo tiesiog akyse, nes nustatydavau didžiausią jo intensyvumą, tačiau namuose vis tiek buvo siaubingai šalta, ne daugiau šešiolikos laipsnių. Langai – kiauri.

Šalo ir kaimynai, tai kartu parašėm prašymą namo statytojams išspręsti problemą. Statytojai parduodant butus buvo labai malonūs ir draugiški, bet dabar jau tiesiog formaliai atsirašė jų teisininkai, kad pirkdami langams priekaištų neturėjom, pastatas jau priduotas, tai per kiaurus langus besiskverbiantis šaltis – mūsų pačių problema.

Galėjom kreiptis į teismą, bet visiems gaila savo laiko, todėl langus pasikeitėm ir už naujus sumokėjom. Bet statybų klaidos tuo nesibaigė – paaiškėjo, kad šaltis į mano namus skverbiasi ir per blogai apšiltintą stogą. Statybininkai šiltindami paliko skyles, visokius neuždengtus tarpus. Baisiausia būdavo miegamajame: atsigulusi į lovą tiesiog jausdavau, kaip man į galvą pučia vėjas.

Vėl parašiau laišką pardavėjui dėl stogo, bet pasirodė, kad jau per vėlu – įmonė jau buvo paskelbusi bankrotą. Pastato priežiūrą perėmusi kita įmonė tiesiog pasiūlė man savo problemą spręsti bendrijoje.

Už savo pinigus apsišiltinau ir stogą. Namie pasidarė šilčiau, bet jausmas liko bjaurus. Ir aš, ir mano kaimynai bankrutavusio ir skradžiai žemę prasmegusio statytojo buvome paprasčiausiai apgauti ir už tai, kad susigundėme patraukliu pasiūlymu bei gera kaina, sumokėjome dvigubai.

Nesibaigė mano bėdos ir čia: per ventiliacijos angą dėl statybinio broko mano virtuvėje ėmė lašėti vanduo. Išsigandau, kad jis, lašėdamas ant buitinės technikos ir laidų, gali sukelti trumpą elektros jungimą ir net gaisrą, todėl vėl kreipiausi, prašydama sutvarkyti izoliacijas. Atsakymas – toks pat, kaip visada. Teisininkų tvarkingai surašyti raštai, kartojantys, kad pirkdami būstą problemų nematėme, todėl įmonė neatsako už nesklandumus.

Prabėgo dešimt metų ir jau esame nuleidę rankas. Atsirado dar viena įsisenėjusi problema: paaiškėjo, kad name itin nekokybiškai įrengta ventiliacijos sistema. Išsikvietėm apžiūrėti specialistus, jie spėja, kad statybų metu sistema užkišta statybinėmis šiukšlėmis, todėl oras negali laisvai praeiti, atsirado pelėsis. Net nenoriu galvoti apie tai, kad ir šį rūpestį su kaimynais spręsime patys.

Per šituos dešimt metų supratau viena. Perkant namus, reikia patikrinti ką ankstesni pirkėjai kalba apie pardavėją.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.