Mano siūlymas – vairavimo mokyklose įdiegti vairavimo simuliatorius, kurie leidžia atkurti realias situacijas, nutinkančias kiekvienam vairuotojui kelyje. Iš karto siūlau nesusidaryti klaidingo įspūdžio ir nemaišyti kompiuterinių žaidimų su simuliacija. Vos gavęs teises, pradėjau vairuoti labai galingą automobilį gatvėse, kuris taip pat yra ir mano mėgėjiškų lenktynių „bolidas“. Aš visiškai sutinku, kad žmogui, ką tik išsilaikiusiam vairavimo teises, automobilis su 200+ AG yra išbandymas ir iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad tokie automobiliai vairavimo klaidų neatleidžia ir nuolat apie save primena

Man ir grupelei žmonių, su kuriais bendrauju, labai padėjo vairavimo simuliatoriai, kuriuos vairuodamas aš sugebėjau įsisavinti, kaip turi būti valdomas automobilis, atsižvelgiant į skirtingas eismo sąlygas, o dar svarbiau – kokia ašimi automobilis yra varomas ir kaip jį reikia valdyti stabdymo ar slydimo metu. Tokiu žinių Lietuvoje vairavimo mokyklos neteikia, o važiuoti į specialius kursus kainuoja didžiulius pinigus. Pasikartosiu – tik nusipirkto vairo prie kompiuterio dėka, aš supratau vairavimo fiziką.

Na ir kas, kad mokykloje girdėjome, kad jei galiniais ratais varomas automobilis slysta, reikia atleisti akceleratoriaus pedalą ir tiesinti vairą? Man niekada to neteko patirti ir susiklosčius situacijai, kai aš posūkyje prarasiu „sukibimą“ ir pradėsiu čiuožti šonu, vargu, ar per 0,2 sekundės sugebėsiu prisiminti, ką sakė per pamokas, o tiesiog darysiu tai, ką lieps instinktas, kuris dažniausiai būna spausti stabdį iki galo ir sukti vairą į priešingą pusę – žmonės, kurie turi šiokios tokios vairavimo patirties, supranta, kad tai yra milžiniška klaida, nes automobilis nejudės reikiama trajektorija, jeigu toliau vyks čiuožimas! Jeigu automobilis yra varomas priekine ašimi, visi veiksmai vėlgi turi būti daromi atvirkščiai. Bet kaip vaikinams ir merginoms suprasti, kas vyksta tą akimirką, jeigu tai pirmas kartas, kai jie prarado savo transporto priemonės kontrolę?

Grįžtant prie vairavimo simuliatorių, jie šiais laikas yra tokie pažangūs, kad sugeba atkurti eismo sąlygas (lietų, sniegą) visiškai identiškai kaip keliuose. Tuomet automobiliai gali būti tiek FWD (priekiniais ratais varomi), RWD (galiniais ratais varomi) ar AWD (visais ratais varomi), ir jie visi skirtingai reaguos, bandant juos valdyti, taigi mokiniai, praleidę bent porą valandų prie simuliatoriaus, įgis supratimą, kodėl automobilis slysta, kaip slydimo metu jį tinkamai sugaudyti, o svarbiausia, tai bus jų instinktas realiose situacijose, nes lenktynių metu esu patyręs jų begalę ir mane patį vis dar stebina, kokią didelę įtaką mano realiems vairavimo įgūdžiams padarė vairas su pedalais, prijungtas prie kompiuterio.

Teko skaityti straipsnį, kaip vairavimo simuliatoriai buvo įdiegti mokyklose Džordžijos valstijoje, JAV, ir per dvejus metus vienoje valstijoje jaunųjų vairuotojų mirtinų avarijų skaičius sumažėjo 60 proc. Straipsnyje keliama problema yra lygiai tokia pati – vairuotojų nepasiruošimas ekstremalioms situacijoms, nes vairavimo mokyklos nepajėgios kiekvieno mokinio nuvežti į specialias aikšteles ir išmokyti, kaip valdyti automobilį esant skirtingai kritinei situacijai.

Žinoma, atsiras sakančių, kad nėra verta užsiiminėti žaidimais ir kad kompiuteris nepadės vaikams išmokti vairuoti. Bet esu tikras, kad nei vienas patyręs sportininkas neapsieina be simuliatorių (lėktuvų pilotai juk irgi iš karto nesėda skraidyti prie realių lėktuvų).

Pritariu, kad įstatymai turi būti peržiūrimi ir diskutuojami, bet ar nebūtų logiškiau problemą spręsti iš ten, kur ji atsiranda, ir iš tikrųjų ruošti vairuotojų atsakingam vairavimui ?

Esu pasirengęs dialogui su visais, kam tai pasirodys svarbi informacija!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!