Kas mes, kad juos teistume – geriau pažiūrėkime kokius jų kompleksus galime pašalinti atnešant didelio miesto elementus į mažą miestą.

Išleiskime potvarkį, kad mieste ant bet kurio žolės lopinėlio galima prisėsti/prigulti ir ištiesti kojas, piknikauti ar susitikus su draugais bendrauti žiūrint į debesis. Taip išvarysime kompleksus iš tų miestiečių, kurie vis dar pagrūmoja pirštu miestiečiams, kurie kiekvieną jaukų miesto kampą paverčia funkcionalia poilsio oaze.

Įrenkime motociklų, motorolerių ir dviračių statymo vietas. Dviratės transporto priemonės statomos įvairiais būdais – ant šaligatvio, statant lygiagrečiai važiavimo krypčiai ir pan. Mieste nėra įrengta specialių statymo vietų motociklams ar motoroleriams, o dviračiams skirtos tik pavienės vietos (pavyzdžiui, kur yra dviračių statymo vieta prie Katedros aikštės?). Tokiu būdu išguisime kompleksą, kad dviratės transporto priemonės yra nelygiavertės eismo dalyvės, kad dviračiai yra nemadingi.

Ribokime sunkiojo aptarnaujančios transporto įvažiavimo į Senamiestį laiką. Dideliuose miestuose (koks Vilnius nori būti užaugęs) laikas pristatyti prekėms paprastai yra ankstus rytas, kai automobilių srautai maži ir važiuoti su sunkiuoju transportu yra patogiau, yra vietos sustoti ir iškrauti prekes. Taip išspręstume net keletą problemų, pavyzdžiui, aptarnaujantis transportas nebegadintų šaligatvių nuolat sustodamas ant jų iškrauti prekių – šaligatviai nebetrūkinėtų, nebūtų aplieti tepalais ir t.t. Kaimiečio kompleksas – „ar tau trukdo tas ant šaligatvio sustojęs fūristas?“– dingtų.

Įrenkime sunkiojo aptarnaujančios transporto prekių pakrovimo ir iškrovimo vietas. Save gerbiančiuose didmiesčiuose įrengtos ir aiškiai pažymėtos vietos, kur parduotuves ir kavinės aptarnaujantys kurjeriai gali sustoti ir iškrauti pristatytas prekes. Tokių vietų atsiradimas padėtų verslininkams greičiau pristatyti ar gauti prekes. Kitas kompleksas, kad geriau tas vietas atiduoti miestiečių automobilių statymui, dingtų.

Vilniaus Senamiestyje įrenkime stulpelius ar turėklus, atskiriančius gatvę nuo šaligatvio. Iš mažesnio miesto (kaimo) atvykę naujieji miestiečiai nuolat stato automobilius vienu ar dviem ratais ant šaligatvio. Tai gali būti tiek įgūdžių stoka, tiek ne. Abu trūkumus pradėtume lavinti. Jiems būtų gaila apibraižyti automobilio šonus, nes tokiems ir į juos panašiems jis yra svarbesnis negu apibyrėję dantys burnoje (juk geriau nusipirkti blizgančius ratlankius, nei sutaisyti dantis).

Nustokime toleruoti automobilius, pastatytus ant žalios vejos, šaligatvio, sankryžose, patvoriuose ir pakampėse. Atsikratykite komplekso, kad statyti automobilį galima visur, kur nedraudžiama. Vadovaukitės logika, kad jį statyti galima visur, kur leidžiama. Gyventojai turi pranešti apie kiekvieną pažeidėją, miestas turi pasistengti bendradarbiauti su kelių policija ir informuoti apie vietas, kur nuolat, visada ir bet kada gali rasti gudruolių KET pažeidėjų, o policijai reiktų taip pat nustoti skųstis, kad miestas nebuvo projektuotas tokiam skaičiui automobilių (paklauskite Londono ar Niujorko architektų, kiek jie numatė automobilių statymo vietų šiuose miestuose). Kompleksas – „kor nuoru, tėn parkouju“ – dingtų.

Apmokestinkime įvažiavimą į Senamiestį. Čia šiaip siūlymas, kad būtų daugiau komentarų po šiuo straipsniu.

Profilaktiškai uždarykime vis skirtingas miesto gatves. Geriau po kelias vienu metu. Net jei tuo metu ten nevyksta joks tarptautinis maratonas, jokia miesto šventę, joks kultūros festivalis, tai bus tinkama priemonė neskausmingai išgydyti dar vieną kompleksą. Senamiesčio gyventojai pripras prie uždarytų gatvių ir nebekeiksnos situacijos, kad girto iki namų taksi negali parvežti. Jie gal net nebestatys automobilių ant šaligatvių, praleis dviratininką, leis sėdėti ant žolės ar susimokės už stovėjimą apmokestintoje parkavimo vietoje. Tada jie ir visi kiti draugiškai kvėpuosime tuo užterštu miesto oru, apgulsime miesto parkus ir paplūdimius, džiaugsimės, kad tūkstančiai miestiečių greičiau renkasi eiti pėstute ar viešuoju transportu. Mažiau tikėtina, bet jie gal net nestos prie Gedimino prospekto parduotuvės įsijungę avarinio signalo.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Jūsų minčių laukiame žemiau arba el.paštu pilieciai@delfi.lt: