Gal kartais kai kurios mokyklinės užduotys man kelia abejonių, tačiau manau, kad esu pakankamai konservatyvus ir nepriimantis naujų mokymo metodų.

Tačiau prieš kelias dienas pamačiau matematikos 5 klasės elektronines pratybas, kurios mane labai smarkiai nustebino.

Penktokė dukra, kuri tikrai yra nebloga matematikė, spręsdama „Eduka“ elektronines pratybas padarė daugybę klaidų (bent jau taip parodė sistema) ir paprašė manęs patikrinti užduotis. Pats išmanau matematiką, nes prieš keliasdešimt metų esu dalyvavęs respublikinėje matematikų olimpiadoje ir 5 klasės uždavinius šiandien tikrai galiu išspręsti.

Mane nustebino šios matematinės pratybos, nes pasirinkus teisingą atsakymą, rodoma, jog jis yra klaidingas.

Pavyzdžiui, 100 langelių kvadrate nuspalvinta 10 langelių. Pratybų autoriai klausia, kuri dešimtainė trupmena atitinka nuspalvintą kvadrato dalį. Atsakymas, atrodo, labai paprastas: 10/100 arba 1/10. Tačiau pasirinkus šį atsakymą, rodoma, kad užduotis atlikta klaidingai.
Klaidos pratybose. Foto / Audris K.
Kita užduotis: kuriuo atveju parašytas skaičius keturi sveiki ir penkios šimtosios. Galimi atsakymai: 4,50; 4,05; 4,500. Pasirinkus atsakymą 4,05, rodoma, jog jis yra klaidingas.
Klaidos pratybose. Foto / Audris K.
Klaidos pratybose. Foto / Audris K.

Daugiau kaip pusė užduočių yra klaidingos, nes pasirinkus teisingą atsakymą, programa rodo klaidą. Spėju, kad tai galėjo būti užduočių programavimo klaida, nes penktokų užduočių autoriai negali būti visiški beraščiai.

Šnekėjau su leidyklos „Šviesa“ darbuotoja, atsakinga už „Eduka“ pratybų rengimą. Ji pripažino, kad gauna daug nusiskundimų dėl klaidų pratybose ir paprašė atsiųsti vadinamuosius „print screenus“ su užduotimis.

Aš puikiai suprantu, kad pratybų kokybės niekas nebekontroliuoja, niekas nėra atsakingas už teisingas užduotis. Tačiau kalbant apie taip propaguojamas elektronines pratybas, negi niekas negali po jų sukūrimo patys išspręsti tų užduočių ir įsitikinti, ar nėra elementarių logikos ar programavimo klaidų?

Gal šios kelios padrikos pastabos privers pratybų autorius ir leidėjus atsakingiau pažiūrėti į savo darbą.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

DELFI kreipėsi į UAB „Šviesą“, kurios viešųjų ryšių vadovė Rūta Latinytė nurodė, kad bėdos kilo dėl sistemos klaidos.

„Moksleivės tėčiu prisistatęs žmogus išties kreipėsi į mus, pranešdamas apie pastebėtas klaidas „EDUKA klasė“ užduočių banke. Jis buvo labai malonus ir kartu pridėjo ekrano nuotraukas. Nedelsdami patikrinome ir išsiaiškinome, kad nesklandumus lėmė ne klaidingas uždavinys, bet sistemos klaida. Šiandien tai buvo ištaisyta, o vartotojai korektiškai atvaizduojamus atsakymus matys nuo rytojaus – apie tai informavome ir į mus besikreipusį tėvelį.

Moksleivės ir jos šeimos, taip pat ir visų kitų vartotojų labai atsiprašome už nesklandumus ir dėkojame už pastabumą. Kaip ir skelbiama pačiame puslapyje, šiuo metu sistemą vis dar kuriame ir tobuliname, todėl mums labai svarbūs vartotojų pastebėjimai.

Diegiant naujus funkcionalumus pasitaiko, kad iškyla nenumatytų klaidų – jas su vartotojų pagalba taisome operatyviai ir džiaugiamės, kad tai padeda realiu laiku kurti ir kartu išbandyti naujas galimybes vaikų švietimui.

Šiuo metu virtuali mokymosi aplinka „Eduka“, kurioje galima naudotis naujausiais elektroniniais vadovėliais, gausiu užduočių banku ir papildoma mokymosi medžiaga – multimedijos failais, interaktyviais mokomaisiais objektais ir kitu turiniu, yra prieinama visoms mokykloms nemokamai. Sistemos klaidos nepriklauso nuo konkretaus dalyko, šį kartą tai buvo susiję su mygtuko „atgal“ (angl. „back“) panaudojimu“, – nurodoma komentare.

Norite pasidalinti savo mintimis, nuomone, patirtimi? Rašykite mums el.p. pilieciai@delfi.lt!